• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 26 23.4%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 62 55.9%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 9 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 14 12.6%

  • סה"כ בוחרים
    111
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אני חושב שזה לא גורע אם לא מועיל
מה אכפת לך ספק מצווה דאורייתא תקיים ותהנה
וגם אם לא נחשב לך כאילו לבשת שהרי עשית ככול אשר ביכולתך
ואם תגיד אני סומך על גדולי ישראל
א' יש ששמים
ב' אלא שלא שמים מכיוון שאין מסורת אבל כל יום בקריאת שמע כואב להם שאין להם תכלת כמו שכתוב בספרים מה שלאדם פרטי אי אפשר או שבכלל לא חושב על הדבר הזה ולכן אם אתה שם תכלת עשית את שלך ואע"פ שזה לא התכלת תקבל שכר
למה אתה מהדר בבשר לכרס ולא מהדר בטלית שזה רצון הקל אולי זה סברת הכרס לא שאני צוחק על אנשים גדולים חס ושלום רק עלינו הקטנים אני לא יודע מה סיבת רב פלוני שהוא לא שם תכלת אני פשוט ותמים ומקווה שמקובל לפני מלך העולם
לרוב השיקול שלנו נובע ממידות רעות וצריכים לחשוד בעצמנו ואין לומדים ממעשה רב תשאל את רבך אם יאמר לך לשים או לא
הרבה רבנים אמרו אם אתה חושב שזה התכלת אתה מחויב ע"פ הדין ללבוש תכלת
יהודי המשיח קרב וזה מצווה קלה אל תפספס בגלל חברה רעה
בהצלחה
:D:D:D:D:D:D:D:D
 
אני חושב שזה לא גורע אם לא מועיל
מה אכפת לך ספק מצווה דאורייתא תקיים ותהנה
וגם אם לא נחשב לך כאילו לבשת שהרי עשית ככול אשר ביכולתך
ואם תגיד אני סומך על גדולי ישראל
א' יש ששמים
ב' אלא שלא שמים מכיוון שאין מסורת אבל כל יום בקריאת שמע כואב להם שאין להם תכלת כמו שכתוב בספרים מה שלאדם פרטי אי אפשר או שבכלל לא חושב על הדבר הזה ולכן אם אתה שם תכלת עשית את שלך ואע"פ שזה לא התכלת תקבל שכר
למה אתה מהדר בבשר לכרס ולא מהדר בטלית שזה רצון הקל אולי זה סברת הכרס לא שאני צוחק על אנשים גדולים חס ושלום רק עלינו הקטנים אני לא יודע מה סיבת רב פלוני שהוא לא שם תכלת אני פשוט ותמים ומקווה שמקובל לפני מלך העולם
לרוב השיקול שלנו נובע ממידות רעות וצריכים לחשוד בעצמנו ואין לומדים ממעשה רב תשאל את רבך אם יאמר לך לשים או לא
הרבה רבנים אמרו אם אתה חושב שזה התכלת אתה מחויב ע"פ הדין ללבוש תכלת
יהודי המשיח קרב וזה מצווה קלה אל תפספס בגלל חברה רעה
בהצלחה
:D:D:D:D:D:D:D:D
לעצם הענין אם לא יועיל לא יזיק, ואתה תקבל שכר על מה ששמת, התבאר לעיל באריכות שיש כמה וכמה חסרונות בלבישת התכלת, ועיין באריכות בשו"ת וישב הים ח"ד סי' ג' מה שכתב בהפסד מי שמטיל תכלת בטליתו, ואין מקום לחזור שוב ושוב על הדברים.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
יהודי המשיח קרב וזה מצווה קלה אל תפספס בגלל חברה רעה
אני לא חושב שצריך לקרוא לאלו שלא שמים חברה רעה, שהרבה לא שמים בגלל שרבותיהם לא שמים, ואלו ששמים אשריהם וכל אחד יעשה כרבותיו ומה הענין לשכנע אנשים לעשות שלא כרבותיהם, ואדברא להסתכל בטוב על השני זה מה שיקרב ביאת משיחנו ויש משפט של מוה"ר יורם אברג'ל (שהיום היארצייט) שהקב"ה מתאווה לדיבור טוב על יהודי יותר מהתפילה הטובה ביותר של צדיקים
 
רציתי לשאול אם מישהו כאן השתכנע מהדיון הזה לאחד הצדדים
אם כן שיפרט מה
כן, אני השתכנעתי ביתר שאת וביתר עוז להמשיך להתנגד, אם עד עכשיו חשבתי שללובשי התכלת יש איזו דעה או סברא חזקה ומוצקה, לאחר שעברתי על כל הודעותיהם והגיגיהם, ראיתי שהכל חסר תוכן, טיעונים הלכתיים לא שמעתי בכלל [חוץ מהטיעון הנבוב והחלול 'אם לא יועיל לא יזיק'], ומי מדבר על טיעונים השקפתיים פסולים ומזויעים.
 
אנחנו מדברים על אותו מעשה בדיוק.
זהו אקט חינוכי. לא זולת.
[הרי הרשב"א בחידושי אגדות על הגמרא של עוג אומר בדיוק את מה שהבחור אמר. אלא בחור לא אמר את זה כי הוא רשב"א, רק כי היה לו קצת פקפוק בקדושת דברי חז"ל].

נועד להראות לבחור עד כמה חמור לפקפק בדברי חז"ל. לא כהלכה למעשה.
ודאי שהחזו"א נתכוין רק לגעור בבחור שלא יהיה מדאי נועז ומחדש, וכמו שהביאו מהרשב"א שם.
וכך שמעתי מהרב מאיר גריינימן [אחיינו ותלמידו של החזו"א] שאמר [היה נשמע שמידיעה ולא מפרשנות על הסיפור] שלא היה ברצינות אלא בהומור [כידוע שהחזו"א היה בעל חוש הומור גדול], ורצה לנזוף בו כנ"ל.
 
כן, אני השתכנעתי ביתר שאת וביתר עוז להמשיך להתנגד, אם עד עכשיו חשבתי שללובשי התכלת יש איזו דעה או סברא חזקה ומוצקה, לאחר שעברתי על כל הודעותיהם והגיגיהם, ראיתי שהכל חסר תוכן, טיעונים הלכתיים לא שמעתי בכלל [חוץ מהטיעון הנבוב והחלול 'אם לא יועיל לא יזיק'], ומי מדבר על טיעונים השקפתיים פסולים ומזויעים.
אם הידיעה שלך בנושא כזה
זה מהתגובות בפורום דידן מצבך גרוע
 
ודאי שהחזו"א נתכוין רק לגעור בבחור שלא יהיה מדאי נועז ומחדש, וכמו שהביאו מהרשב"א שם.
וכך שמעתי מהרב מאיר גריינימן [אחיינו ותלמידו של החזו"א] שאמר [היה נשמע שמידיעה ולא מפרשנות על הסיפור] שלא היה ברצינות אלא בהומור [כידוע שהחזו"א היה בעל חוש הומור גדול], ורצה לנזוף בו כנ"ל.
@יהויחז , אם לשפוט לפי הודעותיך עד כה, אתה מוזמן לחנך את ר' מאיר גריינימן, ולהרביץ בו את ההשקפה הנכונה.
 
היה מעשה אצל החזו"א שדיברו על אחת מאגדות חז"ל [כמדומה אגדתות דרבב"ח בב"ב] ואחד אמר שזה לא כפשוטו, והיה שם יין על השולחן, מיד אמר החזו"א תורידו את היין. אני לא חושב שיש הלכה למעשה גדול מזה.
וכבר מקובל אצלנו שכשאומרים על אדם שהוא גוי גמור היינו יהודי ללא כחל וסרק
וכשאומרים אפיקורס הכוונה שחסר לו בהשקפה.
ויש שאומרים אפיקורס בנוח להוריד את היין
וכבר ידוע המעשה עם הגריי''ק שליט''א עם הגרג''ן ואין להאריך מפני כבוד המתים והחיים.
 
לעצם הענין אם לא יועיל לא יזיק, ואתה תקבל שכר על מה ששמת, התבאר לעיל באריכות שיש כמה וכמה חסרונות בלבישת התכלת, ועיין באריכות בשו"ת וישב הים ח"ד סי' ג' מה שכתב בהפסד מי שמטיל תכלת בטליתו, ואין מקום לחזור שוב ושוב על הדברים.
אני ח"ו לא יוציא לעז או אקרא לאנשים שלא לובשים פתיל תכלת כחברה רעה
אם יש לך הוראת רב בבקשה אל תשים
אבל לא ראיתי הרבה רבנים שמתנגדים אלא אומרים אם אתה חושב שזה התכלת אתה חייב זה השיטה של הרב חיים קנייבסקי זצ"ל ולהבדיל בין חיים לחיים הראשל"צ הרב יצחק יוסף שליט"א גם כך דעתו
אין איסור בתכלת ואם יש לך ספק מה אכפת לך לעשות
ובנוגע לחברה רעה התכוונתי שזה מזכיר את עניין הפאות שיש אנשים שחושבים את עצמם לפוסקים ומתירים למרות ש-90% מהפאות היום בשוק לכל הדעות אסור והלוואי שילבשו את ה-10% שמותר לפי חלק מהדעות ולזה התכוונתי חברה רעה אם לך ברור שזה תכלת תשים ולמה אתה לא שם בגלל מה יגידו זה בוודאי לא סיבה
אם הרב אמר לך אישית אל תשים אז אל תשים פשוט וברור
ולגבי יהורא אני לא חושב שיש בזה אחד מהקורבים שלי אמר מה נהפכת לחסיד ברסלב אין בזה יהורא אלא בושה (וזה בושה) אמרתי אני ספרדי וזהו מה זה קשור לפתיל תכלת ומצידי אין לי בעיה אם ברסלב רק כל הבעיה שלי שיש אדם שמגדיר את עצמו חסיד של .... ומתיר לעצמו הכול בשם ...... וזה אסור לפי כל הדעות והשיטות לי יש שו"ע והלוואי שנזכה לקיים כל הלכה וסעיף
בהצלחה ובשורות טובות​
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון