• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

האם מותר הלל בכלי נגינה????

לדעתי יש פער גדול בינינו ואני אסביר. אני לא משוחד בהלכה כאשר עומד מולי רב צדיק וקדוש. אני יודע ובטוח ששהרב פלאג'י קדוש וגדול ולמפורסמות לא צריך ראיה, אבל כאשר באים לדבר בלימוד נטו, אין משוא פנים בתורה. ולכן אם אתה רוצה להיות פסקן אמיתי , תתייחס לטענות בלי לדעת מי המדברים . אצלך זה מתחיל הפוך , אתה כבר "הקדמת" שיש "פוסקים מוכרים וגדולים, ממילא זה נועל לך את המחשבה בלימוד!!! תבדוק את השיטה שלי ותראה שככה אתה לומד בצורה אמיתית בלי כל מיני סוגי ששוחד למיניהם שהוא הרב האוסר הוא מוקבל ובלעעל מופתים וכולי (על אף שזה נכון אבל בלימוד מדברים טענות).

אני מוכן שתעלה את הטענות ואני מוכן אישית להתמודד איתם, לעת הפנאי איני מעלה, אם אתה רוצה להעלות בכבוד ואני יענה . בינתיים הטענה היכ מפורסמת שהרפורמים עושים כן- אז מה?? שיעשו, וכי זה מיד אוסר עליי לעשות את זה?! יש לך ראיה לזה? וכי אם הם שותים קולה עם כיפה אז גם לי אסור?!?! אתה רוצה תחשוש, אני לא חושש. אפילו על דברי הקבלה והזוהר יש קהילות שחוששים ויש כאלה שלא, כמו קטניות. אולי נאמר שבגלל שאשכנזים חוששים גם אתה צריך!!!! לדעתי פשוט לא. אתה מפחד להדמות לרפורמים, אני חושב שאתה לא נדמה כי הם מעתיקים ממך וזה לא בעיה שלי, וכל כיוצא בה ברגע שתדבר איתי בלימוד בלי להקדים שמות גדולים של רבנים תראה שאפשר להתמודד עם כל דבר . וזה אני אומר לך אחרי הרבה לימוד בספרים של מרן שר התרוה הרב עובדיה, ראיתי כמה פעמים איך ברצונו מרחק וברצונו מקרב, בלי לעשות חשבונות כמה צדיק הרב שכתב את דבריו.
 
לדעתי יש פער גדול בינינו ואני אסביר. אני לא משוחד בהלכה כאשר עומד מולי רב צדיק וקדוש. אני יודע ובטוח ששהרב פלאג'י קדוש וגדול ולמפורסמות לא צריך ראיה, אבל כאשר באים לדבר בלימוד נטו, אין משוא פנים בתורה. ולכן אם אתה רוצה להיות פסקן אמיתי , תתייחס לטענות בלי לדעת מי המדברים . אצלך זה מתחיל הפוך , אתה כבר "הקדמת" שיש "פוסקים מוכרים וגדולים, ממילא זה נועל לך את המחשבה בלימוד!!! תבדוק את השיטה שלי ותראה שככה אתה לומד בצורה אמיתית בלי כל מיני סוגי ששוחד למיניהם שהוא הרב האוסר הוא מוקבל ובלע מופתים וכולי (על אף שזה ננכון אבל בלימוד מדברים טענות).

אני מוכן שתעלה את הטענות ואני מוכן אישית להתמודד איתם, לעת הפנאי איני מעלה, אם אתה רוצה להעלות בכבוד ואני יענה . בינתיים הטענה היכ מפורסמת שהרפורמים עושים כן- אז מה?? שיעשו, וכי זה מיד אוסר עליי לעשות אתזה?! יש לך ראיה לזה? וכי אם הם שותים קולה עם כיפה אז גם לי אסור?!?! אתה רוצה תחשוש, אני לא חושש. אפילו על דברי הקבלה והזוהר יש קהילות שחוששים ויש כאלה שלא, כמו קטניות. אולי נאמר שבגלל שאשכנזים חוששים גם אתה צריך!!!! לדעתי פשוט לא. אתה מפחד להדמות לרפורמים, אני חושב שאתה לא נדמה כי הם מעתיקים ממך וזה לא בעיה שלי, וכל כיוצא בה ברגע שתדבר איתי בלימוד בלי להקדים שמות גדולים של רבנים תראה שאפשר להתמודד עם כל דבר . וזה אני אומר לך אחרי הרבה לימוד בספרים של מרן שר התרוה הרב עובדיה, ראיתי כמה פעמים איך ברצונו מרחק וברצונו מקרב, בלי לעשות חשבונות כמה צדיק הרב שכתב את דבריו.
היכן הקדמתי?
 
נוסף על כך
כיצד זה שכבודו לא ראה, וכבר מצטרף להח"ר עידן?
שאל עצמך שאלה. מי קובע מי יכול לחלוק ומי ולא? מי קובע מי קיבלנו הוראותיו ומי לא? גם על זה יש אין ספור מחלוקות, אז איך אתה תבוא ותגיד שם של פוסק שבכלל עדר שלם לא חושש כי לדעתם יש להם תשובות על דבריו? ואתה יודע כמה דוגמאות כאלה לאלפים ורבוות, שקהילה אדוקה באיזה פוסק משסויים ואחרים פשוט לא חושששים ולא נהוגים גמותו וזהו, אלא"כ הוא מביא ראיה מפורשת שגם אתה מודה בה זה משהו אחר כמו איזה ראיה מגמרא חזקה,,, אבל זה שעכשיו שאירופה שהיו גרים בן גויים היו מנגנים בבית נצרות שלהם, פתאום לי זה אסור?1 אז לא תשתמש גם במכוניות שלהם בלובוש שלהם, וגם תגיד לגודלי ספרד שלא יכניסו את הניגונים שלהם בקדיש,גם על יש תשובה ביבע אומר
 
מי קובע מתי עושים גדר?!?!
מי קובע אם פלאפון מסונן מותר או לא, יש וועד רבנים שמכשיר ויש כאלה אומרים אין דבר כזה... חביבי תבדוק טוב טוב שרב כמה גדול שיהיה אומר דבר, על מה הוא נשען וכמה זה מחייב
 
אתה הקדמת שכתבת לי - "גם הגר"ח פלאג'י" , באותו רגע דיברת לא טענות של תורה, דיברת שם של פוסק, ואז הכל כבר נעול....
מחילה, כלל וכלל לא!
התכוונתי שהוא בא עם טענה אחרת, ולא זו של חוקות הגוים כמ"ש המשפטי עוזיאל, או זו של החת"ס וסיעתו של להידמות לרפורמים.
 
מי קובע מתי עושים גדר?!?!
מי קובע אם פלאפון מסונן מותר או לא, יש וועד רבנים שמכשיר ויש כאלה אומרים אין דבר כזה... חביבי תבדוק טוב טוב שרב כמה גדול שיהיה אומר דבר, על מה הוא נשען וכמה זה מחייב
הרב עידן.
בא תענה לעניין, אף אחד לא בעל הבית של התורה ומותר לחלוק כדרכה של תורה.
אך צאי לך בעקבות הצאן, איזה גדולי הדור נהגו כך?
איזה גדולי הדור הורו כך?
 
ידידי, אחרי שראיתי מגמת פניך, ודאי שלא אכנס אתך למו"מ כדרכה של תורה.
אמנם זאת אגיד שעיקר דבריו [ולא כל דבריו] הינם, שאף שבביהמ"ק היו עושים כן, אין זה נכון לעשות כן בזמן התפילה בזה"ז וזה גובל בחשש איסור (יעו"ש בשוער ששורר וכו' ואף שיל"ד בזה, מ"מ כ"כ ג"כ בשו"ת משפט"ע. ויש מה להשיב). ועוד, אף שהתפילה אמורה להיות בשמחה, אין הכוונה ע"י כלי שיר. ועיין שם.

אבל ידידי, שמחתי מאוד שכת"ר "רוצה להתמודד עם הטענות" בלי שטורח בכלל להסתכל בספרי דבי רב, וכבר אמרו הלא דינא יתיב וספרין פתיחו, וכיצד זה שכת"ר פוסק כלאחר יד, ומניף ידו בביטול לדעות חכמים, בלי שעיין בדבר אחד מהם. ולא זו בלבד, אלא פוער פיו לבלי דעת לומר כבר פסיק הלכתא, ותורה צווחת בקולה (וד"ל).
ואח"ז שמעתי קול נהמה, דאני מסתכל לגופן של אנשים, וכבר כבודו מסיק מזה מקנות שכל תורתי כך. חבל מאוד!
 
וכי גדולי הדור לא ידעו זאת?
בין אשכנזים ובין ספרדים?
ע"ז אמרו דור דור ודורשיו, עי' שו"ע סימן תק"פ הל' תענית הצדיקים, שביום שנפטרו צדיקים יש להתענות, ועי' בנו"כ שה"ה ביום שמת בו רבו וכו' ע"ש. והיום מה עושים... הילולות עם סעודות ושירים וריקודים ומשתתפים בו גדולי ישראל, וכי לא ידעו זאת בדורות הקודמים (אני לא מדבר על מי שלא אומר תחנון ביום הילולות), אלא שהיום זה מגביר את אמונת החכמים ובצדיקים עובדי ה'.
כך גם בזה יש שינויים, וכל עוד שיש סמך לזה, יש להם ע"מ שיסמכו ולא לעשות מזה מח' ח"ו.
 
ע"ז אמרו דור דור ודורשיו, עי' שו"ע סימן תק"פ הל' תענית הצדיקים, שביום שנפטרו צדיקים יש להתענות, ועי' בנו"כ שה"ה ביום שמת בו רבו וכו' ע"ש. והיום מה עושים... הילולות עם סעודות ושירים וריקודים ומשתתפים בו גדולי ישראל, וכי לא ידעו זאת בדורות הקודמים (אני לא מדבר על מי שלא אומר תחנון ביום הילולות), אלא שהיום זה מגביר את אמונת החכמים ובצדיקים עובדי ה'.
כך גם בזה יש שינויים, וכל עוד שיש סמך לזה, יש להם ע"מ שיסמכו ולא לעשות מזה מח' ח"ו.
מי זה דורשיו בדור שלנו שכן יכול לחדש שמותר לומר הלל עם תופים ומחולות?

ולפי דבריך למעלה משמע שכל מי שלא אומר הלל עם תופים ומחולות, טועה ח"ו?
 
האם דברי הגרח"פ הבאו בשאר הפוס' הלכה למעשה?
אם לא אז מה בכלל הדיון?
יש הרבה דברים שאיזה פוסק גדול ככל שיהיה כתבו או חידשו ולא מצינו למי שהסכים עימם, ולכן איננו סוברים כן.
 
חזור
חלק עליון