• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
מותר לכתחילה לבני ספרד לאכול מעוגיות אלו בפסח ללא שום חשש (כדעת מרן השו"ע ריש סי' תסב) ואפי' ירא שמים יכול לאכול מהם. (לשון מרן הגרע"י זצוק"ל)
אי אפשר לכתוב מותר ולציין שהמקור הוא השו"ע, כי השו"ע לא הכיר את עוגיות פפושדו.
צריך לכתוב שמותר לאכול מצה עשירה (שו"ע), ודין פפושדו כדין מצה עשירה (חזו"ע).
 
צריך לכתוב שמותר לאכול מצה עשירה (שו"ע), ודין פפושדו כדין מצה עשירה (חזו"ע).
לא נכון.
פפושדו זה מצה עשירה ממש!
ומספיק לבלבל את המוח.
מרן צעק על זה כל שנה, ואמר דברים חמורים, ואם אתה רוצה לכתוב דברים אחרים - תלך למקומות אחרים ותניח לנו במקומנו.
 
מצה עשירה 'עם חומרי התפחה שנחלקו אחרוני זמננו וכימאי זמננו האם היא חמץ גמור או מותר גמור' כצ"ל.
אולי תואיל להבין ואח"כ להסביר את הבעיה, מהיכי תיתי שזה חמץ
לא רק להעתיק ממי שמנסה להיתלות על כל מה שיהיה ולא יהיה כדי להוציא לעז על מרן זיע"א שהאכיל איסורי כרת לכל ישראל
 
לא נכון.
פפושדו זה מצה עשירה ממש!
ומספיק לבלבל את המוח.
מרן צעק על זה כל שנה, ואמר דברים חמורים, ואם אתה רוצה לכתוב דברים אחרים - תלך למקומות אחרים ותניח לנו במקומנו.
נכון שזאת ההכרעה של הגרע"י, אבל עדיין אי אפשר לומר שעל זה דיבר השו"ע.

זה כמו שחזונאישניק יכתוב שאסור להדליק מאוורר בשבת ובתור מקור יציין לשו"ע באיסור בונה.
 
נכון שזאת ההכרעה של הגרע"י, אבל עדיין אי אפשר לומר שעל זה דיבר השו"ע.
זה כמו שחזונאישניק יכתוב שאסור להדליק מאוורר בשבת ובתור מקור יציין לשו"ע באיסור בונה.
זה מצה עשירה אחת לאחת
אבל חשמל גם לחזו"א זה לא דרך בונה וסותר מצוי ורגיל, וחידוש לדמות, וע"כ צריך לציין לחזו"א
פלא שלא נחתת לזה ודימית
 
על מי שיוצא נגד פפושדו
על מי שיוצא נגדו
אכן הוא עובד קשה מאוד וכל פעם הוא מעלה את רמת ההקפדה
בזמנו דיבר הרב יעקב יוסף מצד יין נסך והיום הוא עובד קשה שלא יהיה את הבעיה הזאת וההקפדה שלו שלא יהיה מים ברורה
גם זה שזה לא פשוט שמותר מצד הכשר התנורים ודאי שבמציאות התעשייתית אי אפשר לצאת נגד זה כי אם סומכים על ביטולים זה ודאי בסדר והיום כמעט כל דבר תעשייתי צריך לסמוך על ביטולים (במיוחד מצות מכונה)
הבעיה העיקרית זה חומר משמר שהופך להיות נוזלי במהלך הלישה והעריכה ואולי זה נוזל בעייתי מבחינת התערבותו עם היין וגורם חימוץ וכן חומרי התפחה שאולי הם לא סירחון מצד השמרים עם היין אלא מצד פעולה טבעית של שמרי הבר שנמצאים בכל קמח או כמו חימוץ טבעי וזה דבר שלא ברור כל כך
לגבי הרב אברהם יוסף ודאי שהקפדתו בכל מה שהוא יכול לעשות שיהיה הכי מהודר זה ברמה גבוהה והוא ראוי להערכה וחלילה לדבר עליו
 
אחר שבררנו היטב שכל תהליך הייצור הוא למהדרין מן המהדרין ואין שום חשש אפי' קטן בעוגיות אלה
אלו שאני יודע שמחמירים, לא מחמירים מחמת ״אופן הייצור״ אלא מחמת הקפדת הכשרות במפעל עצמו
אפי' שעושים את העוגיות מקמח מצה שאינה שמורה, מ"מ הנוהגים לאכול מצה שמורה כל שבעת ימי הפסח יכולים לכתחילה לאכול מעוגיות אלו
זה מעולם לא היה מובן לי, למה לפתע מי שמקפיד על מצה שמורה, יכול להקל בפפושדו?
אשמח פירוט הלכתי ולא רק ״כך אמר הרב נקי משם מרן״
ישנם הטוענים שבגלל שאין על העוגיות הכשר בד"ץ אין לאכול אותם...


וכי אותו גוף בד'ץ שיהיה מי שיהיה רב גובריה ורב חיליה כוחו גדול כל כך יותר מהפה הקדוש של מרן זיע"א שאמר לאכול וכתב בשו"ת יביע אומר ואכל בעצמו את העוגיות הללו אם כן מה אתה מתעקש לחזור ולשאול שוב ושוב למה אין בד'ץ וכי הפה הקדוש והטהור של מרן לא מספיק לך?

אין ספק ששאלות כאלו נובעות מחוסר הבנה משווע מהי כשרות בישראל ולחשוב שרק הנייר עם החותמת בד'ץ זה העיקר הלוא ברור שזו טעות גסה שנובעת ממקורות שונים ומשונים שמזלזלים במערכת הכשרות של הרבנות בישראל ואין כוונתי חלילה שלא טוב להחמיר ולאכול בד'ץ אבל מכאן ועד לפסול כל מערכת אחרת זו אבסורד שאין כדוגמתו ובדרך כלל זה קורה אצל אותם אנשים שאין להם שום מושג בבית יוסף ובשלחן ערוך יורה דעה בהלכות איסור והיתר' ועל אחת כמה וכמה בנידונינו זה שמרן מלכא זצ"ל צווח קבל עם ועדה שהעוגיות הללו כשרות למהדרין אפילו לירא שמים! עכ"ל.

ולגופו של ענין אעתיק כאן מה שכתבו בד"ץ בית יוסף בשנת תשס"ו,

"בד"ץ בית יוסף נותן כשרות לפסח אך ורק למפעלים שמיוחדים לפסח, אולם מפעלים שמייצרים כל השנה חמץ בד"ץ בית יוסף לא נותן להם כשרות"

וא"כ רואים מפורש שכל ההמנעות של בד"ץ בית יוסף ממתן כשרות זה אך ורק מחמת מגמתיות לא ליתן הכשרים למפעלים כאלה.
שלא יראה פקפוק חלילה בדבריי, אך דיבורים מהסוג הזה מראה לכאורה חוסר הבנה משווע במהות של ״כשרות״.
בעצם זה שהבאת שבד״צ ב״י לא מעניק כשרות למפעל, ממילא מובן שאין כאן השגחה מהודרת של ״בד״צ״. כן, בד״צ לא נפל מהשמיים ולא כל דבר שהוא לא בד״צ הוא לא כשר חלילה. אך יש רמות בסטנדרטים וברמת הכשרות, וכשאין השגחה שמקפידה ושמייצרת מירתת במפעל, זה כמעט שאין כשרות.
ואדרבה, ודאי שלא כל חותמת בד״צ מראה על ״שלמות המערכת״, אבל כיוצא בכך אפשר גם לומר על רבנות.
ואדרבה יש בכך מצוה שמחזקים את פסקי מרן זצוק"ל.
יש מצווה לשמוע לדברי חכמים, לא לאכול פפושדו בפסח.

אני לא בא להורות חלילה להחמיר נגד גדולים וגאונים, אבל כל העניין של ״מי שמחמיר״ חלילה עושה נגד רבותיו, אינה גישת מרן. אדם שמחמיר לעצמו ובביתו לא לאכול פפושדו, אין שום מצווה למחות בידו. ואין זה ״נגד מרן״ חלילה.
 
אולי תואיל להבין ואח"כ להסביר את הבעיה, מהיכי תיתי שזה חמץ
כי זה חומר 'התפחה'
אני לא מבין. האם אני הוא שצריך להסביר למה יש בזה חשש חמץ??
מכניסים למוצר חומר שלא היה בזמן חז"ל ולא בזמן השו"ע, מתחילים לדון 'בסברא בעלמא' באיזה הבנה של כימאי מסויים מה זה עושה.
האם מישהו בעולם כיום יודע להגדיר מה זה חמץ שחז"ל התכונו אליו?
ניסו להגדיר בדור האחרון הרבה כימאים ות"ח מה זה חמץ לאור דברי חז"ל של מי פירות אין מחמיצין ועוד דינים שונים שלא כ"כ מסתדרים עם המציאות וההבנה שלנו.
אז להגדיר מה בדיוק נקרא חמץ לא יודעים. אז מתחילים לדון על חומרים שלא היו בששת ימי בראשית מה הם עושים?
ועוד לשאול 'מהיכי תיתי שזה חמץ'??!!

יש כלל פשוט בתלמוד: 'וכי מפני שאנו מדמים נעשה מעשה'?

כל הפלפולים של הרבנים המתירים הם בגדר 'מדמים' מילתא למילתא. ולא ברור כלל איך אפשר לעשות מעשה בכה"ג.

דברים שאין עליהם מסורת וידיעה אלא סברות לכאן ולכאן באיסורי כרת דאוריתא איך אפשר להתיר בשופי?

עכ"פ צריך להעמיד את הדברים על דיוקם:

ח"ו לומר שמרן השו"ע דיבר על היתר זה. זהו שקר גמור.

מרן השו"ע דיבר על מים ויין או מי פירות בלבד!!

כל חומר אחר שמוסיפים זה כבר לא דעת השו"ע!

נא לא להנדס את התודעה של הציבור.
 
1743054262492.png

וע"ע בירחון אור תורה אדר תש"פ מאמרו של הרב שמואל סופר באורך רב לדחות את כל דברי הרב עמאר בענין זה..
 
יש כלל פשוט בתלמוד: 'וכי מפני שאנו מדמים נעשה מעשה'?

כל הפלפולים של הרבנים המתירים הם בגדר 'מדמים' מילתא למילתא. ולא ברור כלל איך אפשר לעשות מעשה בכה"ג.
בגלל שלא עוררו את זה לא עוררתי אבל אכן זה הדוגמא הקלאסית לסברת הכרס
 
סיפור מזעזע חדש שלא שמענו על מרן זצ"ל בענין הפפושדו
כדאי לשמוע ולהצטמרר!!!
(הרב אלמוג תלמיד מרן הראשון לציון הג"ר יצחק יוסף שליט"א אתמול בתחילת הסרטון)
 
סיפור מזעזע חדש שלא שמענו על מרן זצ"ל בענין הפפושדו
כדאי לשמוע ולהצטמרר!!!
(הרב אלמוג תלמיד מרן הראשון לציון הג"ר יצחק יוסף שליט"א אתמול בתחילת הסרטון)
תוכל לכתוב תקציר בבקשה (לאלו שלא רואים את הסרטון)
 
מה הבעיה לראות?
זה בסה"כ שתי דקות הראשונות!
אולי אתה מתכוון שזה חסום? אז זה מוזר, כי אצלי בנטפרי זה פתוח
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון