• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

קונטרס דרכה של תורה

עיינתי במקצת בתשובותיו של הרב אורן נזרית. הם לא בדיוק 'תשובות' אלא רק 'דחיה להשגות של הרב אופיר' שלא יקשה על הרב יצחק.
עדיין אין שם 'דחיות' לתשובותיו ופירכות לדבריו. זה עדיין בגדר מו"מ הלכתי נטו.
ובשל הרב ללוש?
 
כולם יודעים.
אין כאן 'מכשול'. זה מה שהדגשתי. זה לא שהרב פסק לא והוא אמר כן. זה דקות של מותר לכתחלה או הרוצה יש לו על מה לסמוך. בשורה התחתונה כיון שהספר הוא הכרעה שלו כדעת שאר הפוסקים בצירוף דעת הרב עובדיה אין כאן מכשול
אני שמעתי מאברך בכולל שהרב מלכא כמו הרב עובדיה
ועד שהראתי לו מה הרשלצ כתב שבכל הלכה הוא פוסק לא כמו הרב עובדיה מרן
אז היה בהלם
א'כ לא תוכל לכתוב כולם יודעים
ועל כל פנים הרשלצ סובר שלא כולם יודעים ולכן כתב שלא ילכו אחריו ויעזבו את תורת מרן
כמו שהרב מלכא אוחז שלתת שיעור מחזו'ע זה לא לבני תורה כמובא בסוף הקונטרס דרכה ש תורה
 
אני שמעתי מאברך בכולל שהרב מלכא כמו הרב עובדיה
ועד שהראתי לו מה הרשלצ כתב שבכל הלכה הוא פוסק לא כמו הרב עובדיה מרן
אז היה בהלם
א'כ לא תוכל לכתוב כולם יודעים
ועל כל פנים הרשלצ סובר שלא כולם יודעים ולכן כתב שלא ילכו אחריו ויעזבו את תורת מרן
כמו שהרב מלכא אוחז שלתת שיעור מחזו'ע זה לא לבני תורה כמובא בסוף הקונטרס דרכה ש תורה
שקר וכזב. כך שמעתי מהרב בעצמו שאמר שמעולם לא אמר זאת. וגם מעולם לא יגיד זאת.

אתם נתפסים בשקרים וחבל.
 
שקר שאמר על לימוד חזו"ע כך. מפורש שאלתי אותו על זה. אמר לא אמרתי מעולם ולא אגיד.

על טענת אמירה לגוי עדיין לא ראיתי שעניתם.

בספריו של הרב מלכא מבואר בכמה וכמה מקומות שהתיר אמירה לגוי.
 
ועדיין הדברים הוצגו בקונטרס דרכה של תורה כמות שהם משו"ת הראשל"צ סימן ל"ט. בלי להוסיף ולענות תשובות על מה שענה בהליכות שבת ח"ב.

יש עניין לנפח את הקונטרס שיצא הרבה דברים יותר ממה שהם באמת?

כמו כן יש הרבה נקודות שם בקונטרס שמוצגות כחולקות על מרן יבי"א זצ"ל. אבל בתוך הדברים אינם כן. שאין התייחסות של מרן. ורק חולק המחבר לפי "אינו מוכרח".

אז זה נקרא לחלוק על מרן זצ"ל, שהמחבר הקונטרס אומר מסברתו שאינו מוכרח או אינו נראה?
 
ועדיין הדברים הוצגו בקונטרס דרכה של תורה כמות שהם משו"ת הראשל"צ סימן ל"ט. בלי להוסיף ולענות תשובות על מה שענה בהליכות שבת ח"ב.

יש עניין לנפח את הקונטרס שיצא הרבה דברים יותר ממה שהם באמת?

כמו כן יש הרבה נקודות שם בקונטרס שמוצגות כחולקות על מרן יבי"א זצ"ל. אבל בתוך הדברים אינם כן. שאין התייחסות של מרן. ורק חולק המחבר לפי "אינו מוכרח".

אז זה נקרא לחלוק על מרן זצ"ל, שהמחבר הקונטרס אומר מסברתו שאינו מוכרח או אינו נראה?
אם ראו שבדבריו אין ממש, אז אין נפק"מ והדרינן למעיקרא
 
זה הקורא הפשוט לא יודע. אם חיישינן לקורא הפשוט שיקרא.

א.ב. של דרכה של תורה, כפי איך שאני מבין ואולי אני טועה, זה להציג צד שני את סברתו ולחלוק עליו.

בפרט שמציג זאת כלחלוק על מרן זצוק"ל ,והצד השני ענה את כל טענותיו בהבנתו בדעת מרן זצ"ל.
 
יש המשך לפורום זה
בעמ' זה
 
חזור
חלק עליון