• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הכשרת שולחן לפסח - דחוף

abc123

Well-known member
אם שולחן שאוכלים עליו רוב ימות השנה עם מפה אבל פעמים שמשתמשים בלי מפה. היאך נקרא פה רוב שימוש? האם זה שהוא עם מפה רוב השנה אז מחשיבים שרוב שימוש בצונן? או שעל ה"עם מפה" בכלל לא מסתכלים, וזה לא נחשב שימוש, ואז מסתכלים על הפעמים היחידות שהשתמשו כרוב שימושו ואז לחומרא
 
ב"ה
שלום וברכה,
עצם זה שפעמים אוכלים עליו בלא מפה יש לקיים בו המנהג של עירוי,
ואם בפסח אוכלים עליו רק עם מפה א"צ הכשר.

בברכת פסח כשר ושמח
 
ב"ה
שלום וברכה,
עצם זה שפעמים אוכלים עליו בלא מפה יש לקיים בו המנהג של עירוי,
ואם בפסח אוכלים עליו רק עם מפה א"צ הכשר.

בברכת פסח כשר ושמח
יוצא אז חידוש גדול. שברגע שזה מכוסה זה לא נקרא רוב שימושו? זאת אומרת לדוגמא אחרת: אם נגיד משתמשים בשיש בסיליקון מגביה. יוצא שזה בכלל לא שימוש ואם אכן שם משהו רותח פעם או פעמיים צריך הכשר חמור?
 
ב"ה
זה נקרא רוב שימוש, אבל בשלחן יש מנהג לערות אף שרוב תשמישו בצונן
אקדים ואומר שאת ההלכה הבנתי. ושמים 2 מפות וגם ניילונים וכל ההמשך אינו אלא להמשך ידיעת ההלכה ולא למעשיי'ה עכשיו. ולכן אם ערב פסח לוחץ והרב לא יוכל לענות נבין.
השאלה שלי לגבי שולחן היא כזו: האם כיסוי השולחן והשתמשות עליו שהוא מכוסה נקרא שימוש להחשיבו כרוב שימושו או לא מחשיבים את זה בכלל לשימוש ומסתכלים רק שהוא היה מגולה ואז אם הוא היה בדברים חמים וכו' אז צריך את החמור.
ב. אם לא מחשיבים את השולחן המכוסה לשימוש, ואז מסתכלים רק שהיה מגולה, אז לדוגמא במגולה רוב הפעמים שמו למשל תבניות חמץ מלוכלכות בחמץ בתחתית, האם היה חייב סוג של הגעלה (אין אפשרות כזו) ולא יסתכלו על מיעוט הפעמים שרק 'נשפך'?
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון