• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הכשרת פלטה בפסח

ב"ה
שלום וברכה,
ראוי להחמיר ולא להשתמש בה,
ואם צריך בכל אופן, יקרצף עם סבון, ואח"כ ירתיחנה בחשמל, ויוציא מהשקע, ויעשה עליה עירוי (כשהיא באלכסון, שלא ירטיב את החשמל), ואח"כ יכסה בנייר כסף בצורה טובה.

בברכת מועדים לשמחה
 
במחילה מכ''ת התבלבלתי,
הרב ללוש כתב שראוי לא להשתמש בה,
ואילו הרב אזולאי כתב שמותר,
והאם יש הבדל בין הכשרתה לפני פסח להכשרתה בפסח?
Screenshot_2023-04-11-16-38-40.png
 
במחילה, הרב אושרי שליט"א לא דיבר על ההכשר שלה "בפסח",
וזוהי הסיבה שכתבתי אין ראוי, לפי שכך נקטו הפוסקים בכלליות על הכשר כלים 'בתוך' הפסח, שהוא חמור מכמה טעמים,
אבל כשצריך בכל זאת, מכשירים כפי עיקר הדין, אלא שאז עיקר הדין משתנה מההכשר שלה בערב פסח, לפי שכבר נפלה סברא חשובה של 'היתרא בלע'.
ולכן בתוך הפסח, כשצריך, לכתחילה יש להכשיר כפי שכתבתי בעניותי.

נ.ב. בלאו הכי אין מה להתבלבל, שבשתי התשובות מבואר ש'מותר'.
 
א. לא ע,יינתי בתגובתו של הרב ללוש. ב. זה הנראה לענ"ד ואם ד' הרב ללוש מסתברים יותר, ממילא דברי בטלים. יראה הרואה וישפוט
דברי כת"ר נכוחים למבין, ואין בינינו לא חילוק ולא מחלוקת, וכפי שביארתי לשואל, וענוותו תרבני!!!
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון