אתה לא רואה על פניו את המתיקות המיוחדת שיש לו בזה?...הראשון שהובא כאן הוא מנשר...
לא הבנתי?אתה לא רואה על פניו את המתיקות המיוחדת שיש לו בזה?...
מה זה קשור???ראיתי היום אצל המרא דאתרא פרדס חנה שליט"א שהיו בסוכתו כלי נגינה וזמרים נחמדים בני תשחורת ושרו וניגנו והיה הרב שמח טובא. אם תרצו יש גם תמונות
גם אצל החכם מוצפי ראיתי שמזמרים ושרים וכמדומני היה שם גם בעל מנגן אבל אחרי התפילה. גם לזה יש תמונות אנסה להעלות מה שתינתן הרשות.
אתמול בדרך מסעי שמעתי ברדיו איזה רב [כנראה הרב דצפת המועמד לרה"ר] שהזכיר את החת"ס שהחמיר בזה בתוקף ואמר שכל זה דוקא בזמנו שהיה ענין להיבדל מהרפורמרים, משא"כ היום שאין את החשש של הידמות אליהם מותר לנגן בתפילה, והמשיך בזה עוד, אלא שהגעתי למחוז חפצי
דמיונותכמדומה שהלל עם כלי נגינה נראה יותר הלל, מהלל בכבדות או בהרצה כמקובל.
א הַלְלוּ-יָהּ:כמדומה שהלל עם כלי נגינה נראה יותר הלל, מהלל בכבדות או בהרצה כמקובל.
אחד המשתתפים בשיעור. כמדומני הגבאי שם בביהכנ"ס הנוריות.מי זה לוגסי...?
מעוז פלד. זה שמסריט את השיעורים של הרב יצחק לוי.מי זה מעוז?
הייתי יותר שם את הדגש על הקצב והמקצב והמקאם, לא על כלי הנגינה. הלוא בזמן המשנה היו מביאים חלילים ללוויית המת.במחילה יש חילק בין סליחות להלל.
סליחות בכליזמר זה מגעיל כי במקום לבקש סליחה אתה שר ומזמר כמה חטאנו רח''ל ואין זה תחנונים.
משא''כ הלל אדרבה ככל שמזמר ושר בשמחה. הרי זה משובח.
אמנם מנסיוני דוקא כלי נגינה מבטל את השמחה הפנימית.
ופוק חזי ההבדל בין הקפות להקפות שניות, ובדידי קאמינא.