הבעיה עם עוז והדר שזה ממש על חלק קטן בשו"ע,בעיקר ביורה דעהלא זוכר מה בדיוק מבארים בשו"ע.
אבל יש א' את שו"ע המבואר עוז והדר.
ב' ספר אבני השולחן שמביא את שיטות כל הפוסקים בצורה מסודרת ומדויקת. ניתן להשיגו ברשת חנויות יפה נוף, ומחירו הוגן מאוד.
ראה:אבני השולחן מעניין,אבדוק,תודה!
אני חושב שאתה טועה, ואין פה שום שנאה.אני לא מבין את השנאה של הרב הלל למרן
לא. יש לו עוד הרבה מפעלים חשובים חוץ מהמשנה ברורה.אחרי מאה עשרים שלו מי יזכור אותו?! יזכרו אותו רק לרע?
לא מתאים לך הראש קטן הזהכמו שאני לא מצפה שבילקו"י למשל יכתוב מה דעתו של הגר"י הלל או הגר"מ אליהו וכיוצ"ב בכל הלכה והלכה, כך איני מצפה איפכא.
בהחלט ב"ה יש הרבה משנב ספרדים ממש יפים: משנת יוסף,תפארת,אור המזרח,עמודי ההוראה,משנת חכמים, ועוד ועודרבותי! אולי נפסיק כל הזמן לראות האם הם הביאו או לא הביאו? הספרים שלהם מבחינתנו צריכים להיות כמאן דליתא. מי הם בכלל שנטצרך שיביאו את הפסקים של מרן זצ"ל. נתאר לעצמו אם היה ספר הלכתי שלא מביאים את הפסקים של מרן השו"ע האם היינו אצים ורצים אחריו שיביא את פסקי השו"ע?! אם אתה כותב ספר הלכתי ומתעלם מעמוד התווך של ההלכה הלא הוא מרן מלכא רבנו הגדול זצוק"ל זה ספר פגום. זה כמו למכור רכב בלי הגה. יהיה יפה כמה שיהיה הוא לא שווה כלום. רכב פגום. זה לגבי דרשו של האשכנזים. אבל לגבי המשנ"ב של אהבת שלום זה חוטא ומחטיא. כתוב על הכירכה הספר "כולל כל פסקי הספרדים" ואת מרן הם לא מביאים. זה לא בגלל שאנו רוצים שהם יביאו. אלא אדם חושב לתומו שזה ספר שמועיל לספרדים ומוליכים אותו שולל. אני לא מבין את השנאה של הרב הלל למרן. וכי אחרי מאה עשרים שלו מי יזכור אותו?! יזכרו אותו רק לרע? ושנאה זו מה עושה? אבל יש משנ"ב מעולים של איש מצליח. תפארת, ומכון ירושלים ואותם צריך לרומם. וכל השאר הבל הבלים שאין בו ממש.
בסרטון שעלה פה בזמנו, הגר"י הלל הסביר את שיטתו היטב.לא מתאים לך הראש קטן הזה
ואולי כן במקרים האלה
אפשר לכתוב גם איש מצליח. עשו עבודה מדהימה. הם הראשונים שהגו את הרעיון משנ"ב עם הערות לספרדים. להם משפט הבכורה. ועוד תועלת עשו שם שכתבו הדברים בקצרה על הדף ללא דף נוסף ובאריכות והרוצה להחכים יעיין בספרים במקורם. נכון, יש לי ביקורת פה ושם אבל בסה"כ עבודה מדהימה. אז אפשר לציין אותם ולא להתעלם כמו הרב הלל...בהחלט ב"ה יש הרבה משנב ספרדים ממש יפים: משנת יוסף,תפארת,אור המזרח,עמודי ההוראה,משנת חכמים, ועוד ועוד
מחילה הם ברחו לי מהראש כי רשמתם אותם,גם את מכון ירושלים לא ציינתי(עכשיו בדקתי ומכון ירושלים זה אור המזרח,לא ידעתי עד כהאין בעיה גם אם הוא עשה הרבה דברים אחרים, אבל הדבר הזה גורם שיזכרו אותו רק לרע. כמו שהראשון לציון הרב יצחק ניסים זצ"ל זוכרים אותו היום הבני תורה בתור אחד שנלחם במרן זצ"ל. למרות שהוא ת"ח חשוב שהרבה והפיץ תורה לרבים ותמך רבות בהוצאת ספרי רבותינו. בכ"ז הא קא גרמא ליה המעשה הקיצוני הזה שע"ז יזכר שמך.
ואני אומר אין לי שום בעיה שהרב הלל שיחי' לא יביא את הפסקים של מרן זצ"ל בספריו, אבל אם אתה מתיימר להוציא משנ"ב עם פסקי הספרדים ומביא את האחרונים ואת מרן רבנו הגדול אתה מדלג "אשר לא ידע את יוסף" זה שנאה טהורה. וחבל. אם היה כתוב "פסקי ספרדים ע"פ הבן איש חי" ניחא.
ולרב
אפשר לכתוב גם איש מצליח. עשו עבודה מדהימה. הם הראשונים שהגו את הרעיון משנ"ב עם הערות לספרדים. להם משפט הבכורה. ועוד תועלת עשו שם שכתבו הדברים בקצרה על הדף ללא דף נוסף ובאריכות והרוצה להחכים יעיין בספרים במקורם. נכון, יש לי ביקורת פה ושם אבל בסה"כ עבודה מדהימה. אז אפשר לציין אותם ולא להתעלם כמו הרב הלל...
אתה היית בזמנו? אתה זוכר מה היה בזמן אמת?כמו שהראשון לציון הרב יצחק ניסים זצ"ל זוכרים אותו
הוא אוחז שצורת פסיקה זו היא פסקי הספרדים מדורי דורות.אם היה כתוב "פסקי ספרדים ע"פ הבן איש חי" ניחא.
הספרים האלה של המשנה ברורה עם תוספות, הם לא לפרסום פסקיו של המו"ל, אלא הם מקבץ דעות, שדוקא כן מביא רבים על הסדר ממש, גם אם לא פוסק כמותם. ויש אחד יחיד ומיוחד שעל כל פרט הביע דעתו דעת תורה, נקיה זכה וברה, באורך וברוחב בעיון ובבקיאות שאין שני לו, וכל העולם משחרים למוצא פיו. אבל אצלם הוא בל יראה ובל ימצא, לא יזכר שמו על דל שפתותיהם, כלל ועיקר. כאילו לא היה ולא נברא. והיה לאין מחמד כל עין.בסרטון שעלה פה בזמנו, הגר"י הלל הסביר את שיטתו היטב.
אלו אסכולות שונות לחלוטין, בתי מדרש שונים לגמרי, שיטות פסיקה חלוקות בצורה קיצונית, והכי קיצונית שיש. לכן לא נראה לי לענין שיביא את דעת מו"ר הגר"ע ז''ל כסדר ויחלוק על אתר בצורה סדרתית.
ואין לי מושג על איזה ראש קטן אתה מדבר.
על דא קא בכינא. שיכבד דעות שלא מסכימות איתו. ובפרט שזה רוב הספרדים לפי דעתי שהולכים ע"פ מרן רבנו זצוק"ל.הוא אוחז שצורת פסיקה זו היא פסקי הספרדים מדורי דורות.
אני מתכוין זוכרים אותו בסיטואציה שהיה להם איתו. דהיינו זה מה שעולה בראש שמזכירים אותו. ובפרט שחיינו בצילו של מרן זצוק"ל שהוא כביכול הנפגע ממילא מרגישים משהו קרוב...אתה היית בזמנו? אתה זוכר מה היה בזמן אמת?
הצחקתני טובא.שיכבד דעות שלא מסכימות איתו
שמעת פעם את הצד שלו? ניסית לברר?אני מתכוין זוכרים אותו בסיטואציה שהיה להם איתו. דהיינו זה מה שעולה בראש שמזכירים אותו. ובפרט שחיינו בצילו של מרן זצוק"ל שהוא כביכול הנפגע ממילא מרגישים משהו קרוב...
בדרך אגבבהחלט ב"ה יש הרבה משנב ספרדים ממש יפים: משנת יוסף,תפארת,אור המזרח,עמודי ההוראה,משנת חכמים, ועוד ועוד
דיבורים דיבוריםהספרים האלה של המשנה ברורה עם תוספות, הם לא לפרסום פסקיו של המו"ל, אלא הם מקבץ דעות, שדוקא כן מביא רבים על הסדר ממש, גם אם לא פוסק כמותם. ויש אחד יחיד ומיוחד שעל כל פרט הביע דעתו דעת תורה, נקיה זכה וברה, באורך וברוחב בעיון ובבקיאות שאין שני לו, וכל העולם משחרים למוצא פיו. אבל אצלם הוא בל יראה ובל ימצא, לא יזכר שמו על דל שפתותיהם, כלל ועיקר. כאילו לא היה ולא נברא. והיה לאין מחמד כל עין.
[זכור לכולם איך בהספדו על חכם שלום דיבר על גדולי תלמידי חכם עזרא, ואמר: היו חכם יהודה צדקה, חכם בן ציון. כולם הסתכלו וחיכו שיזכיר את המתבקש... גדול הדור מרן זיע"א, אבל הוא שכח שהיה אחד כזה. מה לעשות, הוא פשוט לא זכר!].
לפעמים גם @פשוט החכם לא מבין דברים פשוטים. זה צריך עיון.
הרב יצחק ניסים צדיק ועשה הרבה דברים וכו' וגם אני יודע למה הוא נלחם במרן זצוק"ל. אבל זה היה שונה לגמרי. שם הוא היה ראשון לציון ומרן היה אברך צעיר וכו'. והיה מקובל מאוד לפסוק כהבן איש חי. ועדיין לדעתי הקטנה זה לא היה מעשה הכי חכם. כי בסוף הדברים התגלגלו שזה מה שזוכרים ממנו.שמעת פעם את הצד שלו? ניסית לברר?