נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
שאלה-26155סגור בנטפרי
מציאות לא כךכי ידוע וברור מעל כל ספק, שטעם הבשר עובר דרך הניילון האטות אל התכולה שבתוכו.
ברשב"א מפורש לגבי ביצים שצבע קובע...הצבע לא קובע כלל.
אחר המחילה, לא שצבע קובע, אלא הצבע מוכיח.מציאות לא כך
וכל אחד יבדוק בביתו
ברשב"א מפורש לגבי ביצים שצבע קובע...
אז למה אתה שם את הביצה דוקא בסיר חמין. תשים בתוך מים רותחים. הוכחה שזה מקבל משהו (זה שאלת מו"ר הרב מוצפי שליט"אמציאות לא כך
וכל אחד יבדוק בביתו
ברשב"א מפורש לגבי ביצים שצבע קובע...
מנין לך ששם בשקית קוקיז? שמא שם כמות שהיא בכדי שתקבל טעם החמין, כפי שנהגו בביתי.אז למה אתה שם את הביצה דוקא בסיר חמין. תשים בתוך מים רותחים. הוכחה שזה מקבל משהו
שתפנו.ואגב, בזמנו שמעתי אמירה שנונה ממו"ר ז"ל על ענין הביצה בחמין, ואכמ"ל.
אבל אם אינו מתאים שהמנהלים ימחקו מיידית.שתפנו.
אל תמנע טוב.
היינו הך במסקנא ודוקאחר המחילה, לא שצבע קובע, אלא הצבע מוכיח.
אני לא שם בקוקי רק בסיר עצמו, ואה"נ בזה ודאי בשרי, בקוקי שמים חיטה ואורז וכדומה...אז למה אתה שם את הביצה דוקא בסיר חמין. תשים בתוך מים רותחים. הוכחה שזה מקבל משהו
נפתח...סגור בנטפרי
לא פלא, חמיו הגאון שליט"א מסכים עמו...אברך אחד פרסם סרטון להתיר, ופלא על חמיו שנותן לפרסם דברים כאלה
רק אציין שהמקור שלו בשו"ת הרי יהודה, שגם הוא כותב שחביריו לא הסכימו איתו.
לא שמענו ולא ראינו חילוק בזהשמעתי מת"ח בשם רב פעלים, (תלמיד של הראש"ל שליט"א שכך רוצה לומר להלכה, לא ראיתי הדברים במקורם, אלא רק לזכות את הרבים)
ביצה שמתבשלת בסיר פתוח זה לא כמו בסיר החמין שהוא סגור, ולכן בכה"ג אין מחכים שש שעות
ושוב - צריך לעיין ולדעת מה דעת רבנו הראש"ל שליט"א
אשמח אם יש מי שיודע על כך
למה לא?ולא יעזור בזה אפילו אלף נ"ט
כי זה בבישוללמה לא?
בבישול אין נ"ט בר נ"ט?כי זה בבישול
תראה את החו"ד בתחילת סימן צה, שבבישול עצמו לא אומרים נ"ט בר נ"טבבישול אין נ"ט בר נ"ט?