מתנה? לא! אולי מענק לידה זו מתנה, אבל דמי לידה זה רק לאשה שצברה כך וכך ימי עבודה, והפרישה משכרה לביטוח לאומי, וכנגד הפרשה זו לכשתלד, אם צברה ימי זכאות, תקבל שכרה כנגד.חופשת לידה זה מתנה. כמו מילגה. זה לא בא על עבודה שנעשתה.
נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
מתנה? לא! אולי מענק לידה זו מתנה, אבל דמי לידה זה רק לאשה שצברה כך וכך ימי עבודה, והפרישה משכרה לביטוח לאומי, וכנגד הפרשה זו לכשתלד, אם צברה ימי זכאות, תקבל שכרה כנגד.חופשת לידה זה מתנה. כמו מילגה. זה לא בא על עבודה שנעשתה.
כמדומני שיש גם מכתב ממרן זצ"ל שכותב שיש להביא מעשר רק מרווח שבא ממסחר וכד' ולא מכסף שהגיע כתשלום על נזק.מה הסברא לחלק ומחמת כן לפטור ממעשר
הרב ללוש שליט''א הראני את המכתב הנ''ל, אלא שנזק ומסחר הם שני מקרים קיצוניים, שעל נזק ודאי אין צורך להפריש ועל רווח ממסחר כן, ולכך למתנה כספית אין משם ראיה.כמדומני שיש גם מכתב ממרן זצ"ל שכותב שיש להביא מעשר רק מרווח שבא ממסחר וכד' ולא מכסף שהגיע כתשלום על נזק.
תוכל להעלותו לכאן?הרב ללוש שליט''א הראני את המכתב הנ''ל
הצד השווה הוא שהתשלום על נזק כמו התשלום על חופשה לא בא מחמת עסק ורווח ותשלום על עבודה. אלא כמתנה חיצונית. כמו מילגה. ואע"פ שהוא ע"פ העבודה, גם מילגה של כולל ניתנת ע"פ השעות שהאברך היה, ואעפ"כ אין הדבר נחשב כרווח לעניין מעשר אלא כמילגה ומתנה.אלא שנזק ומסחר הם שני מקרים קיצוניים, שעל נזק ודאי אין צורך להפריש ועל רווח ממסחר כן, ולכך למתנה כספית אין משם ראיה.
מהיכן פשוט לכם שעל מילגה של כולל אין צורך להפריש?גם מילגה של כולל ניתנת ע"פ השעות שהאברך היה, ואעפ"כ אין הדבר נחשב כרווח לעניין מעשר אלא כמילגה ומתנה.
ראה מש"כ במצורף.מהיכן פשוט לכם שעל מילגה של כולל אין צורך להפריש?
פשוט שחייב להפריש, כ"כ כל הפוסקים, אא"כ יש לו חובות וכדומה כנ"לגם מילגה של כולל ניתנת ע"פ השעות שהאברך היה, ואעפ"כ אין הדבר נחשב כרווח לעניין מעשר אלא כמילגה ומתנה.
תראה במכתבים ממרן הראש"ל שליט"א שהבאתי לעיל.פשוט שחייב להפריש, כ"כ כל הפוסקים, אא"כ יש לו חובות וכדומה כנ"ל
והוא הדין כל מתנה שלא ניתנת לצורך מסויים [שאז הוא כשליחו של הנותן ופטור] שהיא וודאי כרווח ממוני, מה זה משנה אם מעסק או ממתנה
וממכתבו של מרן זיע"א אין ראיה כלל דהא נזק זה חיסרון ממוני שהוא משלים ולא סתם הכנסה...
ראיתי הכלתראה במכתבים ממרן הראש"ל שליט"א שהבאתי לעיל.
אולי דבריך יצדקו בלידת בת.ולא מכסף שהגיע כתשלום על נזק.
פשוט שחייב להפריש, כ"כ כל הפוסקים, אא"כ יש לו חובות וכדומה כנ"ל
ראית אברך כולל שאין מצבו דחוק ושאין לו חובות (משכנתא, שכירות וכד')? אולי אה"נ.על אברך לא כתוב שפטור ממילגה רק שאם מצבו דחוק וכו'
כל מי שיש לו משכנתא או משלם שכירות פטור??ראית אברך כולל שאין מצבו דחוק ושאין לו חובות (משכנתא, שכירות וכד')? אולי אה"נ.
אני בספק גדול אם הרב מוצפי בעצמו עונה שם את התשובותיש לך לסמוך על הרב מוצפי שכתב כן להדיא
לא ראינו שכתב כןנזר כהן
הסתמך על מכתבי מרן זצוק''ל ושיבלח''ט הרשל''צ שליט''א וכבר נתבאר שאין משם ראיההרב ללוש
ומאחר שהפוסקים דנו במתנה של חפץ ולא במתנה כספית מוכח שצריך להפריש גם ממלגה.תנוח דעתך
כוונתך לכאו' לומר "שבמתנה פטור". לא?וא"כ אפילו אם תאמר שבמתנה חייב [דבר דאינו מופיע בשום פוסק!] עדיין כאן זה הרבה יותר דומה לרווח, כנ"ל פשוט.
כבר נידון במקום אחר בעבר, והוכרע שאכן הוא בעצמו עונה את התשובות!אני בספק גדול אם הרב מוצפי בעצמו עונה שם את התשובות
צודק!כוונתך לכאו' לומר "שבמתנה פטור". לא?
דהיינו שבמתנה חייב ורק צריך להגיה שם פטורצודק!