בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
יישר כח.בילקוט יוסף כתב:
הצג קובץ מצורף 28333
בילקוט יוסף כתב:
הצג קובץ מצורף 28333
פלא.יישר כח.
אני רואה כי גם מרן שליט"א רואה בזה חומרא, א"כ יתכן שראיתי מכתב כאמור לעיל.
וכי בכל דבר צריך להחמיר ע"ע?פלא.
שהרי שמעתי מידיד שלמד בישיבת חזון עובדיה, ושם אמר שאף לא אחד הדליק.
ולמה לא רצו להחמיר ע"ע?
נ"ל שיש כאן איזו טעות.
החמירו בביטול תורה.פלא.
שהרי שמעתי מידיד שלמד בישיבת חזון עובדיה, ושם אמר שאף לא אחד הדליק.
ולמה לא רצו להחמיר ע"ע?
נ"ל שיש כאן איזו טעות.
אפשר להדליק גם בבין הסדרים.החמירו בביטול תורה.
היה שם בסדרי ב' של חנוכה שטייגען אדיר.
זכיתי להיות!!!
אם זו חומרא,וכי בכל דבר צריך להחמיר ע"ע?
יכולים להדליק בהפסקה,החמירו בביטול תורה.
היה שם בסדרי ב' של חנוכה שטייגען אדיר.
זכיתי להיות!!!
א. יש הבדל בין "חומרא" ל"יש מקום להחמיר".אם זו חומרא,
אז בד"כ המדקדקים במצוות מחמירים.
אשמח לראות את המכתב של מרן זצוק"ל.א. יש הבדל בין "חומרא" ל"יש מקום להחמיר".
ב. איפה ראית שאנחנו מחמירים סתם בדברים שלא כתבו להדיא שהמחמיר תע"ב וכד'? (כלומר שההלכה נפסקה ע"פ מרן כצד מסויים, ואנחנו מחמירים כמו הצד השני אע"פ שמרן לא כתב להחמיר).
בישיבות הספרדיות אין הפסקה להדלקה? [לאלו שמדליקים]לכאו' בישיבה ספרדית כל החומרא הי ביטול תורה כי בלא''ה מדליקים בבית המדרש וממשיכים ללמוד
ובישיבה אשכנזית אולי כן
לא ראיתי את המכתבכמדומני מרן זצ"ל כתב במכתב שהובא בקובץ בית יוסף שיש חומרא להדליק בלא ברכה. אשמח אם למישהו יש את המכתב. תודה רבה.
פשוט לי שהשואל מדבר להדליק בלא ברכהבילקוט יוסף כתב:
הצג קובץ מצורף 28333
ודאי בלי ברכה, כרגע לא דנו מצד הברכה אלא מצד עצם ההדלקה, ולכן הבאתי את לשון הילקו"י שכתב "להחמיר על עצמם" להדליק בלי ברכה, והיינו שמשמע שיש בזה חומרא מסויימת.פשוט לי שהשואל מדבר להדליק בלא ברכה
ולכן מה שהבאת אינו ענין לנדון כאן
לענ"ד מרהיטת לשון מרן זיע"א בחזו"ע בכמה מקומות. מדוייק שאין בזה משום בל תשחית. ודו"ק.מרן שליט''א מזכיר תמיד את דברי הגרב''צ אבא שאול זצוק''ל שאמר שבחור ישיבה שמדליק נרות בחדרו יש בזה חשש בל תשחית ...... אך כנראה זה היה פעם שבאמת השמן היה יקר מאוד
אגב, בעניין זה תמיד אכן מרן שליט"א מזכיר את דברי הגרב"צ, אך באול"צ עצמו כתוב שרשאי להדליק בלי ברכה, ולא נזכר שם שום בעיה של בל תשחית, וראיתי שבעלון הביאו כן מספר "חמדת משה".מרן שליט''א מזכיר תמיד את דברי הגרב''צ אבא שאול זצוק''ל שאמר שבחור ישיבה שמדליק נרות בחדרו יש בזה חשש בל תשחית ...... אך כנראה זה היה פעם שבאמת השמן היה יקר מאוד