• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

תזכורת: מצת מצוה מוקצה

abc123

Well-known member
שימו לב שמצת מצוה שמקפיד עליה היא מוקצה בשבת ערב פסח. ולכן אם רוצה להפשירה וכדומה צריך להניח עליה משהו שלא מוקצה.
 
???
במוקצה מחמת חסרון כיס זה לא מועיל!!!
אם אכן היא מוגדרת כמוקצה מחמת חסרון כיס, כבודו צודק. אך איפה ראינו שכתוב להדיא בחזו"ע (אני מדגיש דווקא שם, כיון שאצל פסוקים אחרים ראינו) שדינה כמוקצה מחמת חסרון כיס? אדרבא, יותר נראה שהרב ע"ה מגדיר אותה כמוקצה שמלאכתו לאיסור (שו"ר שכן הגדיר זאת הראשל"צ שליט"א בילקו"י שבת החדש בדיני מוקצה עמ' תקכה' בדעת מרן זצ"ל, והרחיב היריעה עוד יותר בילקו"י פסח הנד"מ בעמ' תשעו' והלאה) ולכן מובן למה מועילה החזרת לטלטל את המצה (וכנראה נקט בדווקא חזרת כדי לחוש לסוברים שכלי שמלאכתו לאיסור מיטלטל אגב דבר המיוחד לו, דומיא דמדוכה ושום) וה"ה לשאר דברי היתר, וכ"פ בילקו"י הנ"ל.
 
חזור
חלק עליון