רק שליש מהעונים אוכלים בפסח, מה זה אומר?אגב ,שמתם לב כמה אחוזים אוכלים וכמה לא אוכלים?
עצוב. וזה בפורום "מורשת" מרן...רק שליש מהעונים אוכלים בפסח, מה זה אומר?
למה בניו אוכלים?????עצוב. וזה בפורום "מורשת" מרן...
כנראה לשיטתם מורשת היא עד הפפושדו.
איך אפשר להיכנס באמת, ניסיתי לא מצאתי דרך, אמרנו פה שנה שעברה שנלך, בנתים התמלאו פה 26 עמודים, וכל מי שמשיג השגות הוא אפילו לא ביקר במפעל זה בדיחה כבר, בקיצור בלי סיפורים אפשר ללכת למפעל הזה עכשיו בשבוע הקרוב?!בא עכשיו אני מכיס את הרב חותא ביחד עם הרב אופיר מלכה ואז הם יחזרו בהם
חד משמעית לא.שרב אומר לך על מוצר מסויים שמותר לאכול אותו זה לא נקרא "נותן כשרות"?? זה שבפועל הוא לא עומד מאחורי החותמת זה לא אומר שהוא לא נותן כשרות.
אז כנראה יש פשר בחומרא הזו שהוא הורה להם. למה אתה מתעלם מזה?אבל זו הייתה הוראה של מרן הגרע"י זצוק"ל לבד"ץ בית יוסף לא לתת כשרות למפעלים כאלה. (כי במפעלים אחרים לא מקפידים על כשרות מהודרת כמו במפעל פפושדו)
לא הכחשתי שמרן זצוק״ל אמר זאת.ומרן זצוק"ל הורה כמו כן שאפי' ירא שמים יכול לאכול מהעוגיות. אז זה שאין בד"ץ זה לא אומר שהכשרות לא מהודרת...
אך לא אמרתי זאת.אני תוקף אותך על זה שאתה אומר שבגלל שאין על זה בד"ץ וכדו', זה סיבה להוריד את רמת ההידור של המפעל!
כל דבר שיש עליו חותמת בד״צ ב״י, לפי נימוקם, מיוצר אחרת. כך שזה אומר שזה כנראה לא כ״כ מורכב לרוב חטיפי הביסלי והבמבה של אוסם. אז למה יש מורכבות אצל הפפושדו?(כנראה מחמת המורכבות שיש בדבר)
אתה צריך להבדיל שיש ״בעיתיות״ ויש ״חומרא״.ואם אין שום סיבה נראית לעין שיש בעייתיות במפעל וכמו שהעידו עשרות ת"ח ועל צבאם מרן זצוק"ל, אין אפי' חומרא אחת שאין במפעל.
אתה אפילו לא מכיר אותי שתאמר דברים כאלו. אני מקפיד על כל קלה וחמורה שנמצא בספרי מרן, תשנה כאן איזו חומרא שתרצה בדברי מרן, אני מחמיר אותה. פתיחת בקבוקים? רק לפני שבת. ר״ת בצאת שבת? מעולם לא הוצאתי גאונים מאז שידעתי שמרן זצוק״ל מחמיר בזה. ישיבה בשמונה עשרה? מחמיר את התע״ב של מרן ועומד כל התפילה, כן גם בר״ה ויום כיפורים הארוך.רואים מדבריך שאתה סומך על חותמת של בד"צ יותר מאשר הפה הקדוש של מרן זצוק"ל... ואחרי זה תגיד לי שאתה מרניסט...
מעולם לא כתבתי התנגדות לפפושדו. (ובו זמנית גם לא בעד)עצה טובה קמ'ל, אין טעם לכתוב פה התנגדות לפפושדו. גם אם אתם צודקים.
כבר אמר עליך ועל שכמותך מרן זיע"א: כל הפוסל במומו פוסל!ואין טעם מפני כבודו של מרן לאכול חמץ
אם אתה רוצה הבאתי לעיל שלושה ישובים למה שהורה מרן זצוק"ל שאפי' מי שמחמיר בשמורה יכול לאכול מעוגיות אלו.אני אישית חושב שפאפושדו זה כשר לפסח רק שאנחנו מחמירים לאכול שמורה
תעשה סקר כמה חושבים שמותר לאכול פפושדו, לא מי אוכל...אגב ,שמתם לב כמה אחוזים אוכלים וכמה לא אוכלים?
אני נכנסתי!!!איך אפשר להיכנס באמת, ניסיתי לא מצאתי דרך, אמרנו פה שנה שעברה שנלך, בנתים התמלאו פה 26 עמודים, וכל מי שמשיג השגות הוא אפילו לא ביקר במפעל זה בדיחה כבר, בקיצור בלי סיפורים אפשר ללכת למפעל הזה עכשיו בשבוע הקרוב?!
אני מסכים עם דבריך, אבל זה שאתה אומר שאין בד"ץ בית יוסף זה מחסיר הידור מסויים, זה לא נכון!חד משמעית לא.
הוא יכול להעיד על הכשרות, אך הוא לא נותן הכשרות עצמה.
אז כנראה יש פשר בחומרא הזו שהוא הורה להם. למה אתה מתעלם מזה?
לא הכחשתי שמרן זצוק״ל אמר זאת.
זה שאני מציג נתון שלכאורה נגדך, לא אומר שאני מורה נגד מרן זצוק״ל שהאוכל אינו לירא שמיים חלילה.
וזה שוב מעיד שאתה לא קורא את דבריי.
אך לא אמרתי זאת.
אני אומר שזה שבד״צ בית יוסף נתנו נימוק למה הם לא נותנים כשרות למפעל, זה אומר שלדעתם (ולמרן זצוק״ל) חסר הידור מסוים שלדעתם נצרך. זה לא אומר שבלאו הכי זה לא מהודר.
כל דבר שיש עליו חותמת בד״צ ב״י, לפי נימוקם, מיוצר אחרת. כך שזה אומר שזה כנראה לא כ״כ מורכב לרוב חטיפי הביסלי והבמבה של אוסם. אז למה יש מורכבות אצל הפפושדו?
אתה צריך להבדיל שיש ״בעיתיות״ ויש ״חומרא״.
ודאי שאם היה בעיתיות, מרן זצוק״ל לא היה מורה מה שהיה מורה.
אתה אפילו לא מכיר אותי שתאמר דברים כאלו. אני מקפיד על כל קלה וחמורה שנמצא בספרי מרן, תשנה כאן איזו חומרא שתרצה בדברי מרן, אני מחמיר אותה. פתיחת בקבוקים? רק לפני שבת. ר״ת בצאת שבת? מעולם לא הוצאתי גאונים מאז שידעתי שמרן זצוק״ל מחמיר בזה. ישיבה בשמונה עשרה? מחמיר את התע״ב של מרן ועומד כל התפילה, כן גם בר״ה ויום כיפורים הארוך.
ב״ה התחנכתי בישיבה של הגאון הגדול רבי ראובן אלבז, שחשוד באופן רציני באהבת מרן, היה תלמיד ואוהבו, והורה לנו ללכת תמיד אחר מרן באש ובמים. וכל הנהגותיו ומעשיו הם אך ורק אחר מרן. וכך אני עושה, לא חת וירא מפני המלעיגים על דברי מרן. ובעניין הפפושדו (ואולי עוד) אני מחמיר על עצמי ואך ורק על עצמי מחמת הוראתו של אותו גאון.
ולא באתי כאן בנושא נגד מרן זצוק״ל חלילה, אלא להעמיד דברים על תיכונם, להורות ולדון על האמת, כפי שמורה בדרכו בכל ספריו - היבי״א היחו״ד החזו״ע ועוד.
לא באתי כאן נגד ולא באתי כאן בעד הפפושדו, ובוודאי שמי שאוכל את הפפושדו על סמך דברי מרן זצוק״ל אין אחד שיכול להגיד לו שעושה שלא כדבעי חלילה, אלא אדרבה עליו לא לזוז מעמדתו חלילה. עם מרן באש ובמים. אך צריך לזכור בו זמנית שיש אנשים שמחמירים, ואפשר לדון בענייניות ובאוביקטיביות בו בזמן שאנו הולכים בדרך מרן באש ובמים.
אגב ,שמתם לב כמה אחוזים אוכלים וכמה לא אוכלים?
רק שליש מהעונים אוכלים בפסח, מה זה אומר?
תעשו סקר ותשאלו "האם לדעתך מותר לאכול עוגיות אלו בפסח", ותראו לבד את התוצאות...בסקר אחר 63 הלכו אחרי מרן זצ"ל ו13 לא
כאן זה 34 נגד 110
השם "מרמור" ממש מתאים לך... ואתה אפי' לא שווה יחס לענות לך.לא אוכלים כי זה לא קמח שמור
וגם זה זה תנור של חמץ כל השנה שלא עושים לו ליבון חמור
ואין טעם מפני כבודו של מרן לאכול חמץ
מה השאלה , אם מרן זצוק'ל אומרים שאכל, למה שמרן שליטא יחמיר?כולם מתעלמים מהשאלה שלי האם הרב יצחק אוכל פופשדו בפסח??????.
אמרו לי שאמר שלא אוכל אבל לא יודע בודאות לכן אני חוזר ואמר זאת שיבדקומה השאלה , אם מרן זצוק'ל אומרים שאכל, למה שמרן שליטא יחמיר?