• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 26 23.4%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 62 55.9%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 9 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 14 12.6%

  • סה"כ בוחרים
    111
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
שטות. הגויים [וגם הרבה מהיהודים] באותם דורות היו בורים ועמי הארצות. מועטים היו האנשים שהתעסקו בעניינים אלו.

מי?

לא יודע, תגלה לי.

בכל אוניברסיטה יש מסלול שנקרא פילוסופיה או מדעי הרוח או שמות אחרים שמתעסקים בעניינים אלו.

מה הקשר? מטרת המו"נ היא לא לתת חיות בעבודת ה' אלא לבסס את עיקרי האמונה בהקב"ה ובתורתו. ענין החיות הוא ענין אחר, ושמא הוא כלל לא נצרך.
מורה נבוכים לא יכול לעזור לך להוכיח את האמונה כי הוא נכתב כתגובה לכפירות שכבר עברו מהעולם שהעולם קדמון וכו'
שהיום אין ע''ז וויכוח שהעולם נברא
הזירה עברה למקומות אחרים של השגחה אבולוציה וכו'
ככה שספרי הראשונים לא יעזרו לנושא [אין עניין להתקשות בחזרה בשאלות שכבר לא מטרידות את האנושות 200 שנה]
 
רבותי
מהבוקר עוד 10 אנשים ענו על הסקר הדיון כאן עניני לחלוטין
אבקש לא להתחיל לגלוש לאביזרהו של זילזול בחכמים וד''ל
 
לא "למדתי" את הסוגיא, אבל קראתי כמה וכמה מאמרים מב' הצדדים, ואפי' לא התחלתי להשתכנע. כי זה נראה כאילו ירו את החץ ואח"כ מקיפים עיגולים.
 
דבר משותף לכל הלובשי תכלת בלי לפגוע
חלק מהרבנים שליט"א (מאתר סמוך)
רבי אליהו טבגר
רבי יצחק שלמה זילברמן
רבי חיים פנחס שיינברג (הטיל תכלת בכ1% מציציותיו, אבל סו"ס לבש תכלת)
רבי זלמן נחמיה גולדברג
רבי שריה דבליצקי
רבי משה מרדכי קארפ
רבי מאיר מאזוז
רבי עמרם אופמן
רבי נתן רוטמן
רבי ישראל בלסקי
רבי צבי שכטר
רבי יורם סרי
האדמור מערלוי
הרב רומפלר
הרב דוב ליאור
הרב שמואל טל
רבי גרשון מלצר
הרב כץ גאבד ווין בארה״ב
הרב פרבשטיין מחברון
רבי אליהו דוב וואכטפויגל
רבי חיים עוזר בן רבי משה שטרנבוך
רבי חיים קלופט
רבי ברוך גוטמן מב"ב
רבי ישראל לנדא
הרב דב קוק
הרב יצחק מאיר מורגנשטרן
הרב שרלין
רבי חיים רבי
רבי ינון מלאכי
רבי יעקב יוסף
רבי פסח מילר
חתן הגר"נ קרליץ - הרב גרוסברד מכולל חזו"א

לא מכיר את כולם, אך בוודאי שלא ראוי לכתוב ככה על רבני ישראל שליט"א גם אם רוח אחרת עמך
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
חלק מהרבנים שליט"א (מאתר סמוך)
רבי אליהו טבגר
רבי יצחק שלמה זילברמן
רבי חיים פנחס שיינברג (הטיל תכלת בכ1% מציציותיו, אבל סו"ס לבש תכלת)
רבי זלמן נחמיה גולדברג
רבי שריה דבליצקי
רבי משה מרדכי קארפ
רבי מאיר מאזוז
רבי עמרם אופמן
רבי נתן רוטמן
רבי ישראל בלסקי
רבי צבי שכטר
רבי יורם סרי
האדמור מערלוי
הרב רומפלר
הרב דוב ליאור
הרב שמואל טל
רבי גרשון מלצר
הרב כץ גאבד ווין בארה״ב
הרב פרבשטיין מחברון
רבי אליהו דוב וואכטפויגל
רבי חיים עוזר בן רבי משה שטרנבוך
רבי חיים קלופט
רבי ברוך גוטמן מב"ב
רבי ישראל לנדא
הרב דב קוק
הרב יצחק מאיר מורגנשטרן
הרב שרלין
רבי חיים רבי
רבי ינון מלאכי
רבי יעקב יוסף
רבי פסח מילר
חתן הגר"נ קרליץ - הרב גרוסברד מכולל חזו"א

לא מכיר את כולם, אך בוודאי שלא ראוי לכתוב ככה על רבני ישראל שליט"א גם אם רוח אחרת עמך
חלילה לא כוונתי על גדו" שזכותם לנהוג כפי ראות עינם דיברתי על האנשים הפשוטים
 
חלילה לא כוונתי על גדו" שזכותם לנהוג כפי ראות עינם דיברתי על האנשים הפשוטים
פעם התכתבתי עם אחד שמצדד בעליה להר הבית וכתב לי עוד משהו של לאומיות, ואז כתבתי לו נכון שאתה לובש תכלת, והוא תמה מנין לי. אך התשובה פשוטה, שאמנם לא רוב הולכי התכלת עולים להר הבית, אך רוב מוחץ של העולים להר הבית לובשים תכלת. ודי בזה הערה.
 
חלק מהרבנים שליט"א שלא לובשים תכלת:
רבי דב לנדו
רבי משה הלל הירש
רבי ברוך דב פוברסקי
רבי מאיר צבי ברגמן
רבי אביעזר פילץ
רבי יצחק הקר
רבי צבי דרבקין
רבי יצחק יוסף
רבי יהודה עדס
רבי יגאל רוזן
רבי דניאל וולפסון
רבי איתמר גרבוז
רבי שרגא שטיינמן
רבי שריאל רוזנברג
רבי יהודה סילמן
רבי שבח רוזנבלט
רבי יהודה אריה דינר
רבי חיים פינשטיין
רבי דוד כהן
רבי שלמה כץ
רבי דוד פינשטיין
רבי צבי ברוורמן
רבי ישראל מרמרוש
רבי עמרם פריד
רבי אליעזר יהודה פינקל
רבי יצחק אזרחי
רבי מאיר גריינמן
רבי צבי ראם
רבי יצחק מרדכי רובין
רבי חיים פרץ ברמן
רבי דוד מילר
רבי דוד מלר
רבי מאיר שמואלביץ
רבי רפאל שמואלביץ
רבי ישראל יעקב שמואלביץ
רבי משה צדקה
רבי יצחק זילברשטיין
רבי יעקב פרידמן
רבי מנחם -בן מנחם
רבי מרדכי גרוס
רבי יוסף אפרתי
רבי אברהם יצחק קוק
האדמו"ר מבעלזא
האדמו"ר מויזניץ'
רבי משה יהודה שלזינגר
רבי אריה לוי
רבי יהודה טשזנר
והרשימה עוד ארוכה...
אלא מהא ליכא למשמע מינה.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון