• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

כדורי שוקולד בסעודה

אני אסביר את שאלתו למיטב הבנתי.
על עוגת שמרים בסעודה לא מברכים מזונות כיון שהיא ספק המוציא ספק מזונות.
אך על עוגת טורט מברכים מזונות בסעודה כיון שאין לה צורת פת ואינה ספק המוציא.
וכן על בקלאוה מברכין בסעודה כיון שאינה ספק המוציא משום שנתקיימו בה ג' שיטות הראשונים של נכסס מתוק ומילוי.
ומכאן יצא הרב @יוסף דהן לדון בכדורי שוקולד, שמצד הבסקויט שבתוכם הרי הוא ספק המוציא ואין לברך בסעודה, אלא שמצד שני כבר איבד צורת פת על ידי שנתרסק.
אך יש לחלק שרק דבר שנתבשל לאחר שנתרסק איבד צורת פת אך לא דבר שנתרסק ועורבב בעיסה שלא התבשלה.
 
אני אסביר את שאלתו למיטב הבנתי.
על עוגת שמרים בסעודה לא מברכים מזונות כיון שהיא ספק המוציא ספק מזונות.
אך על עוגת טורט מברכים מזונות בסעודה כיון שאין לה צורת פת ואינה ספק המוציא.
וכן על בקלאוה מברכין בסעודה כיון שאינה ספק המוציא משום שנתקיימו בה ג' שיטות הראשונים של נכסס מתוק ומילוי.
ומכאן יצא הרב @יוסף דהן לדון בכדורי שוקולד, שמצד הבסקויט שבתוכם הרי הוא ספק המוציא ואין לברך בסעודה, אלא שמצד שני כבר איבד צורת פת על ידי שנתרסק.
אך יש לחלק שרק דבר שנתבשל לאחר שנתרסק איבד צורת פת אך לא דבר שנתרסק ועורבב בעיסה שלא התבשלה.
לכאו' פשוט שיש לו תורת פת.
עכ"פ, גם אם יש את ג' התנאים אנחנו מחמירים ונוקטים שלא לאכול ולברך בסעודה.
 
לכאו' פשוט שיש לו תורת פת.
עכ"פ, גם אם יש את ג' התנאים אנחנו מחמירים ונוקטים שלא לאכול ולברך בסעודה.
מי זה אנחנו ?
בילקוט יוסף
מבואר
סי' קסח כמדו' שאע''פ שעדיף לא לאכול ופלה בסעודה מי שמביאו מברך מזונות.

ישש'כ לרב @ציון
הסביר בהרחבה. אני סה''כ התכוונתי שכמדו' מברך מזונות על פתיבר וגם כאן יש פתיבר מרוסק.
ומה שר' @נוריאל כתב איני יודע כי בלוחות ברכות מברך מזונות על כדורי שוקולד
וכנראה זה הרוב ולכן יברך מזונות אא''כ יודע בבירור שאין בסקויטים אך בסתמא מזונות

ולגבי סופלה אני מסופק אם מגיע לאולם שמחות ולא יודע מרכיביו אם יברך עליו מזונות או שהכל
ואם בתוך סעודה יש לו בכלל להסתפק אם לברך או לא
 
מי זה אנחנו ?
בילקוט יוסף
מבואר
סי' קסח כמדו' שאע''פ שעדיף לא לאכול ופלה בסעודה מי שמביאו מברך מזונות.
1692364791436.png
1692364616719.png
שכמדו' מברך מזונות על פתיבר
למה שיברך? זה ממולא? זה כן תורתא דנהמא.
ומה שר' @נוריאל כתב איני יודע כי בלוחות ברכות מברך מזונות על כדורי שוקולד
אכן ישנם כדורי שוקולד בלי ביסקוויטים.
 
שהרב מיארה יכתוב
כמו לגבי סופלה חילק
הצג קובץ מצורף 11400
הצג קובץ מצורף 11399

למה שיברך? זה ממולא? זה כן תורתא דנהמא.

אכן ישנם כדורי שוקולד בלי ביסקוויטים.
שאלתי עיקר הדין לא פיתרון להביא לאחר הסעודה
עיקר הדין אם מברך או לא
 
בדיוק.
מה שכתבתי, שאנחנו מחמירים לא לאכול בסעודה.
שים לב, שלא כתב שמי שאוכל יברך אלא שמי שמברך יש לו ע"מ לסמוך...
אתה חושב שכוונתו שעדיף לא לברך כלום ואם רוצה לברך נו נו
או כמו שאני מבין שעדיף לא להביא כלל לסעודה אך אם הביא יברך

?
 
אתה חושב שכוונתו שעדיף לא לברך כלום ואם רוצה לברך נו נו
או כמו שאני מבין שעדיף לא להביא כלל לסעודה אך אם הביא יברך
שתי התשובות נכונות.
עדיף לא להביא, אך אם הביא לא יברך.
לגבי ה"אם רוצה לברך נו נו", זה רק בדברים שהם וודאי מזונות כגון שיש בהם את ג' התנאים.
 
שתי התשובות נכונות.
עדיף לא להביא, אך אם הביא לא יברך.
לגבי ה"אם רוצה לברך נו נו", זה רק בדברים שהם וודאי מזונות כגון שיש בהם את ג' התנאים.
מי שיאכל וופל בסעודה בלי לברך
אני אמחה בו
אם אני יודע שהוא פוסק כילקו''י
ואני אומר לו שהוא לא כתב רשאי לברך אלא יש ע''מ לסמוך
וכמו הצד שכתבתי
 
מי שיאכל וופל בסעודה בלי לברך
אני אמחה בו
אם אני יודע שהוא פוסק כילקו''י
ואני אומר לו שהוא לא כתב רשאי לברך אלא יש ע''מ לסמוך
וכמו הצד שכתבתי
לא נכון!
הוא לא אמר "רשאי לברך" מכיון שבאמת הוא לא רשאי ולכתחילה לא יברך. רק שאם תראה מישהו שכן מברך על וופל - אל תמחה בו!
 
לא נכון!
הוא לא אמר "רשאי לברך" מכיון שבאמת הוא לא רשאי ולכתחילה לא יברך. רק שאם תראה מישהו שכן מברך על וופל - אל תמחה בו!
מקורות בקשה. אני מביא בהודעה הבאה

אני מסכים שיש ע"מ לסמוך למי שמברך על 216 גרם של רוגלך על נטילת ידים אך עדיף שלא וממ רשאי להמשיך במנהגו
מה שא"כ כאן שיש אפשרות לבאר אחרת
 
חזור
חלק עליון