לכאו' פשוט שיש לו תורת פת.אני אסביר את שאלתו למיטב הבנתי.
על עוגת שמרים בסעודה לא מברכים מזונות כיון שהיא ספק המוציא ספק מזונות.
אך על עוגת טורט מברכים מזונות בסעודה כיון שאין לה צורת פת ואינה ספק המוציא.
וכן על בקלאוה מברכין בסעודה כיון שאינה ספק המוציא משום שנתקיימו בה ג' שיטות הראשונים של נכסס מתוק ומילוי.
ומכאן יצא הרב @יוסף דהן לדון בכדורי שוקולד, שמצד הבסקויט שבתוכם הרי הוא ספק המוציא ואין לברך בסעודה, אלא שמצד שני כבר איבד צורת פת על ידי שנתרסק.
אך יש לחלק שרק דבר שנתבשל לאחר שנתרסק איבד צורת פת אך לא דבר שנתרסק ועורבב בעיסה שלא התבשלה.
לאחר שנתבשל או נשרה ביין אדום וכדו' ולכאו' ה''ה כאן (ומלבד שודאי מגיע לקינוח שיש דס''ל שמברך מזונות בתוך הסעודה)אך יש לחלק שרק דבר שנתבשל לאחר שנתרסק איבד צורת פת אך לא דבר שנתרסק ועורבב בעיסה שלא התבשלה.
מי זה אנחנו ?לכאו' פשוט שיש לו תורת פת.
עכ"פ, גם אם יש את ג' התנאים אנחנו מחמירים ונוקטים שלא לאכול ולברך בסעודה.
נוקטים לא להביא לסעודהעכ"פ, גם אם יש את ג' התנאים אנחנו מחמירים ונוקטים שלא לאכול ולברך בסעודה.
שהרב מיארה יכתובהצג קובץ מצורף 11400
הצג קובץ מצורף 11399
למה שיברך? זה ממולא? זה כן תורתא דנהמא.
אכן ישנם כדורי שוקולד בלי ביסקוויטים.
שהרב מיארה יכתוב
כמו לגבי סופלה חילק
שאלתי עיקר הדין לא פיתרון להביא לאחר הסעודההצג קובץ מצורף 11400
הצג קובץ מצורף 11399
למה שיברך? זה ממולא? זה כן תורתא דנהמא.
אכן ישנם כדורי שוקולד בלי ביסקוויטים.
בדיוק.נוקטים לא להביא לסעודה
אך אם בא ורוצה לברך
יש ע'מ לסמוך
לא מברך.עיקר הדין אם מברך או לא
אתה חושב שכוונתו שעדיף לא לברך כלום ואם רוצה לברך נו נובדיוק.
מה שכתבתי, שאנחנו מחמירים לא לאכול בסעודה.
שים לב, שלא כתב שמי שאוכל יברך אלא שמי שמברך יש לו ע"מ לסמוך...
שתי התשובות נכונות.אתה חושב שכוונתו שעדיף לא לברך כלום ואם רוצה לברך נו נו
או כמו שאני מבין שעדיף לא להביא כלל לסעודה אך אם הביא יברך
מי שיאכל וופל בסעודה בלי לברךשתי התשובות נכונות.
עדיף לא להביא, אך אם הביא לא יברך.
לגבי ה"אם רוצה לברך נו נו", זה רק בדברים שהם וודאי מזונות כגון שיש בהם את ג' התנאים.
לא נכון!מי שיאכל וופל בסעודה בלי לברך
אני אמחה בו
אם אני יודע שהוא פוסק כילקו''י
ואני אומר לו שהוא לא כתב רשאי לברך אלא יש ע''מ לסמוך
וכמו הצד שכתבתי
מקורות בקשה. אני מביא בהודעה הבאהלא נכון!
הוא לא אמר "רשאי לברך" מכיון שבאמת הוא לא רשאי ולכתחילה לא יברך. רק שאם תראה מישהו שכן מברך על וופל - אל תמחה בו!