שלום לכבוד הרבנים והאברכים החשובים !
אנחנו עוסקים בכולל בהלכות שבת, ויש לנו כמה שאלות בתורת מרן זיע"א:
1. הסתפקנו האם לדעת מרן זיע"א יהיה איסור הגסה במקרה שבו הוצאתי תבשיל מהמקרר שיש בו רוב יבש ומיעוט רוטב, והנחתי אותו על הפלאטה, האם יהיה מותר לי להגיס בו אפילו אם זה עדיין לא הגיע לחום שהיס"ב ?
2. האם הדין דומה במרק שהנחתי אותו על הפלאטה בשבת באופנים המותרים (ע"י שעון שבת וכדו') ?
3. שאלה כללית בדיני רוב ומיעוט - יש הטוענים כי הרב זיע"א מקל רק ברוטב בעלמא, כמובא בחזו"ע א בתשובתו לרב משאש, אבל מצד שני בחזו"ע ד לא משמע שמדובר ברוטב בעלמא, האם זה נכון להגיד שחזו"ע ד היא משנה אחרונה מכיוון שהיא מעודכנת יותר ?
תודה רבה !
אנחנו עוסקים בכולל בהלכות שבת, ויש לנו כמה שאלות בתורת מרן זיע"א:
1. הסתפקנו האם לדעת מרן זיע"א יהיה איסור הגסה במקרה שבו הוצאתי תבשיל מהמקרר שיש בו רוב יבש ומיעוט רוטב, והנחתי אותו על הפלאטה, האם יהיה מותר לי להגיס בו אפילו אם זה עדיין לא הגיע לחום שהיס"ב ?
2. האם הדין דומה במרק שהנחתי אותו על הפלאטה בשבת באופנים המותרים (ע"י שעון שבת וכדו') ?
3. שאלה כללית בדיני רוב ומיעוט - יש הטוענים כי הרב זיע"א מקל רק ברוטב בעלמא, כמובא בחזו"ע א בתשובתו לרב משאש, אבל מצד שני בחזו"ע ד לא משמע שמדובר ברוטב בעלמא, האם זה נכון להגיד שחזו"ע ד היא משנה אחרונה מכיוון שהיא מעודכנת יותר ?
תודה רבה !