ידועים דברי הלקט הקציר בשם החיד"א שכתב כך:



ויש לעיין בדבריו.
שהרי בנידון ההוא שהזכיר לענין שהחיינו ולישב בסוכה ביו"ט שני - האר"י לא דיבר מאומה, אלא זה מחלוקת הפוסקים וכפי שהביא שם באורך. והרי הוא כתב ששאל את החיד"א 'על פתגמא דנא' דהיינו איך הוא נוהג בענין ההוא של שהחיינו, וע"ז ענה לו שנוהג כדעת מרן השו"ע.
ולאחר מכן המשיך בדבר שלא קשור לענין שבדבר שהאר"י מחמיר עושה כדבריו וזה רק לעצמו - מה הקשר של הדברים לענין?
וביותר, שעצם תשובה זו צ"ע, שהרי החיד"א כתב במקומות רבים מספריו שהלכה כדעת האר"י נגד מרן דאילו מרן היה רואה דברי האר"י היה חוזר בו.
ומהם
מראית העין ליקוטים סימן יא
והאמת הוא מה שכתבתי דהיא נסחא אמיתית בכ"י ומרן לא ראה אותה. ואם היה רואה אותה ודאי היה מביאה כמו שמחבב דברי הזהר הקדוש תמיד וכן אני אומר דדבר שרבינו האר"י ז"ל כתב אפי' שהוא הפך מרן ז"ל יש לעשות כמ"ש האר"י ז"ל דפשיטא לי דאלו מרן ז"ל ידע דעל דרך האמת צריך לומר כך ודאי גם הוא ז"ל הורה כן
ברכי יוסף אורח חיים סימן מו ס"ק יא
יש נוהגים לברך הנותן ליעף כח ואין וכו'. עתה נתפשט המנהג בגלילותנו לברך זאת הברכה, עפ"י כתבי רבינו האר"י זצ"ל (שה"כ דף ב ע"ב). כי אף דקבלנו הוראות מרן קים לן דאלמלא מרן אף הוא ראה דעת קדוש האר"י זצ"ל, גם הוא יורה לברכה.
ברכי יוסף אורח חיים סימן תכא ס"ק א
לא אמרינן בזמירות פסוקי מוסף, [והוא כסברת המנהיג שהביא הטור סי' מ"ח, והסכים רבינו האר"י ז"ל על ידו. ובתריה גרירי בדוכתי טובא, הפך מרן, דקים להוא לרבנן דאי מרן שמיע ליה דברי האר"י הוי הדר ביה
שו"ת טוב עין סימן ז
ומטעם זה נתפשט בכמה קהלות לומר ברכת הנותן ליעף כח אעפ"י שהיא ברכה כולה מחודשת ומרן בש"ע נדחה קרי לה. דמאחר דרבינו האר"י זצ"ל כתב שיש לאומרה ופירש סודה כן ראוי לעשות דודאי אלו מרן ז"ל ידע מגדולת האר"י ושהוא אמר לאומרה כן הוה עביד עובדא בנפשיה
וא"כ איך יתכן שכתב כן בפשיטות בכמה וכמה מקומות, ועשה מזה כלל גדול, וכתב בספריו בכל דוכתא, אולם כונתו היתה להחמיר רק לעצמו? אתמהה.
ואולי יש חסרון בדברים שם בשאלה ובתשובה. וצ"ע.



ויש לעיין בדבריו.
שהרי בנידון ההוא שהזכיר לענין שהחיינו ולישב בסוכה ביו"ט שני - האר"י לא דיבר מאומה, אלא זה מחלוקת הפוסקים וכפי שהביא שם באורך. והרי הוא כתב ששאל את החיד"א 'על פתגמא דנא' דהיינו איך הוא נוהג בענין ההוא של שהחיינו, וע"ז ענה לו שנוהג כדעת מרן השו"ע.
ולאחר מכן המשיך בדבר שלא קשור לענין שבדבר שהאר"י מחמיר עושה כדבריו וזה רק לעצמו - מה הקשר של הדברים לענין?
וביותר, שעצם תשובה זו צ"ע, שהרי החיד"א כתב במקומות רבים מספריו שהלכה כדעת האר"י נגד מרן דאילו מרן היה רואה דברי האר"י היה חוזר בו.
ומהם
מראית העין ליקוטים סימן יא
והאמת הוא מה שכתבתי דהיא נסחא אמיתית בכ"י ומרן לא ראה אותה. ואם היה רואה אותה ודאי היה מביאה כמו שמחבב דברי הזהר הקדוש תמיד וכן אני אומר דדבר שרבינו האר"י ז"ל כתב אפי' שהוא הפך מרן ז"ל יש לעשות כמ"ש האר"י ז"ל דפשיטא לי דאלו מרן ז"ל ידע דעל דרך האמת צריך לומר כך ודאי גם הוא ז"ל הורה כן
ברכי יוסף אורח חיים סימן מו ס"ק יא
יש נוהגים לברך הנותן ליעף כח ואין וכו'. עתה נתפשט המנהג בגלילותנו לברך זאת הברכה, עפ"י כתבי רבינו האר"י זצ"ל (שה"כ דף ב ע"ב). כי אף דקבלנו הוראות מרן קים לן דאלמלא מרן אף הוא ראה דעת קדוש האר"י זצ"ל, גם הוא יורה לברכה.
ברכי יוסף אורח חיים סימן תכא ס"ק א
לא אמרינן בזמירות פסוקי מוסף, [והוא כסברת המנהיג שהביא הטור סי' מ"ח, והסכים רבינו האר"י ז"ל על ידו. ובתריה גרירי בדוכתי טובא, הפך מרן, דקים להוא לרבנן דאי מרן שמיע ליה דברי האר"י הוי הדר ביה
שו"ת טוב עין סימן ז
ומטעם זה נתפשט בכמה קהלות לומר ברכת הנותן ליעף כח אעפ"י שהיא ברכה כולה מחודשת ומרן בש"ע נדחה קרי לה. דמאחר דרבינו האר"י זצ"ל כתב שיש לאומרה ופירש סודה כן ראוי לעשות דודאי אלו מרן ז"ל ידע מגדולת האר"י ושהוא אמר לאומרה כן הוה עביד עובדא בנפשיה
וא"כ איך יתכן שכתב כן בפשיטות בכמה וכמה מקומות, ועשה מזה כלל גדול, וכתב בספריו בכל דוכתא, אולם כונתו היתה להחמיר רק לעצמו? אתמהה.
ואולי יש חסרון בדברים שם בשאלה ובתשובה. וצ"ע.