• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בשר חלק

בפסח רואים הרבה ב"י (לעומת הרב מחפוד שגם הוא נותן הכשר לקטניות וכמעט אין לו מוצרים לפסח) וכמו"כ חת"ס ב"ב שיש אותם יותר מדאי בפסח
זה מעורר חשד
אני לא מבין. רוב החטיפים והממתקים שאני רואה בסופר/בבית/בחלוקות/בישיבות/בכוללים/בתהילים לילדים הם בכשרות בד"ץ העדה החרדית. הגע עצמך, עלית, שטראוס, אוסם ועוד חברות חטיפים וממתקים, כל המוצרים שלהם הם בכשרות בד"ץ העדה החרדית.
מכאן ראיה שממתקים בכשרות העדה החרדית הם לא טובים ואין לאכול אותם?!?!
 
נערך לאחרונה:
לא הבנתי את הראיות שאתה מביא - על כל מוצר יש ב״י וכו׳ על כל 7 מסעדות יש ב״י וכו׳.
אם אתה רוצה להגיד שההשגחה לא טובה לא מביאים ראיה ממחירים וכמויות, אלא מראיות בשטח.
כשתהיה מנהל השגחה תגיד לי מה זה סטנדרט של כמות ממתקים ומסעדות.
אחה"מ מכת"ר. טענו בחיטים והודה לו בשעורים..
אמרתי שמשגיח אחד משגיח בו זמנית על 5 מסעדות וכמובן באותו יום הוא צריך לבקר ולהפתיע בכל המסעדות שתחתיו, ופעמים שהוא גם אברך אז גם ללמוד בכולל או בעבודה שלו.....
 
אני לא מבין. רוב החטיפים והממתקים שאני רואה בסופר/בבית/בחלוקות/בישיבות/בכוללים/בתהילים לילדים הם בכשרות בד"ץ העדה החרדית. הגע עצמך, עלית, שטראוס, אוסם ועוד חברות חטיפים וממתקים, כל המוצרים שלהם הם בכשרות בד"ץ העדה החרדית.
מכאן ראיה שממתקים בכשרות העדה החרדית הם לא טובים ואין לאכול אותם?!?!
יש עוד ה-מ-ו-ן חברות שלא הזכרת אותם ואינם בכשרות העדה החרדית, הם מיובאים ממדינות שלא היית רוצה להיות שם בלי אבטחה צמודה ויש על הממתק בד"ץ בית יוסף ויש המון המון חטיפים ומוצרים בעיקר המיוצרים והמיובאים מחו"ל.. ואל תחפש בבני ברק וירושלים בית שמש וכדו' שם הריכוז הוא חרדי/חסידי ולא יביאו לך בית יוסף
 
אחה"מ מכת"ר. טענו בחיטים והודה לו בשעורים..
אמרתי שמשגיח אחד משגיח בו זמנית על 5 מסעדות וכמובן באותו יום הוא צריך לבקר ולהפתיע בכל המסעדות שתחתיו, ופעמים שהוא גם אברך אז גם ללמוד בכולל או בעבודה שלו.....
אני עדיין לא מבין את הסתירה.
למה זה נסתר מעיניך שמשגיח צריך להיות 3 שעות בכל מסעדה? ככל הידוע לי, המשגיח מגיע בבוקר, בודק את הבשרים שהם בחותמות, כלים, נפות, חסה, וכו׳, ועובר למסעדה הבאה. ולפעמים או רוב פעמים מגיע בערב. בעיר אחת אפשר לעשות 10 מסעדות ב-3 שעות.
אלא מה, אתה מחפש את ה״משגיח המהודר שנמצא במסעדה ומדריך אותם כל היום״. המציאות היא שהמשגיח לא עומד על הטבחים מבוקר ועד לילה, ואולי יש הבדל בין השגחות לעניין המשגיחים בעניינים האלו.
יש עוד ה-מ-ו-ן חברות שלא הזכרת אותם ואינם בכשרות העדה החרדית, הם מיובאים ממדינות שלא היית רוצה להיות שם בלי אבטחה צמודה ויש על הממתק בד"ץ בית יוסף ויש המון המון חטיפים ומוצרים בעיקר המיוצרים והמיובאים מחו"ל.. ואל תחפש בבני ברק וירושלים בית שמש וכדו' שם הריכוז הוא חרדי/חסידי ולא יביאו לך בית יוסף
ובכ״ז, כל מוצר שני בסופר שאני רואה יש עליו בד״צ. עוגיות, חטיפים, ממתקים, אפילו סבוני כלים ושמפו.
הנקודה היא - עצם זה שאתה רואה שהשגחה מסוימת משגיחה על הרבה דברים בבת אחת, לא אומר שזו לו השגחה טובה.
 
הנקודה היא - עצם זה שאתה רואה שהשגחה מסוימת משגיחה על הרבה דברים בבת אחת, לא אומר שזו לו השגחה טובה.
הוא לא התכוין שבגלל שיש הכשר על הרבה דברים זה מגרע את הכשרות.
רק התכוין לומר ששמים הכשרים על כל דבר שאף אחד לא נותן הכשר, וכן ממתקים שנותנים בהם חומרים לא מצויים.

אין בכוונתי לנקוט שום צד בויכוח הנ"ל, רק באתי לפרש דבריו
 
אני עדיין לא מבין את הסתירה.
למה זה נסתר מעיניך שמשגיח צריך להיות 3 שעות בכל מסעדה? ככל הידוע לי, המשגיח מגיע בבוקר, בודק את הבשרים שהם בחותמות, כלים, נפות, חסה, וכו׳, ועובר למסעדה הבאה. ולפעמים או רוב פעמים מגיע בערב. בעיר אחת אפשר לעשות 10 מסעדות ב-3 שעות.
אלא מה, אתה מחפש את ה״משגיח המהודר שנמצא במסעדה ומדריך אותם כל היום״. המציאות היא שהמשגיח לא עומד על הטבחים מבוקר ועד לילה, ואולי יש הבדל בין השגחות לעניין המשגיחים בעניינים האלו.
בעיקרון דבריך נאמנו מאוד, אך הדגשתי שכשאתה מכיר את הנפשות הפועלות חבר'ה שנפלטו מישיבות וכיו"ב והכל עובר כבסרט נע אז אצלי בכ"א זה מדליק נורה אדומה...
 
יש הבדל בין שאר ימות השנה לפסח. בפסח הרבה יותר קשה לתת הכשר, בגלל המרכיבים שיהיו כשרים לפסח והגעלה וכו'
ואם נותנים על הרבה מוצרים שהם חמץ או בתערובת עם חמץ, מה שלא מוצאים בשאר הכשרים זה מעלה חשד. שים לב, כמעט כל חטיפי אסם בהכשר חת"ס ב"ב וב"י
 
בעיקרון דבריך נאמנו מאוד, אך הדגשתי שכשאתה מכיר את הנפשות הפועלות חבר'ה שנפלטו מישיבות וכיו"ב והכל עובר כבסרט נע אז אצלי בכ"א זה מדליק נורה אדומה...
אם זה אנשים שאינם יראי שמים, אז אינו ענין למספר המסעדות, כי מי שאינו יר"ש לא ראוי להיות משגיח כשרות אפי' במסעדה אחת. ואם הוא יר"ש אז אין בעיה גם בכו"כ מסעדות (כמו בכל הבדצי"ם).
לגבי הנפלטים מישיבות, איני יודע מה בדיוק כוונתך. אבל יש הרבה משגיחים של ב"י שהם אברכים שיצאו להתפרנס מהשגחה, כמו בכל הבדצי"ם האחרים.
ואגב דבריך:
ופעמים שהוא גם אברך אז גם ללמוד בכולל או בעבודה שלו.....
אז הבעיה היא עם הנפלטים? או עם אלה שעדיין ירא"ש ולומדים חצי יום בכולל?
שים לב, כמעט כל חטיפי אסם בהכשר חת"ס ב"ב וב"י
מה זה אומר?!
 
ופעמים שהוא גם אברך אז גם ללמוד בכולל או בעבודה שלו.....
אז הבעיה היא עם הנפלטים? או עם אלה שעדיין ירא"ש ולומדים חצי יום בכולל?
פעמים שהוא אברך עם אייפון אפשר לסמוך עליו??? יש שהחמירו שלא יוכל להעיד בקידושין. ואם הוא ירא"ש הכל בסדר, לא על אלה אני מדבר אלא על:
פעמים שהם:
חבר'ה שנפלטו מישיבות
על כמותם אני לא סומך כלל וכלל. לא בגלל שנפלט מישיבה, אלא על דרכם הנלוזה ביומיום וכדי להתפרנס מצאו את המקצוע הזה לרבות קרבתם אל רכז אזורי של הכשרויות וכדו'

משגיח כשרות צריך שיהא ירא שמים מרבים!!!!! נקודה סוף פסוק . בלי שטיקים וטריקים.. לסמוך על נאמן כשרות, ולסמוך על זה שהוא בא לביקור בין לבין כדי להחתים כרטיס. זה צריך להיות בראש מעיניו שלא יאכיל טריפות או בעיות אחרות לישראל שעליו יסמוכו..
ואם בעה"ב קצת מזגזג ועושה בעיות ומנסה להערים אין מקום לסמוך על נותן הכשרות.. וכמדומני שגם הגאון הרב ללוש נר"ו כתב כעין זה פה בשרשור אחר.
 
פעמים שהוא אברך עם אייפון אפשר לסמוך עליו??? יש שהחמירו שלא יוכל להעיד בקידושין. ואם הוא ירא"ש הכל בסדר, לא על אלה אני מדבר אלא על:
פעמים שהם:

על כמותם אני לא סומך כלל וכלל. לא בגלל שנפלט מישיבה, אלא על דרכם הנלוזה ביומיום וכדי להתפרנס מצאו את המקצוע הזה לרבות קרבתם אל רכז אזורי של הכשרויות וכדו'

משגיח כשרות צריך שיהא ירא שמים מרבים!!!!! נקודה סוף פסוק . בלי שטיקים וטריקים.. לסמוך על נאמן כשרות, ולסמוך על זה שהוא בא לביקור בין לבין כדי להחתים כרטיס. זה צריך להיות בראש מעיניו שלא יאכיל טריפות או בעיות אחרות לישראל שעליו יסמוכו..
ואם בעה"ב קצת מזגזג ועושה בעיות ומנסה להערים אין מקום לסמוך על נותן הכשרות.. וכמדומני שגם הגאון הרב ללוש נר"ו כתב כעין זה פה בשרשור אחר.
אז הבעיה היא לא זה שהוא צריך גם להיות חצי יום בכולל, אלא שהוא מחזיק אייפון!!!

בענין נאמן כשרות, זה סוגיא בפנ"ע, ותלויה בכמה דברים. ולכאו' ודאי שעדיפה ממשגיח שאינו צמוד. (ובזה גם אצל הרב רובין משתמשים).
 
כב' סוטה מהנושא.
הבנתי אותך, אין לך בעיה לאכול בכל מקום העיקר שהתעודה תלויה על הקיר!
נפלא!!!
אם כב' מדבר אלי. (כי לא ציטטת אף אחד רק ירית לאויר...).
אז ממש חבל שלא קראת מה שכתבתי בעמוד זה ממש. וגם במקומות אחרים, אני ממש לא אוכל כל הכשר.
וגם בהכשרים טובים, משתדל לבדוק מה קורה במסעדה בה אני אוכל. (יש מסעדות של הרב מחפוד ובית יוסף שאיני אוכל בהם, וכמובן שעד"ח ועוד הכשרים אשכנזים שאיני אוכל במסעדות בשריות שלהם בגלל בעיית החלק, ובשאר דברים משתדל לבדוק מה עם בישולי עכו"ם).

מה שכתבתי זה על טענתך, שלענ"ד אינה נכונה אף לפי דבריך בהמשך.
יש טענות אחרות שהם בעלות משקל אמיתי, וא"צ להזדקק לטענות שאינם נכונות.
 
אם כב' מדבר אלי. (כי לא ציטטת אף אחד רק ירית לאויר...).
ציטטתי את הרב לביא וגם אם לא כיון שאחד עונה לשני על הדברים הקודמים יצא ללמד על הכלל כולו
אני ממש לא אוכל כל הכשר.
וגם בהכשרים טובים, משתדל לבדוק מה קורה במסעדה בה אני אוכל. (יש מסעדות של הרב מחפוד ובית יוסף שאיני אוכל בהם, וכמובן שעד"ח ועוד הכשרים אשכנזים שאיני אוכל במסעדות בשריות שלהם בגלל בעיית החלק, ובשאר דברים משתדל לבדוק מה עם בישולי עכו"ם).
מצויין. ירבו כמותך בישראל!
מה שכתבתי זה על טענתך, שלענ"ד אינה נכונה אף לפי דבריך בהמשך.
מה לא נכון?
יש טענות אחרות שהם בעלות משקל אמיתי, וא"צ להזדקק לטענות שאינם נכונות.
והם?
 
שיש בעיה באברך חצי יום שמשגיח בכמה מסעדות.
לאו דוקא אברך, אני חושב שמשגיח צריך להתרכז במקום אחד להכיר טוב טוב את העובדים כולל בעה"ב את מהלך רוחם וכיוצא כדי שיקל עליו יותר וידע שלא עובדים עליו ומסובבים אותו, וזה ע"י שיהיה יותר במקום ויפקח באלף עיניים.
וכשנמצא חצי יום בכולל/עבודה או כל מקום אחר ולא זה בראש מעיניו אלא החתמת הכרטיס והמלגה בסוף החודש ולא אכפת לו מי יודע מה אם יהיה איזה פאשלה קטנה פה ושם (והיו דברים מעולם), זה לא משגיח כשרות בעיני.
ואיני מלין דוקא על המשגיח גופיה אלא על הממונים ומחליטי ההחלטות והחוקים שאלו ואלו הדרישות ממשגיח כשרות לא דורשים מספיק ואולי גם לא משלמים מספיק, וחבל מאוד שזה המצב בעם ישראל.
מסכים איתי?
 
לאו דוקא אברך, אני חושב שמשגיח צריך להתרכז במקום אחד להכיר טוב טוב את העובדים כולל בעה"ב את מהלך רוחם וכיוצא כדי שיקל עליו יותר וידע שלא עובדים עליו ומסובבים אותו, וזה ע"י שיהיה יותר במקום ויפקח באלף עיניים.
וכשנמצא חצי יום בכולל/עבודה או כל מקום אחר ולא זה בראש מעיניו אלא החתמת הכרטיס והמלגה בסוף החודש ולא אכפת לו מי יודע מה אם יהיה איזה פאשלה קטנה פה ושם (והיו דברים מעולם), זה לא משגיח כשרות בעיני.
ואיני מלין דוקא על המשגיח גופיה אלא על הממונים ומחליטי ההחלטות והחוקים שאלו ואלו הדרישות ממשגיח כשרות לא דורשים מספיק ואולי גם לא משלמים מספיק, וחבל מאוד שזה המצב בעם ישראל.
מסכים איתי?
דבריך אינן מוכרחים כלל, וכמדומה שאין אף הכשר שמקפיד על הקפדותיך.
היה לי ראש כולל שהיה משמש בכובעו השני כאחראי מחלקת הכשרות של אחת הערים, והיה בקי בנעשה לפני ולפנים, למרות שמעולם לא עזב אפי' ליום אחד את ספסל הכולל.
ופעם סיפר לי על סייעתא דשמיא שהיתה לו דוקא בגלל היותו ראש כולל, כי בסיום סדר ב' בכולל, בדרכו לבית "החליט" לעבור דרך אחד המפעלים בכשרותו, וראה שהם באמצע עבודה למרות השעה הלא שגרתית... אם היה עושה רק את מלאכתו הנאמנה בשעות ש"מחוייב" מטעם הכשרות, לא היה תופס אותם מעולם.
נ"ב. הרבה מהידע שלי בנושאי הכשרות קיבלתי ממנו, והוא מאוד אובייקטיבי. (לדוגמא, בתחילת דרכו היה משגיח מטעם א' הבדצי"ם, וכשבועיים אחר שהתעקש להוריד תעודה לא' המסעדות שהיה שם בעיות של בישולי עכו"ם, קיבל הודעת פיטורים מהבד"צ. וכיום אומר שהמסעדות שבהשגחתם בעירו הם מצויינים, כי המפקח שם יר"ש ועושה מלאכתו נאמנה. למרות שהיה יכול לסגור איתם היום חשבון...).
 
וכמדומה שאין אף הכשר שמקפיד על הקפדותיך.
ועל דא קא בכינא שחבל שזה המצב, כי הדם הוא הנפש ומשפיע על נפשותינו ונפשות ילדינו הרכים ביותר וכבר אמרו ז"ל יותר משיתפלל אדם שיכנסו ד"ת בתוך מעיו יתפלל שאל יכנסו מעדנים לתוך מעיו.
וברור שרק סיעתא דשמיא יש וצריך בזה.
ישר כחו לאורייתא והיה זה שלום.
בטוב נלין וברחמים נקיץ!
 
ועל דא קא בכינא שחבל שזה המצב, כי הדם הוא הנפש ומשפיע על נפשותינו ונפשות ילדינו הרכים ביותר וכבר אמרו ז"ל יותר משיתפלל אדם שיכנסו ד"ת בתוך מעיו יתפלל שאל יכנסו מעדנים לתוך מעיו.
וברור שרק סיעתא דשמיא יש וצריך בזה.
ישר כחו לאורייתא והיה זה שלום.
בטוב נלין וברחמים נקיץ!
זה רק מראה שאין בכך שום בעיה, כי אם היה בעיה ודאי שהמקפידים ביותר לכה"פ היו מקפידים בזה.
 
חזור
חלק עליון