זה בהשגחה צמודה של הרה"ג אברהם יוסףאיזה השגחה יש על פפושדו
רבנות חולון לא?
בהצלחה
נ.ב גטניו זה רבנות ירושליםמה שונה הפיקוח של הגר'''א יוסף (רבנות חולון) לפיקוח של הגר''מ יוסף (בד''ץ בית יוסף) ???
אין נפק''מ מה שם הרב שתחתיו ההשגחהזה בהשגחה צמודה של הרה"ג אברהם יוסף
בהצלחה
זה בהשגחה צמודה של הרה"ג אברהם יוסף
יש נפקא מינה גדולה מאוד, קוראים לזה עד אחד נאמן באיסורים.אין נפק''מ מה שם הרב שתחתיו ההשגחה
אם מדין עד אחד קאתינן עלה אין הבדל בין רב לאדם פשוט.יש נפקא מינה גדולה מאוד, קוראים לזה עד אחד נאמן באיסורים.
השאלה אם העד אחד הזה יודע מה הוא אומר ועל מה הוא מקפיד.אם מדין עד אחד קאתינן עלה אין הבדל בין רב לאדם פשוט.
מה זאת אומרת ???אין נפק''מ מה שם הרב שתחתיו ההשגחה
השאלה האם ההשגחה טובה.
לא נכון עובדתית.מה זאת אומרת ???
שם שמתחת ההשגחה זה אומר שהשגחה טובה
אין הנושא האם השגחה יודעת את ההלכות אלא על עוצם ותוקף ההשגחה וע''ז לא עוזר שמות של רבניםהשאלה אם העד אחד הזה יודע מה הוא אומר ועל מה הוא מקפיד.
אשכנזי שיעיד לי שהבשר כשר, אני לא אוכל אם לא אדע שהקפיד על מה שאני מקפיד.
וכן אם יעיד לי אשכנזי שהיין הוא הגפן או מזונות או המוציא וכד'.
ראה כאן.איפה אפשר לראות את התשובה של הרב ללוש ?
אפשר לראות בילקוט יוסף הל' פסח ח''ב לעניין מצה עשירה שם הרב הביא בשם הגר''ש שקוף שלשיטתו כל העניין בקמח מצה שמורה רק במצה ולא בעגיות וכדו' שמשום חביבות המצווה יש עניין להדר ולקחת מצה שמורה(ועי' לגר"ש ללוש שבמצה עשירה אין ענין להקפיד על שמורה).
להוי ידוע שמשגיח הכשרות בקוי היצור של פפושדו הוא הרה"ג רבי יוסף גוליאן שליט"א, שהינו חברותא עשרות שנים של זקן מועצת חכמי התורה הגר"מ מאיה, והוא משגיח שם מאז שמרן זיע"א התחיל לתת את ההכשר לפפושדו, והגר"מ מאיה המליץ עליו למרן זיע"א, והוא קיבל הנחיות ממרן זיע"א עצמו. (וכל שנה היה זוכה להכנס בער"פ למרן זיע"א שהיה מרעיף עליו ועל בני משפחתו ברכות וצ'פחות..).
והוא אומר שזה כשר למהדרין מן המהדרין, פרט לכך שאינו שמורה. וכל שנה עושה כמות מועטת מקמח שמורה לו ולבני ביתו, ואוכלים מזה בפסח ללא כל חשש. (ועי' לגר"ש ללוש שבמצה עשירה אין ענין להקפיד על שמורה).
הגר״ש ללוש הסביר רק מהטעם של הגר״א אבל לא ביאר לפי הטעם של חשש חימוץ והוא העיקרי.אפשר לראות בילקוט יוסף הל' פסח ח''ב לעניין מצה עשירה שם הרב הביא בשם הגר''ש שקוף שלשיטתו כל העניין בקמח מצה שמורה רק במצה ולא בעגיות וכדו' שמשום חביבות המצווה יש עניין להדר ולקחת מצה שמורה