• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הכשרת פלטה בפסח

ב"ה
שלום וברכה,
ראוי להחמיר ולא להשתמש בה,
ואם צריך בכל אופן, יקרצף עם סבון, ואח"כ ירתיחנה בחשמל, ויוציא מהשקע, ויעשה עליה עירוי (כשהיא באלכסון, שלא ירטיב את החשמל), ואח"כ יכסה בנייר כסף בצורה טובה.

בברכת מועדים לשמחה
 
במחילה מכ''ת התבלבלתי,
הרב ללוש כתב שראוי לא להשתמש בה,
ואילו הרב אזולאי כתב שמותר,
והאם יש הבדל בין הכשרתה לפני פסח להכשרתה בפסח?
Screenshot_2023-04-11-16-38-40.png
 
במחילה, הרב אושרי שליט"א לא דיבר על ההכשר שלה "בפסח",
וזוהי הסיבה שכתבתי אין ראוי, לפי שכך נקטו הפוסקים בכלליות על הכשר כלים 'בתוך' הפסח, שהוא חמור מכמה טעמים,
אבל כשצריך בכל זאת, מכשירים כפי עיקר הדין, אלא שאז עיקר הדין משתנה מההכשר שלה בערב פסח, לפי שכבר נפלה סברא חשובה של 'היתרא בלע'.
ולכן בתוך הפסח, כשצריך, לכתחילה יש להכשיר כפי שכתבתי בעניותי.

נ.ב. בלאו הכי אין מה להתבלבל, שבשתי התשובות מבואר ש'מותר'.
 
א. לא ע,יינתי בתגובתו של הרב ללוש. ב. זה הנראה לענ"ד ואם ד' הרב ללוש מסתברים יותר, ממילא דברי בטלים. יראה הרואה וישפוט
דברי כת"ר נכוחים למבין, ואין בינינו לא חילוק ולא מחלוקת, וכפי שביארתי לשואל, וענוותו תרבני!!!
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון