נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
כמדומני שזו התוספת.נתבקשתי להוסיף תוספת על מה שהוספתי
@מאן דהושחכם אחד רצה לדחות דברי הראש''ל הגר''י יוסף
שליט''א שי''ל שהב''י דיבר על כל שנה, אבל לא בשנה שיש שר''ח בחל ביום שישי, והא ראיה שהרי
כשחל ל''ד ביום שבת מקדימים ליום שישי והרי גם שמה אין ל''ג מלאים,
??מעניין מה התשובה של מורינו הרב יצחק יוסף על השאלה שהקשה הרב אביטבול
מדוע השו''ע לא כתב שהמנהג טעות בר''ח אייר שחל בשבת
שהרי בכה''ג יהיה יותר רבותא
עברו 15 דקות. קצת סבלנות...
כמדומה לפי שתפס המצוי מדי שנהמדוע השו''ע לא כתב שהמנהג טעות בר''ח אייר שחל בשבת
הור לא מדבר על תספורת הראש נכון ?
נראה לי שתספורת ותגלחת זה על שיער הראש, לא?!הור לא מדבר על תספורת הראש נכון ?
הספק שלי בגלל שבהתחלה כתב תספורת וגילוח ובסוף כתב רק להתגלחנראה לי שתספורת ותגלחת זה על שיער הראש, לא?!
כי מעולם לא עלה על דעתו שיש כזה צד,מעניין מה התשובה של מורינו הרב יצחק יוסף על השאלה שהקשה הרב אביטבול
מדוע השו''ע לא כתב שהמנהג טעות בר''ח אייר שחל בשבת
שהרי בכה''ג יהיה יותר רבותא
אי מהא לא איריא, דקי"ל בדרבנן הלך אחר המיקל, ובפרט שזה מנהג.וא"כ רוב ככל הפוסקים אוסרים בזה נגד הפר''ח והשכנה''ג הנ''ל.
לא שמעתי שאמר שכן דעת מרן זי''עמצורף.
אדרבא, כבר ביארתי לעיל דמדכתבו כל האחרונים הספרדים בספרי ההלכה שלהם לפחות במאה חמישים שנה אחורה שאין להסתפר עד ל"ד, ולא הביאו את דברי הב"ח והמ"א להלכה, מבואר שלא ראו כזה מנהג אצלנו הספרדים ולכן לא העתיקוהו, ועכ"פ מבואר להדיא מדבריהם שהמנהג אצלנו פשוט שלא להסתפר עד ל"ד לעומר ללא חילוק, שהרי בודאי שהמנהג בציבור אינו אלא ע"פ הפוסקים שלהם שבכל דור, ואם כל הפוסקים כותבים אסור עד ל"ד, ולא כותבים יוצא מן הכלל, בודאי שכך הוא המנהג.אי מהא לא איריא, דקי"ל בדרבנן הלך אחר המיקל, ובפרט שזה מנהג.
ייש"כ למעכ"ת שליט"א, שבשפלנו זכר לנו.אדרבא, כבר ביארתי לעיל דמדכתבו כל האחרונים הספרדים בספרי ההלכה שלהם לפחות במאה חמישים שנה אחורה שאין להסתפר עד ל"ד, ולא הביאו את דברי הב"ח והמ"א להלכה, מבואר שלא ראו כזה מנהג אצלנו הספרדים ולכן לא העתיקוהו, ועכ"פ מבואר להדיא מדבריהם שהמנהג אצלנו פשוט שלא להסתפר עד ל"ד לעומר ללא חילוק, שהרי בודאי שהמנהג בציבור אינו אלא ע"פ הפוסקים שלהם שבכל דור, ואם כל הפוסקים כותבים אסור עד ל"ד, ולא כותבים יוצא מן הכלל, בודאי שכך הוא המנהג.
אא"כ יכתוב אחד מהפוסקים שהמנהג להקל בשנה שר"ח חל בשבת. ומדלא כתבו כן, מוכח שהמנהג פשוט לאסור עד ל"ד כדעת מרן הב"י, (וכפי שהוכחנו לעיל בדעתו בהכרח, מדכתב "ודאי שיבוש", ולא הליץ בדומה להלצת הב"ח, עי' לעיל בדברינו).
והן הן דברי הרב כה"ח, שאחר שהביא מנהגים אלו, כתב דכ"ז הוא לבני אשכנז, אבל לדידן בני ספרד אין להקל עד ל"ג (ועד בכלל), וכתב זאת מעצמו, ותימה מנא ליה, אלא ודאי שכך ראה משמעות כל הפוסקים האחרונים שלנו במקומות מושבותיהם של הספרדים שלא הזכירו קולא זו, ומוכח שנוהגים לאסור בזה כמו שיוצא מדברי הב"י, שאינו סובר להלצת הב"ח על המנהג, וכדלעיל.
וכבר כתבתי כ"ז בקיצור לעיל, ולא ידעתי כיצד חוזרים כאן על טענה כזו מבלי לדחות הדברים לעיל.
ובפרט שזה מנהג.
אדרבא, כבר ביארתי לעיל דמדכתבו כל האחרונים הספרדים בספרי ההלכה שלהם לפחות במאה חמישים שנה אחורה שאין להסתפר עד ל"ד, ולא הביאו את דברי הב"ח והמ"א להלכה, מבואר שלא ראו כזה מנהג אצלנו הספרדים וכו'