• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הכשרת שולחן לפסח - דחוף

abc123

Well-known member
אם שולחן שאוכלים עליו רוב ימות השנה עם מפה אבל פעמים שמשתמשים בלי מפה. היאך נקרא פה רוב שימוש? האם זה שהוא עם מפה רוב השנה אז מחשיבים שרוב שימוש בצונן? או שעל ה"עם מפה" בכלל לא מסתכלים, וזה לא נחשב שימוש, ואז מסתכלים על הפעמים היחידות שהשתמשו כרוב שימושו ואז לחומרא
 
ב"ה
שלום וברכה,
עצם זה שפעמים אוכלים עליו בלא מפה יש לקיים בו המנהג של עירוי,
ואם בפסח אוכלים עליו רק עם מפה א"צ הכשר.

בברכת פסח כשר ושמח
 
ב"ה
שלום וברכה,
עצם זה שפעמים אוכלים עליו בלא מפה יש לקיים בו המנהג של עירוי,
ואם בפסח אוכלים עליו רק עם מפה א"צ הכשר.

בברכת פסח כשר ושמח
יוצא אז חידוש גדול. שברגע שזה מכוסה זה לא נקרא רוב שימושו? זאת אומרת לדוגמא אחרת: אם נגיד משתמשים בשיש בסיליקון מגביה. יוצא שזה בכלל לא שימוש ואם אכן שם משהו רותח פעם או פעמיים צריך הכשר חמור?
 
ב"ה
זה נקרא רוב שימוש, אבל בשלחן יש מנהג לערות אף שרוב תשמישו בצונן
אקדים ואומר שאת ההלכה הבנתי. ושמים 2 מפות וגם ניילונים וכל ההמשך אינו אלא להמשך ידיעת ההלכה ולא למעשיי'ה עכשיו. ולכן אם ערב פסח לוחץ והרב לא יוכל לענות נבין.
השאלה שלי לגבי שולחן היא כזו: האם כיסוי השולחן והשתמשות עליו שהוא מכוסה נקרא שימוש להחשיבו כרוב שימושו או לא מחשיבים את זה בכלל לשימוש ומסתכלים רק שהוא היה מגולה ואז אם הוא היה בדברים חמים וכו' אז צריך את החמור.
ב. אם לא מחשיבים את השולחן המכוסה לשימוש, ואז מסתכלים רק שהיה מגולה, אז לדוגמא במגולה רוב הפעמים שמו למשל תבניות חמץ מלוכלכות בחמץ בתחתית, האם היה חייב סוג של הגעלה (אין אפשרות כזו) ולא יסתכלו על מיעוט הפעמים שרק 'נשפך'?
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון