לא נפתח לי. ואם חשוב מאד לכבודו, יביא את עיקרי הדברים.
לא נפתח לי. ואם חשוב מאד לכבודו, יביא את עיקרי הדברים.
זה משפט מאד צורם, וכי מרן זיע"א לא ידע את האמת.הרוצה לדעת האמת יעיין
והרי במפורש כתב הרב שם ביבי"א שכל מה שהזדעק הוא מחמת שאין אלו פסקי הרב אבא שאול זצ"ל אלא ליקוטי המו"ל יחד עם הוספות שונות ומשונות, וכל לומד יראה כמה מנותקים הם מהסברא הישרה בכל ההערות שכתבו בתחתית ההלכות. וברור שאין זו דעתו של הרב זיע"א, וגם אם אמר דברים מעין אלו בשיעורים, בוודאי אמר בדרך לימוד ופלפול או שהוצאו דברים מהקשרם. ותלמיד תועה ברבו תולה.איני בקי בנושא זה.
אך כפי ששמעתי כמסיח לפי תומו מקרוב משפחה של העורך, האור לציון נכתב ע"י ת"ח בשם הרב עמר שיושב ומלקט (עד לעצם היום הזה) משיעוריו שמקבל מתלמידיו הרבים, ולמרות שמצהיר שבד"כ הדברים מוקלטים ומתומללים והכל נאמן למקור, ליבי מפקפק בכך שהכל מדויק בלי תוספות ועריכות של התלמידים או של אחרים, וידוע לי שיש להם כמויות גדולות מאד של 'כתבים' שהם עדין עורכים ומגיהים, רק שחסר בכח אדם שיערוך את הכתבים, כך שככל הנראה בעז"ה יצא גם ח"י
שאלתי לכבודו, לפי כללי ההלכה הצרופה, אם החכמים הנ"ל הרב פטרובר והרב זעפרני יעידו עדות מסויימת בדיני ממונות או בדיני אישות וכדומה, ולעומתם מרן פאר הדור זצ"ל יכתוב שהוא קיבל מידע מסויים שאינו כן, למי יש להאמין?זה משפט מאד צורם, וכי מרן זיע"א לא ידע את האמת.
שכל המבואר במקור הנ"ל הוא נגד דעתו
זוהי תשובה שלא ממין הטענה. וכי הכרעת ההלכה היא כעדות בדיני ממונות? וכבר ראינו פעמים ללא מספר שראשונים ואחרונים 'מיישבים' דברי פוסק היפך מה שנראה שכתב כיון שלא ייתכן שכתב כך, שגדולת הפוסק היא לידע מהי דרך הפסיקה הישרה, ויכול גם כן לסתור עדות גמורה כשאינה תואמת את דרכי הלימוד והפסיקה.שאלתי לכבודו, לפי כללי ההלכה הצרופה, אם החכמים הנ"ל הרב פטרובר והרב זעפרני יעידו עדות מסויימת בדיני ממונות או בדיני אישות וכדומה, ולעומתם מרן פאר הדור זצ"ל יכתוב שהוא קיבל מידע מסויים שאינו כן, למי יש להאמין?
אין אומרים למי שלא ראה את החודש שיבוא ויעיד. רק מי שיעיד שלא זזה ידו מתוך יד הרב בן ציון כ"ד שעות ביממה ויודע שלא היה כמו שכתבו הם יכול להחשב בר פלוגתא שלהם בענין זה. אבל אם הם אומרים בודאות שכך היה, מי יכול להכחישם?
שאלתי ג"כ לכבודו אם נשיא מכון אור לציון כתב במכתב שמגמתו לחלוק על מרן. וכן העיד חכם שליט"א (שהיה רב מקדים לאחרונה...) שאמרו לו להיות חבר מכון, ובתנאי שיכתוב הפוך ממרן. האם זה לא מספיק?שאלתי לכבודו, לפי כללי ההלכה הצרופה
הנידון כאן אינו מה ההלכה אלא מי כתב את הספר ועל פי מי נכתב. להקשות על הרב בן ציון מותר ואפשר. אבל לשנות את המציאות מי כתב את הספר אי אפשר. אטו לאחר תחיית המתים שהרב בן ציון בעצמו יאמר שהוא כתב את הספר גם לא יאמינו לו?זוהי תשובה שלא ממין הטענה. וכי הכרעת ההלכה היא כעדות בדיני ממונות? וכבר ראינו פעמים ללא מספר שראשונים ואחרונים 'מיישבים' דברי פוסק היפך מה שנראה שכתב כיון שלא ייתכן שכתב כך, שגדולת הפוסק היא לידע מהי דרך הפסיקה הישרה, ויכול גם כן לסתור עדות גמורה כשאינה תואמת את דרכי הלימוד והפסיקה
חלומות באספמיאשאלתי ג"כ לכבודו אם נשיא מכון אור לציון כתב במכתב שמגמתו לחלוק על מרן. וכן העיד חכם שליט"א (שהיה רב מקדים לאחרונה...) שאמרו לו להיות חבר מכון, ובתנאי שיכתוה הפוך ממרן. האם זה לא מספיק?
מפני כבוד התורה אינני מעוניין להרחיב בעניין, אבל יש עימדי עדויות ברורות
ראה מה שכתב שם בשצ"ג ע"א שהרב אמר לו פעם 'כשתצאו מהשיעור מחצית מהשומעים יאמרו שמותר ומחצית יאמרו שאסור'... וכו' עיי"ש, ואיך א"כ הוא סומך על עצמו להמשיך לכתוב ולהדפיס בלי הגהתו של הרב זצ"ל?
איני יודע במה מדובר ולכן לא יכול לענות על זה.שאלתי ג"כ לכבודו אם נשיא מכון אור לציון כתב במכתב שמגמתו לחלוק על מרן. וכן העיד חכם שליט"א (שהיה רב מקדים לאחרונה...) שאמרו לו להיות חבר מכון, ובתנאי שיכתוה הפוך ממרן. האם זה לא מספיק?
מפני כבוד התורה אינני מעוניין להרחיב בעניין, אבל יש עימדי עדויות ברורות
ולוואיחלומות באספמיא
עיין בשבועות דף כו עמוד אראה מה שכתב שם בשצ"ג ע"א שהרב אמר לו פעם 'כשתצאו מהשיעור מחצית מהשומעים יאמרו שמותר ומחצית יאמרו שאסור'... וכו' עיי"ש, ואיך א"כ הוא סומך על עצמו להמשיך לכתוב ולהדפיס בלי הגהתו של הרב זצ"ל?
לא אמרתי שכלום לא ממנו, אבל בהחלט לא הכל מר בריה דרבינא חתים עליהוכמו כן יש הרבה הקלטות של הרב בן ציון בקול הלשון שאפשר לשמוע את השיעורים שמסר בענינים הכתובים בספר ולאמת אותם עם הספר.
איך זה עונה על מה שכתבתי? כאן הרב בעצמו אמר שקשה לדעת על פי השיעורים שלו מה סובר באמת.עיין בשבועות דף כו עמוד א
רב כהנא ורב אסי כי הוו קיימי מקמי דרב, מר אמר: שבועתא דהכי אמר רב, ומר אמר: שבועתא דהכי אמר רב. כי אתו לקמיה דרב, אמר כחד מינייהו. אמר ליה אידך: ואנא בשיקרא אישתבעי? אמר ליה: לבך אנסך
האם יותר א"א להאמין לרב כהנא או לרב אסי בשם רב עד שיאמתו את הדברים בשם רב?
בדיוק כמו שרב כהנא ורב אסי המשיכו לומר שמועות בשם רב אע"פ שנמצא כבר שאחד מהם לא הבינו נכון, ה"ה הכא.איך זה עונה על מה שכתבתי?