ידוע שדעתו של מרן זיע"א היתה דעביד כמר עביד ודעביד כמר עביד. ויותר מזה, שמעתי שהרב שאלתיאל עמאר שלמד הרבה עם מרן זיע"א וערך את ספריו וכו', אמר שהיו שתי דברים שמרן זיע"א אהב מאד, והם בורקס ובמבה, "ואף פעם לא שמע אותו שמברך על במבה אדמה, אלא רק שהכל".
קודם כל אם אתה מדבר כבר, אז תכתוב בדיוק, כותבים "שני" דברים.
דבר שני, תביא את מה ששמעת. אנחנו לא חיים משמועות, עיין סימן רסג בבית יוסף מה שכתב על תשובת תרומת הדשן, ועוד שמועות, מאן דכר שמיה...
ומה שפתחת בתגובה שלך "ידוע" שדעתו של מרן זיע"א היתה דעביד כמר עביד ודעביד כמר עביד...
או שתשנה את השם של המשתמש שלך, או שתעשה טובה ואל תכתוב דברי שקר.
לא היו דברים מעולם!
מהרגע שמרן ראה את אשר היה עם הרב יצחק יוסף, שהביא לו את הדברים מפורשים וישב
ולמד איתו את זה ולא רק שמע ממנו, ואמר לו נכון, אלא ישב ולמד וחקר על זה. לקח
מעצמו ובירך אדמה. בלא שיאמר לו כלל.
וכבר כתבתי כאן במקום אחר בארוכה, שלא כדברי הרב מאזוז, שאמר את הדברים בצורה לא נכונה.
ולתועלת הקוראים היקרים, שיראו את האמת בפנים, ולא יצטרכו לחפש, ויאמרו כי לא מוצאים אז לא צריך לראות, אני מעתיק שוב את מה שכתבתי כאן בפורום בפינת שאל הרב (במבה):
בספר הליכות חיים שיצא לאור בשנת תשע"ט, אשר חיברו הגאון הדיין המצוין הרב אברהם אבידר שליט"א, בסוף חלק ב הובאה הסכמתו הארוכה של מרן הראשון לציון שליט"א, ושם כתב בזו הלשון:
"ועדותי נאמנה, שבזמנו ישבתי עם מרן ביישוב הדעת, ופתחנו דברי רבינו ירוחם ותרוה"ד, ושאר הפוסקים הנ"ל, והיה דיון בדבריהם, והיה בידי מהבמבה שהבאתי מהמפעל,
ומרן זיע"א ביקש ממני להביא לו כמה אחדים, ובירך על זה בפני בפה"א, בלא שביקשתיו לברך. וגם לאחר כמה חודשים בהיותי בליל הסדר אצל מרן זיע"א, ביקש אחר הקידוש שיביאו לו שקדים וכדו' לקטנים, ולא מצאו והביאו לפניו במבה, ובירך ע"ז בפה"א, והורה לכל הנכדים הקטנים לברך ע"ז האדמה. וזאת ללא שביקשתי ולא רמזתי מאומה על דבר הברכה".
ראשית כל דברים אלו, מוכח שלא כמו שהבין הגר"מ מאזוז שליט"א (ה' ישלח לו רפואה שלימה, כי בזמן זה שמעתי כי הוא בבית הרפואה) שאמר באחד השיעורים שמסר בישיבתו, וזו לשונו (מופיע באתר של הישיבה שלהם, בשם "הגדה של פסח - מה נשתנה - אמר רבי אלעזר בן עזריה" דקה 04:34 ואילך): "הרב עובדיה היה לפני מה נשתנה מחלק במבות. פעם אחת שאלו אותו הנכדים או הנינים מה מברכים על הבמבה?
שלח אותם אמר להם תשאלו את רבי יצחק יוסף. שאלו את רבי יצחק יוסף אמר להם אדמה. טוב. אתם שומעים בסדר. אדמה. הזדמנות אחרת אמר שהכל. אפשר ככה ואפשר ככה. זאת אומרת רצה לעשות לו כבוד, שהוא יפסוק לכם. זה הכל".
והדברים שהגיעו לאוזני הגר"מ מאזוז הינם טעות גמורה, וכפי שכתב מרן שליט"א בהסכמתו לספר הליכות חיים, שלא ביקש ולא רמז מאומה על דבר הברכה!
ממשיך מרן הראשון לציון שליט"א בהסכמתו לספר הליכות חיים, וזו לשונו: "ואח"כ יצאו למטבח ליטול ידיו לפני הכרפס, ושוב בירכו האדמה על הכרפס.
כיון שהיה שינוי מקום, ולא נתכוונו לפטור את הכרפס".
"
והחוצפא של עורך אור תורה שכתב, דמה שסיפרנו אודות מרן זיע"א הוא שקר גמור. ובאמת זה דבר חמור לנהוג כך, ויפה תורה עם מדות. ויש בדברים אלה חוסר מדות משווע, ומראה על הקו שלהם בירחון זה, לנגח ולקטנר, ואם צריך לשקר בשביל זה, הרי שהם משקרים בחוצפא".