ע"ה ס"ט
Well-known member
אינך צודק כלל.כולם יודעים.
אברכים "כמעט" כולם יודעים. אבל בעלי בתים רוב מוחלט אינם יודעים. ואם היו יודעים היו מחפשים רב אחר.
אינך צודק כלל.כולם יודעים.
ובשל הרב ללוש?עיינתי במקצת בתשובותיו של הרב אורן נזרית. הם לא בדיוק 'תשובות' אלא רק 'דחיה להשגות של הרב אופיר' שלא יקשה על הרב יצחק.
עדיין אין שם 'דחיות' לתשובותיו ופירכות לדבריו. זה עדיין בגדר מו"מ הלכתי נטו.
אני שמעתי מאברך בכולל שהרב מלכא כמו הרב עובדיהכולם יודעים.
אין כאן 'מכשול'. זה מה שהדגשתי. זה לא שהרב פסק לא והוא אמר כן. זה דקות של מותר לכתחלה או הרוצה יש לו על מה לסמוך. בשורה התחתונה כיון שהספר הוא הכרעה שלו כדעת שאר הפוסקים בצירוף דעת הרב עובדיה אין כאן מכשול
ב אופי
ענו תשובות חלקיות. ובכל זאת, זו סיבה לחזור על הדברים ללא אומר וללא דברים שענה עליהם?מצורפים דברי ב' מתלמידי מרן הראש"ל שליט"א שנשלחו לרב אופיר מלכא.
יתכן מאוד שיש עוד ששלחו לו, אבל זה ידוע לי בבירור.
אם ראו שבדבריו אין ממש, אז אין נפק"מ והדרינן למעיקראענו תשובות חלקיות. ובכל זאת, זו סיבה לחזור על הדברים ללא אומר וללא דברים שענה עליהם?
שקר וכזב. כך שמעתי מהרב בעצמו שאמר שמעולם לא אמר זאת. וגם מעולם לא יגיד זאת.אני שמעתי מאברך בכולל שהרב מלכא כמו הרב עובדיה
ועד שהראתי לו מה הרשלצ כתב שבכל הלכה הוא פוסק לא כמו הרב עובדיה מרן
אז היה בהלם
א'כ לא תוכל לכתוב כולם יודעים
ועל כל פנים הרשלצ סובר שלא כולם יודעים ולכן כתב שלא ילכו אחריו ויעזבו את תורת מרן
כמו שהרב מלכא אוחז שלתת שיעור מחזו'ע זה לא לבני תורה כמובא בסוף הקונטרס דרכה ש תורה
אם ראו שבדבריו אין ממש, אז אין נפק"מ והדרינן למעיקר
מה שקר?שקר וכזב. כך שמעתי מהרב בעצמו שאמר שמעולם לא אמר זאת. וגם מעולם לא יגיד זאת.
אתם נתפסים בשקרים וחבל.
איך הסיקו כן?או שראו שאין מה לענות וכמו שהסיק כבודו במה שהרב מלכא לא ענה על שאר הערות.
לנגד עיני רואה תשובה על 5 הערות בלבד. יש לך תשובה יותר מעודכנת של הרב ללוש?
ועדיין הדברים הוצגו בקונטרס דרכה של תורה כמות שהם משו"ת הראשל"צ סימן ל"ט. בלי להוסיף ולענות תשובות על מה שענה בהליכות שבת ח"ב.
יש עניין לנפח את הקונטרס שיצא הרבה דברים יותר ממה שהם באמת?
כמו כן יש הרבה נקודות שם בקונטרס שמוצגות כחולקות על מרן יבי"א זצ"ל. אבל בתוך הדברים אינם כן. שאין התייחסות של מרן. ורק חולק המחבר לפי "אינו מוכרח".
אז זה נקרא לחלוק על מרן זצ"ל, שהמחבר הקונטרס אומר מסברתו שאינו מוכרח או אינו נראה?
אם ראו שבדבריו אין ממש, אז אין נפק"מ והדרינן למעיקרא
אולי זה הובא ב"שיעור השבועי" (תשע"ז, עמ' שמ)?...והידענים כבר יוכלו להעלות את השיעור/העלון.
זה בכמה דוכתי בשיעור השבעיאולי זה הובא ב"שיעור השבועי" (תשע"ז, עמ' שמ)?...
אינו לפניי, ואשמח אם מי שיש לו יוכל להודיע אם אכן כך הוא.