• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

האם מותר הלל בכלי נגינה????

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
 
ראיתי היום אצל המרא דאתרא פרדס חנה שליט"א שהיו בסוכתו כלי נגינה וזמרים נחמדים בני תשחורת ושרו וניגנו והיה הרב שמח טובא. אם תרצו יש גם תמונות
גם אצל החכם מוצפי ראיתי שמזמרים ושרים וכמדומני היה שם גם בעל מנגן אבל אחרי התפילה. גם לזה יש תמונות אנסה להעלות מה שתינתן הרשות.

אתמול בדרך מסעי שמעתי ברדיו איזה רב [כנראה הרב דצפת המועמד לרה"ר] שהזכיר את החת"ס שהחמיר בזה בתוקף ואמר שכל זה דוקא בזמנו שהיה ענין להיבדל מהרפורמרים, משא"כ היום שאין את החשש של הידמות אליהם מותר לנגן בתפילה, והמשיך בזה עוד, אלא שהגעתי למחוז חפצי
 
ראיתי היום אצל המרא דאתרא פרדס חנה שליט"א שהיו בסוכתו כלי נגינה וזמרים נחמדים בני תשחורת ושרו וניגנו והיה הרב שמח טובא. אם תרצו יש גם תמונות
גם אצל החכם מוצפי ראיתי שמזמרים ושרים וכמדומני היה שם גם בעל מנגן אבל אחרי התפילה. גם לזה יש תמונות אנסה להעלות מה שתינתן הרשות.
מה זה קשור???
אתמול בדרך מסעי שמעתי ברדיו איזה רב [כנראה הרב דצפת המועמד לרה"ר] שהזכיר את החת"ס שהחמיר בזה בתוקף ואמר שכל זה דוקא בזמנו שהיה ענין להיבדל מהרפורמרים, משא"כ היום שאין את החשש של הידמות אליהם מותר לנגן בתפילה, והמשיך בזה עוד, אלא שהגעתי למחוז חפצי
 
וע''ע בזה בשו''ת שרדי אש ובשו''ת שואלין ודורשין שלזינגר כמדומני ובגליון יחו''ד בענין שירים בעומר על מנהג פרנקפורט לעשות קבלת שבת בכלי זמר [ובאמת בדידי הוי עובדא ואמרתי לאחראי וכי אם היתה בבית המקדש גם היתה משמיע שירים והשבני שאף בבית המקדש היו שירים...]
 
כמדומה שהלל עם כלי נגינה נראה יותר הלל, מהלל בכבדות או בהרצה כמקובל.
א הַלְלוּ-יָהּ:
הַלְלוּ-אֵל בְּקָדְשׁוֹ; הַלְלוּהוּ, בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ.
ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו; הַלְלוּהוּ, כְּרֹב גֻּדְלוֹ.
ג הַלְלוּהוּ, בְּתֵקַע שׁוֹפָר; הַלְלוּהוּ, בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר.
ד הַלְלוּהוּ, בְּתֹף וּמָחוֹל; הַלְלוּהוּ, בְּמִנִּים וְעֻגָב.
ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי-שָׁמַע; הַלְלוּהוּ, בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה.
ו
כֹּל הַנְּשָׁמָה, תְּהַלֵּל יָהּ: הַלְלוּ-יָהּ.
 
במחילה יש חילק בין סליחות להלל.
סליחות בכליזמר זה מגעיל כי במקום לבקש סליחה אתה שר ומזמר כמה חטאנו רח''ל ואין זה תחנונים.
משא''כ הלל אדרבה ככל שמזמר ושר בשמחה. הרי זה משובח.
אמנם מנסיוני דוקא כלי נגינה מבטל את השמחה הפנימית.
ופוק חזי ההבדל בין הקפות להקפות שניות, ובדידי קאמינא.
 
במחילה יש חילק בין סליחות להלל.
סליחות בכליזמר זה מגעיל כי במקום לבקש סליחה אתה שר ומזמר כמה חטאנו רח''ל ואין זה תחנונים.
משא''כ הלל אדרבה ככל שמזמר ושר בשמחה. הרי זה משובח.
אמנם מנסיוני דוקא כלי נגינה מבטל את השמחה הפנימית.
ופוק חזי ההבדל בין הקפות להקפות שניות, ובדידי קאמינא.
הייתי יותר שם את הדגש על הקצב והמקצב והמקאם, לא על כלי הנגינה. הלוא בזמן המשנה היו מביאים חלילים ללוויית המת.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון