גם זו לטובה
Member
לא מצד פסח אלא מצד כבוד רבותיו ואם אדם לא אוכל אבל מורה לרבים שמותר יצא ידי חובת כבוד רבותיושיש בכך מצוה
לא מצד פסח אלא מצד כבוד רבותיו ואם אדם לא אוכל אבל מורה לרבים שמותר יצא ידי חובת כבוד רבותיושיש בכך מצוה
עיין סוכה לב:לא מצד פסח אלא מצד כבוד רבותיו ואם אדם לא אוכל אבל מורה לרבים שמותר יצא ידי חובת כבוד רבותיו
חומר ההתפחה הוא הבעיה הגדולה שהוא ספק חמץ ממש.וכל שכן לנידון דידן שאין שום סיבה להחמיר וההיתר מבוסס מתחילה ועד סוף!
עקבתי אחרי הנושא וישבנו אני ועוד כמה ת"ח על מה שכתב הרב אלבה, ויצא לנו פשוט שהרב אלבה לא צודק כלל וכלל וכמה דברים הוציא מהקשרם. (ובעזה"י או השנה או שנה הבאה יוציאו חוברת על טענותיו)חומר ההתפחה הוא הבעיה הגדולה שהוא ספק חמץ ממש.
אם עקבת אחרי המו"מ שהיה בזה בין הרב ללוש לרב אלבה תראה שכולם מודים שיש מציאות שלא היתה ידועה לרב עובדיה בענין חומר ההתפחה הזה, אלא שנחלקו הרבנים הנ"ל האם מציאות חדשה זו משנה את ההלכה של הרב עובדיה או לא עיש"ב.
אין לאף אחד ידיעה ברורה מה היה הרב עובדיה אומר אם היה יודע את המציאות החדשה. אולי היה מקיים מודים דרבנן היינו שבחייהו כדעת הרב אלבה, ואולי לא.
ולכן מי שמשתמש בשמו של הרב עובדיה לומר שאין שום בעיה בעוגיות הללו - פשוט מסלף את המציאות, ומעלים מעיני הציבור את האמת.
אפשר לומר שעוגיות אלו הם בהכשר הרב ללוש ע"פ דעת הרב עובדיה, ולא בהכשר הרב עובדיה עצמו.
נ.ב.
אין בכונתי לדון בעצם חומר ההתפחה ומי צודק בויכוח הנ"ל, אלא להעמיד דברים על דיוקם.
כבר כתבתי שהנושא הוא לא 'האם הוא צודק או לא'. אלא 'האם יש איזה פרט שהרב עובדיה לא ידע' ש'אולי' יכול לשנות את ההלכה.עקבתי אחרי הנושא וישבנו אני ועוד כמה ת"ח על מה שכתב הרב אלבה, ויצא לנו פשוט שהרב אלבה לא צודק כלל וכלל וכמה דברים הוציא מהקשרם. (ובעזה"י או השנה או שנה הבאה יוציאו חוברת על טענותיו)
בקיצור אתה טוען שאחרי שהרב עובדיה התיר - לא יעזור כל מה שימצאו. כיון שההיתר הוא היתר וגמרנו. מעכשיו כל מה שימצאו דברים חדשים - חייבים איך שהוא לפרוך אותם כיון שוזה לא אומר שעכשיו אם כל כמה שנים יהיה מאן דהו ש"ימצא" בעיה חדשה בפפושדו (כמו שכל "האוסרים" מנסים לחפש) אז ההיתר לא יהיה לדעת מרן זצוק"ל.
זוהי טענה 'חסידית' 'אדמורי"ת' ולא טענה 'הלכתית'.ועוד נראה לך שהקב"ה יביא תקלה לצדיקים שח"ו נאמר שמרן זצוק"ל האכיל את עם ישראל מעל עשרות שנים חמץ!? וחייב את כולם במליוני סקילות!?
להעמיד דברים על דיוקםומשמע שם שיש עניין לעשות כמו רבותיך אפי' שזה קולא מסויימת.
וכל שכן לנידון דידן שאין שום סיבה להחמיר וההיתר מבוסס מתחילה ועד סוף!
אי אפשר לכתוב מותר ולציין שהמקור הוא השו"ע, כי השו"ע לא הכיר את עוגיות פפושדו.מותר לכתחילה לבני ספרד לאכול מעוגיות אלו בפסח ללא שום חשש (כדעת מרן השו"ע ריש סי' תסב) ואפי' ירא שמים יכול לאכול מהם. (לשון מרן הגרע"י זצוק"ל)
לא נכון.צריך לכתוב שמותר לאכול מצה עשירה (שו"ע), ודין פפושדו כדין מצה עשירה (חזו"ע).
מצה עשירה 'עם חומרי התפחה שנחלקו אחרוני זמננו וכימאי זמננו האם היא חמץ גמור או מותר גמור' כצ"ל.פפושדו זה מצה עשירה ממש!
אולי תואיל להבין ואח"כ להסביר את הבעיה, מהיכי תיתי שזה חמץמצה עשירה 'עם חומרי התפחה שנחלקו אחרוני זמננו וכימאי זמננו האם היא חמץ גמור או מותר גמור' כצ"ל.
נכון שזאת ההכרעה של הגרע"י, אבל עדיין אי אפשר לומר שעל זה דיבר השו"ע.לא נכון.
פפושדו זה מצה עשירה ממש!
ומספיק לבלבל את המוח.
מרן צעק על זה כל שנה, ואמר דברים חמורים, ואם אתה רוצה לכתוב דברים אחרים - תלך למקומות אחרים ותניח לנו במקומנו.
זה מצה עשירה אחת לאחתנכון שזאת ההכרעה של הגרע"י, אבל עדיין אי אפשר לומר שעל זה דיבר השו"ע.
זה כמו שחזונאישניק יכתוב שאסור להדליק מאוורר בשבת ובתור מקור יציין לשו"ע באיסור בונה.
על מי שיוצא נגדועל מי שיוצא נגד פפושדו
אלו שאני יודע שמחמירים, לא מחמירים מחמת ״אופן הייצור״ אלא מחמת הקפדת הכשרות במפעל עצמואחר שבררנו היטב שכל תהליך הייצור הוא למהדרין מן המהדרין ואין שום חשש אפי' קטן בעוגיות אלה
זה מעולם לא היה מובן לי, למה לפתע מי שמקפיד על מצה שמורה, יכול להקל בפפושדו?אפי' שעושים את העוגיות מקמח מצה שאינה שמורה, מ"מ הנוהגים לאכול מצה שמורה כל שבעת ימי הפסח יכולים לכתחילה לאכול מעוגיות אלו
שלא יראה פקפוק חלילה בדבריי, אך דיבורים מהסוג הזה מראה לכאורה חוסר הבנה משווע במהות של ״כשרות״.ישנם הטוענים שבגלל שאין על העוגיות הכשר בד"ץ אין לאכול אותם...
וכי אותו גוף בד'ץ שיהיה מי שיהיה רב גובריה ורב חיליה כוחו גדול כל כך יותר מהפה הקדוש של מרן זיע"א שאמר לאכול וכתב בשו"ת יביע אומר ואכל בעצמו את העוגיות הללו אם כן מה אתה מתעקש לחזור ולשאול שוב ושוב למה אין בד'ץ וכי הפה הקדוש והטהור של מרן לא מספיק לך?
אין ספק ששאלות כאלו נובעות מחוסר הבנה משווע מהי כשרות בישראל ולחשוב שרק הנייר עם החותמת בד'ץ זה העיקר הלוא ברור שזו טעות גסה שנובעת ממקורות שונים ומשונים שמזלזלים במערכת הכשרות של הרבנות בישראל ואין כוונתי חלילה שלא טוב להחמיר ולאכול בד'ץ אבל מכאן ועד לפסול כל מערכת אחרת זו אבסורד שאין כדוגמתו ובדרך כלל זה קורה אצל אותם אנשים שאין להם שום מושג בבית יוסף ובשלחן ערוך יורה דעה בהלכות איסור והיתר' ועל אחת כמה וכמה בנידונינו זה שמרן מלכא זצ"ל צווח קבל עם ועדה שהעוגיות הללו כשרות למהדרין אפילו לירא שמים! עכ"ל.
ולגופו של ענין אעתיק כאן מה שכתבו בד"ץ בית יוסף בשנת תשס"ו,
"בד"ץ בית יוסף נותן כשרות לפסח אך ורק למפעלים שמיוחדים לפסח, אולם מפעלים שמייצרים כל השנה חמץ בד"ץ בית יוסף לא נותן להם כשרות"
וא"כ רואים מפורש שכל ההמנעות של בד"ץ בית יוסף ממתן כשרות זה אך ורק מחמת מגמתיות לא ליתן הכשרים למפעלים כאלה.
יש מצווה לשמוע לדברי חכמים, לא לאכול פפושדו בפסח.ואדרבה יש בכך מצוה שמחזקים את פסקי מרן זצוק"ל.
בפשיטות היינו הך לדעת מרן. זה תלוי איך אתה מפרש את דעת השו״ע.נכון שזאת ההכרעה של הגרע"י, אבל עדיין אי אפשר לומר שעל זה דיבר השו"ע.
כוונתך לכרת?וחייב את כולם במליוני סקילות!?
כי זה חומר 'התפחה'אולי תואיל להבין ואח"כ להסביר את הבעיה, מהיכי תיתי שזה חמץ