אך המציאות לא כך ידידי פוק חזי תשאל כל אברך שמחמיר למה אתה לא אוכל תשמע מה יגיד לך אני כל שנה תופס כמה שלא אוכלים והתשובות שאני מקבלאברכים שדיברתי עליהם אינם מחוברים לשום תקשורת!!
רק לבית המדרש,
כל מילה מיותרת...שאלה לי אליך ידידי
ר"ת במוצ"ש זה ספק איסור סקילה במלאכות דאורייתא, והרבה מגדולי הדורות, גם האחרונים פסקו כר"ת, אז ספק דאורייתא לחומרא?
חוזר ונעור י"א שהוא דאורייתא, והרבה פוסקים ונוהגים כך, אז נעשה ספק דאורייתא לחומרא?
בהלכות טהרת הבית יש המון קולות שלאחרים לא מועילות בדיעבד, נעשה ספק דאורייתא לחומרא?
בשבת יש המון קולות שלאחרים זה דאורייתא, נעשה ספק דאורייתא לחומרא?
אז מה תאמר? שכאן זה שונה, כי זה מחלוקת במציאות. טעות חמורה.
גם במציאות כל אחד הולך כמו הרב שלו, ויכול לסמוך על הרב שלו שבדק ויגע וחקר לכתחילה!
ומי שרוצה להחמיר ילבש שחורים ויתכסה שחורים וילך למדבר ויחמיר לעצמו בשקט ויהיה מבסוט שהוא יותר צדיק מהראשל"צ שליט"א.
לשיטתך וכי האתיופים זה לא ספק כרת במציאות?
ר"ת והגאונים הרבה אחרונים כתבו שזו מח' שתלויה במציאות.
מח' רש"י ורי"ף בעניין משקל שקל הקודש זו לא מציאות?
מח' רש"י ותוס' איפה נהר פרת זו לא במציאות?
לעשות חיסוני קורונה האם זה לא ספק במציאות, י"א שמי שעשה עבר על "ונשמרתם"! (אני עשיתי 3, ואם גדולי הדור היו אומרים הייתי עושה גם 30).
ועוד כהנה וכהנה דוגמאות עד אין מספר.
וכי מי שיעשה כרבותיו בעניין זה כרבותיו נכנס לאיזה בעיה הלכתית ח"ו??? הס מלהזכיר, שאתה מלעיג על דברי אין ספור רבותינו, שזה ודאי כרת, לא ספק.
כ"א ילך אחרי רבותיו וזה לכתחילה של הלכתחילה! גם בספק 4 מיתות בית דין.
אני לא אוהב פפשודו, אבל הפסח בזכותכם אולי אני יאכל אותם בכ"ז בתור קינוח בליל הסדר ויכוון לקיים דברי רבותיי גדולי הדור שליט"א!
תשאל אותו אישית ברדיו ולא מכל מיני שמועות למניהם... הוא בירר את הנושא עם הרבה מומחים כמו שאמר בסרטון לעיל.אני התרשמתי אחרת:
נראה לך "הגיוני" שבגלל ש"לא נתנו לו לבקר במפעל" (מה שבכלל לא נכון) להוציא על כל הרבנים שהכשירו את העוגיות לעז!?מאוד קשה לי שככה הרב חותה הניח את הדברים, אני מחזיק ממנו איש אמת שחוקר ובודק את ההלכה עד הפרטים האחרונים ובאופן הכי מעשי שיש, הוא מבקר בכל המפעלים וממש נוחת לפרטי פרטים, זכור לי שבשנים קודמות הוא אמר שיש בנושא הזה סיבה שהוא לא נכנס אליו לא כ"כ זוכר מה אבל דברים שהם מעבר להלכה.
מה הקשר רוק?? הכל מכונות שם!!יש גם בעיה עם רוק שיכול לעוף ולהחמיץ.
אנחנו לא רוצים לשכנע אף אחד לאכול. (למרות שאני כן אוכל וזוכה לקיים מצוות "ועשית ככל אשר יורוך")הרב בנימין שליטא כמדומה שעדיין אחרי כל השיכנועים ההלכתיים
אברכים רבים מפחדים לאכול מזה בפסח
וכמובן שימצאו תירוצים שאינם אוהבים פפושדו וכדו'
גם מפעל שעשוי מכונות יש אנשים .תשאל אותו אישית ברדיו ולא מכל מיני שמועות למניהם... הוא בירר את הנושא עם הרבה מומחים כמו שאמר בסרטון לעיל.
נראה לך "הגיוני" שבגלל ש"לא נתנו לו לבקר במפעל" (מה שבכלל לא נכון) להוציא על כל הרבנים שהכשירו את העוגיות לעז!?
ועוד להגיד "להתרחק מאש" על מה שמרן זצוק"ל התיר!!?? לדעתי "רב" שמוציא לעז על מפעל שבכלל לא ביקר בו אסור לשמוע לו בשאר ההלכות.
מה הקשר רוק?? הכל מכונות שם!!
יש בני אדם שעובדים על המכונות, אבל בסרטון רואים שכל מי שעובד במגע ישיר עם העוגיות יש לו מסיכה על הפנים. (אא"כ זה היה בקורונה...)מה הקשר רוק?? הכל מכונות שם!!
לא ענית על טענת חומרי ההתפחה שהרב עובדיה לא דן בזהשאלה לי אליך ידידי
ר"ת במוצ"ש זה ספק איסור סקילה במלאכות דאורייתא, והרבה מגדולי הדורות, גם האחרונים פסקו כר"ת, אז ספק דאורייתא לחומרא?
חוזר ונעור י"א שהוא דאורייתא, והרבה פוסקים ונוהגים כך, אז נעשה ספק דאורייתא לחומרא?
בהלכות טהרת הבית יש המון קולות שלאחרים לא מועילות בדיעבד, נעשה ספק דאורייתא לחומרא?
בשבת יש המון קולות שלאחרים זה דאורייתא, נעשה ספק דאורייתא לחומרא?
אז מה תאמר? שכאן זה שונה, כי זה מחלוקת במציאות. טעות חמורה.
גם במציאות כל אחד הולך כמו הרב שלו, ויכול לסמוך על הרב שלו שבדק ויגע וחקר לכתחילה!
ומי שרוצה להחמיר ילבש שחורים ויתכסה שחורים וילך למדבר ויחמיר לעצמו בשקט ויהיה מבסוט שהוא יותר צדיק מהראשל"צ שליט"א.
לשיטתך וכי האתיופים זה לא ספק כרת במציאות?
ר"ת והגאונים הרבה אחרונים כתבו שזו מח' שתלויה במציאות.
מח' רש"י ורי"ף בעניין משקל שקל הקודש זו לא מציאות?
מח' רש"י ותוס' איפה נהר פרת זו לא במציאות?
לעשות חיסוני קורונה האם זה לא ספק במציאות, י"א שמי שעשה עבר על "ונשמרתם"! (אני עשיתי 3, ואם גדולי הדור היו אומרים הייתי עושה גם 30).
ועוד כהנה וכהנה דוגמאות עד אין מספר.
וכי מי שיעשה כרבותיו בעניין זה כרבותיו נכנס לאיזה בעיה הלכתית ח"ו??? הס מלהזכיר, שאתה מלעיג על דברי אין ספור רבותינו, שזה ודאי כרת, לא ספק.
כ"א ילך אחרי רבותיו וזה לכתחילה של הלכתחילה! גם בספק 4 מיתות בית דין.
אני לא אוהב פפשודו, אבל הפסח בזכותכם אולי אני יאכל אותם בכ"ז בתור קינוח בליל הסדר ויכוון לקיים דברי רבותיי גדולי הדור שליט"א!
הרב דן את זה ביביע אומר ח''ט בהמשך הביא לך ציטוט מדויקלא ענית על טענת חומרי ההתפחה שהרב עובדיה לא דן בזה
כוונתו שהיום יש טענות חדשות.הרב דן את זה ביביע אומר ח''ט בהמשך הביא לך ציטוט מדויק
מבלי להיכנס לעצם הדיון
אני מצרף כאן דברים חריפים ביותר שהתבטא לפני כמה ימים הג"ר אברהם יוסף שליט"א על מי שיוצא נגד פפושדו
כאן משמע שמצווה בפפשודו....מצוה בחזרת
תיזהר מביזיון תלמידי חכמים!!!מה שנכון נכון...
יש בהר חומה רב שמוסר בשלשל שבועות הללו למעלה מ50 שיעורי תורה רק בשבתותהוא מסר למעלה מ-30 שיעורי תורה
אסור לדבר מחוסר ידיעה ולהוציא לעז כ"כ גדול!תיזהר מביזיון תלמידי חכמים!!!
יש כאן בסה"כ ויכוח אם הסכימו לרב חותה לבוא לבקר או לא
הרב אברהם הידוע בתקיפותו הגדולה, דיבר דברים חריפים ביותר
ובטוחני שגם הוא כעת מצטער על שהתבטא בצורה שכזאת [וכבר היה לעולמים, ואכמ"ל]
הרב חותה הידוע כגדולי מזכה הרבים בדור (כן! ללא גוזמא) רק בער"פ השנה (בשבועיים שלפני פסח) הוא מסר למעלה מ-30 שיעורי תורה בכל רחבי הארץ!!! הולך בדרכו של מרן זצ"ל, ובכל זמן ועת משמיע תמיד דעתו של מרן רבינו זצ"ל ומכריע הלכה כמותו בכל מקום, לרבות כל ספריו על הל' תפילה, מועדים, שבת, יחוד, לא ילבש, ועניינים שונים - תמיד פוסק כדעת מרן!!! וכי כמוהו יודע מהי גדלותו של מרן זצ"ל, ומסר גם עשרות שיעורים על משנתו של מרן זצ"ל, ניתן למצוא ברשתות... ובודאי לא חשוד לשקר....
כנראה שהיתה אי הבנה או משהו כזה...
אוי ואוי למי שיצטרף לחגיגה וידבר סרה על ת"ח משכמו ומעלה שקיבל הסמכה מגדולי ומאורי הדור [מרן זצ"ל, רבי אשר וייס, רבי אפרים גרינבלט ועוד]
ואגב, הרב חותה מעולם לא אמר שעוגיות אלו הם חמץ וכו', אדרבה הוא אמר בפירוש: אני לא ביקרתי שם, אני לא רוצה ח"ו להוציא שם רע על דבר שאיני יודע... (כמו רבנים אחרים שעשו כן) אלא היות ועוגיות אלו שנויים במח', וכמה מגדולי הדור (הרב מרדכי אליהו, הרב יעקב יוסף, הרב בקשי דורון ועוד) חששו ויצאו נגדם, לכן אפשר שבוע אחד בלי עוגיות אלו...