• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

תנור פירולטי

abc123

Well-known member
מה הדיון (לספרדים) בין אם מגיע לחום של ליבון חמור או לא. הרי בכל מקרה מרן זיע"א התיר ע"י המתנה של 24 שעות וניקיון והפעלה על החום המירבי. למה שכאן גם אם לא יגיע ל-500 למה שיהיה חומרא יותר מתנור רגיל?
 
כמה הבדלים:
א. שימוש בתוך כד' שעות, שבתנור פירוליטי ל"צ
ב. שימוש בפסח, דאף דמרן זצוק"ל התיר מכח ס"ס וכד', ויש קצת מקום להחמיר, אבל בזה ההיתר הרבה יותר מרווח, ולכו"ע לכתחילה אפשר להשתמש בזה בפסח
ג. לגבי איסור, שאם השתמשו בתנור באיסור, כגון נבילה, בתנור פירוליטי יועיל הליבון, ובתנור רגיל לא (אגב, אציין שביחו"ד ח"ז כתב שאין להתיר בתנור רגיל שהשתמשו בו לאיסור, ואילו בשו"ת הראשל"צ כתב מרן שליט"א להתיר, וצ"ב).
 
כמה הבדלים:
א. שימוש בתוך כד' שעות, שבתנור פירוליטי ל"צ
ב. שימוש בפסח, דאף דמרן זצוק"ל התיר מכח ס"ס וכד', ויש קצת מקום להחמיר, אבל בזה ההיתר הרבה יותר מרווח, ולכו"ע לכתחילה אפשר להשתמש בזה בפסח
ג. לגבי איסור, שאם השתמשו בתנור באיסור, כגון נבילה, בתנור פירוליטי יועיל הליבון, ובתנור רגיל לא (אגב, אציין שביחו"ד ח"ז כתב שאין להתיר בתנור רגיל שהשתמשו בו לאיסור, ואילו בשו"ת הראשל"צ כתב מרן שליט"א להתיר, וצ"ב).
ב. איפה ראית צד להחמיר חוץ מזה שלא מצליחים באמת להגיע לכל המקומות וכו'. שבגלל זה באמת המנהג אצל יראים ושלמים להחמיר. אבל במציאות שכן מנקים והתנור שמור וכו', האם יש הבדל בין פירוליטי לבין רגיל?
 
אגב, אציין שביחו"ד ח"ז כתב שאין להתיר בתנור רגיל שהשתמשו בו לאיסור, ואילו בשו"ת הראשל"צ כתב מרן שליט"א להתיר, וצ"ב).
לרב @אבי רביבו
גם מרן זצ"ל כתב להתיר בשעת הדחק ובדיעבד
ואף שבשות הראש"ל אינו כתב בבירור כן, צריך לומר כן גם לדעתו והנלעד"כ
 
 
אם כבר הזכרת את זה. על איזה מציאות התכוון הרב ללוש שאמר השתמשות בלי תבניות אלא ישירות על...
על מה? על המסילות? זה משנה אם משתמשים בתבנית או לא לגבי המסילות?
 
מה הדיון (לספרדים) בין אם מגיע לחום של ליבון חמור או לא. הרי בכל מקרה מרן זיע"א התיר ע"י המתנה של 24 שעות וניקיון והפעלה על החום המירבי. למה שכאן גם אם לא יגיע ל-500 למה שיהיה חומרא יותר מתנור רגיל?
מה פירוש למה, כי על ידי שמגיע ל500 מעלות יוצא ידי חובת כל הדעות. ואף בתנור רגיל לא הסכימו להכשירו ואף מחכמי הספרדים כידוע.. הרב אור לציון, הרב מרדכי אליהו ועוד.. ראה ביחו"ד, ובחזו"ע.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון