בענין אמירת מזמור שיר חנוכת הבית וכו' שמוסיפים אחר שיר של יום, האם יאמרוהו קודם הושיענו או לאחריו???
הנה ידועה דעתו של הגר''מ מזוז (בסידורו) שיאמרוהו קודם הושיענו,
אומנם דעת הגר''מ אליהו, וכן הביאו בלוח אהבת שלום בהלכ' חנוכה מהרב מני בזכרונות אליהו ובמנהגי בית יעקב שיאמרוהו לאחר הושיענו, ולא הספקתי לעיין בטעמם.
ולענ''ד מדברי הראשונים יש להוכיח לכאורה כהגר''מ מזוז, דהנה באבודרהם הלכ' חנוכה מבואר דיאמרוהו במקום תפלה לדוד, וא''כ ודאי שהוא קודם שיר של יום וקודם הושיענו- (ודרך אגב כמדומני שהאבודרהם עצמו הוא הראשון שהזכיר את אמירת הושיענו בשחרית של כל יום וקורא להם מקבץ פסוקים מהתהילים,)
ואף רבינו הטור בסי' קלג שהזכיר שאמירת מזמור שיר חנוכת הבית וכו' היא במקום שיר של יום ג''כ לכאורה כמו ששיר של יום אומרים אותו קודם הושיענו ה''ה למזמור שיר.
ובפרט לפי מש''כ האו''צ דטעם אמירת הושיענו אחר שיר של יום משום שאחר שהזכרנו שירת הלוויים בבית המקדש, אנו מבקשים שיקבצנו ה' מכל הגויים ויגאלנו, ולהשיטות שהוא במקום שיר של יום לכאורה ראוי שיהא קודם הושיענו.
אשמח לדעת מהו המנהג הרווח כיום, ומהו דעת הגרע'י זצ''ל והראשל''צ שליט''א
הנה ידועה דעתו של הגר''מ מזוז (בסידורו) שיאמרוהו קודם הושיענו,
אומנם דעת הגר''מ אליהו, וכן הביאו בלוח אהבת שלום בהלכ' חנוכה מהרב מני בזכרונות אליהו ובמנהגי בית יעקב שיאמרוהו לאחר הושיענו, ולא הספקתי לעיין בטעמם.
ולענ''ד מדברי הראשונים יש להוכיח לכאורה כהגר''מ מזוז, דהנה באבודרהם הלכ' חנוכה מבואר דיאמרוהו במקום תפלה לדוד, וא''כ ודאי שהוא קודם שיר של יום וקודם הושיענו- (ודרך אגב כמדומני שהאבודרהם עצמו הוא הראשון שהזכיר את אמירת הושיענו בשחרית של כל יום וקורא להם מקבץ פסוקים מהתהילים,)
ואף רבינו הטור בסי' קלג שהזכיר שאמירת מזמור שיר חנוכת הבית וכו' היא במקום שיר של יום ג''כ לכאורה כמו ששיר של יום אומרים אותו קודם הושיענו ה''ה למזמור שיר.
ובפרט לפי מש''כ האו''צ דטעם אמירת הושיענו אחר שיר של יום משום שאחר שהזכרנו שירת הלוויים בבית המקדש, אנו מבקשים שיקבצנו ה' מכל הגויים ויגאלנו, ולהשיטות שהוא במקום שיר של יום לכאורה ראוי שיהא קודם הושיענו.
אשמח לדעת מהו המנהג הרווח כיום, ומהו דעת הגרע'י זצ''ל והראשל''צ שליט''א