• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

קונטרס דרכה של תורה

 

קבצים מצורפים

  • מתי מברכים הגומל על שחיה בים (1).pdf
    32.3 KB · צפיות: 9
מצורפים דברי ב' מתלמידי מרן הראש"ל שליט"א שנשלחו לרב אופיר מלכא.
עיינתי במקצת בתשובותיו של הרב אורן נזרית. הם לא בדיוק 'תשובות' אלא רק 'דחיה להשגות של הרב אופיר' שלא יקשה על הרב יצחק.
עדיין אין שם 'דחיות' לתשובותיו ופירכות לדבריו. זה עדיין בגדר מו"מ הלכתי נטו.
 
ושוב בכלל לא בטוח מאורות טעו בענין זה של מעין שלוש כי כך נראה ביחוה דעת ועוד והרב לא ציין שחזר בו שאחרת היה כותב דלא כיב''א וכו'
 
כתב להדיא "והיה במקום סכנה" ולא כפשטות החזו"ע, שכל שוחה בים צריך לברך.
מקום סכנה לפי המקורות הנל הוא שלא עומד במים בגלל הגובה
ולא טביעה
ואם תרצה אשלח לך להדיא
והעיקר לאפוקי שמשכשך רגליו במים שלא מברך וזה פשוט
וכך אמר בלוין כמובא בביתמרן
 
ושוב בכלל לא בטוח מאורות טעו בענין זה של מעין שלוש כי כך נראה ביחוה דעת ועוד והרב לא ציין שחזר בו שאחרת היה כותב דלא כיב''א וכו'
כשהרב עיין בשו"ת משנה הלכות בב' המקומות שכידוע הרב היה מחשיבו מאוד, וראה שהראה פנים לט"ז, שינה את דבריו במקצת והראה פנים שהרוצה לברך יש לו על מה לסמוך
 
כשהרב עיין בשו"ת משנה הלכות בב' המקומות שכידוע הרב היה מחשיבו מאוד, וראה שהראה פנים לט"ז, שינה את דבריו במקצת והראה פנים שהרוצה לברך יש לו על מה לסמוך
טוב הנראה כדבריך ומאורות צריך לשלוח להןם מייל
אך לא כולם יודעים שהרב מלכא לא כמו הרב עובדיה ולכן זה מכשול לעמי הארץ או לבחורים תמימים שלא יודעים כל הנעשה מאחורי הקלעים
 
ואחר שפסקו כמוהו הרב יצחק והרה אברהם כבר לא נקרא דעה יחידה כמבוא' בעין יצחק
איפה זה כתוב?
מה שידוע לי זה לגבי הטור והרא"ש שהטור חולק בכמה דוכתי על הרא"ש ולכן יש נידון בזה. אבל לגבי מרן הראש"ל שליט"א ואחיו הרב אברהם שתמיד מבטלים דעתם למרן זיע"א, קשה לומר זאת.
 
הנידון הוא לא מה יענה בשמים, אלא האם מי שחולק על זה "חולק עם שכל", כלשונו הזהב של מרן הראש"ל שליט"א, או חולק בלי שכל.
היות וזה סברות ואין מקורות אז הרב לא יקרא לזה חולק בצורה קיצונית
זה כמו שאלה אם לאותת לנהג שנוסע בליל שבת בלי אורות
יש סברות לפה ולפה אז א''א לנו להכריע ואין זכות לומר לשני מפורש לא נגדך
 
אך לא כולם יודעים שהרב מלכא לא כמו הרב עובדיה ולכן זה מכשול לעמי הארץ או לבחורים תמימים שלא יודעים כל הנעשה מאחורי הקלעים
כולם יודעים.
אין כאן 'מכשול'. זה מה שהדגשתי. זה לא שהרב פסק לא והוא אמר כן. זה דקות של מותר לכתחלה או הרוצה יש לו על מה לסמוך. בשורה התחתונה כיון שהספר הוא הכרעה שלו כדעת שאר הפוסקים בצירוף דעת הרב עובדיה אין כאן מכשול
 
חזור
חלק עליון