• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בני התורה האתיופים - מה יהיה עליהם?

לא בדיוק הבנתי מה אתה רוצה
אפילו שקראתי את הדברים כמה פעמים
בכל אופן, לדעתי עצם זה שמדברים על זה,
זה כבר חלק משמעותי בפתרון!
ידידי היקר אני מתכוון שמה שתכלס מדברים זה יפה בדיבורים אני מאוד הבנתי את הרב דוד אברהם על עצם זה שהוא דיבר על זה אבל
אני לא מצפה מזה שיצא מזה משהו כיון שכל אחד מבין שכמו שלישיבה אשכנזית אפילו הרב הליטאי הגדול ביותר מבין שאי אפשר לקבל אלפי בחורים ספרדים לישיבה שלהם רק במכסות מסויימות אני רוצה לראות את הרב אברהם מקבל 20 בחורים מצויינים אתיופים בפעם אחת לא שתיים לרישום אלא 20 אז נדבר אני חלילה לא מוריד מגדלותו ולא מזלזל רק צריך לישם
דבר נוסף הוא החברה החרדית עובדת בצורה כזו של מעמדות מי שמצליח לתפוס מרפק מצליח לפעמים יותר ולפעמים פחות אני אישית כבר בעבר דיברתי על כך שמתחילה להווצר מציאות שבא מוסדות כבר מחלקים את אופן הרישום אצלם לפי איזור מגורים ולכן מי שמגיע מאיזור מסויים צריך להתקבל במיכסה
דוגמא סמינר אלקיים או תהילה מקבלים מלכתחילה בנות מבני ברק בעדיפות עליונה מאשר בנות מבת ים דוגמא
למעשה אני מדבר על כך שהשינוי ביחס צריך להיות ביחס בצוכנו כמו שאף אחד לא יבוא לומר למה אשכנזים לא מתחתנים עם ספרדים בעוד הוא עצמו מצהיר על עצמו שלא מעוניין לחתן את ילדיו עם עדות מסויימות
 
ידידי היקר אני מתכוון שמה שתכלס מדברים זה יפה בדיבורים אני מאוד הבנתי את הרב דוד אברהם על עצם זה שהוא דיבר על זה אבל
אני לא מצפה מזה שיצא מזה משהו כיון שכל אחד מבין שכמו שלישיבה אשכנזית אפילו הרב הליטאי הגדול ביותר מבין שאי אפשר לקבל אלפי בחורים ספרדים לישיבה שלהם רק במכסות מסויימות אני רוצה לראות את הרב אברהם מקבל 20 בחורים מצויינים אתיופים בפעם אחת לא שתיים לרישום אלא 20 אז נדבר אני חלילה לא מוריד מגדלותו ולא מזלזל רק צריך לישם
דבר נוסף הוא החברה החרדית עובדת בצורה כזו של מעמדות מי שמצליח לתפוס מרפק מצליח לפעמים יותר ולפעמים פחות אני אישית כבר בעבר דיברתי על כך שמתחילה להווצר מציאות שבא מוסדות כבר מחלקים את אופן הרישום אצלם לפי איזור מגורים ולכן מי שמגיע מאיזור מסויים צריך להתקבל במיכסה
דוגמא סמינר אלקיים או תהילה מקבלים מלכתחילה בנות מבני ברק בעדיפות עליונה מאשר בנות מבת ים דוגמא
למעשה אני מדבר על כך שהשינוי כמו שאף אחד לא יבוא לומר למה אשכנזים לא מתחתנים עם ספרדים בעוד הוא עצמו מצהיר על עצמו שלא מעוניין לחתן את ילדיו עם עדות מסויימות
לרב הכותב, ראשית כל כרגע דבריך אכן ברורים מאוד, גם אני כשאולי אמר: לא ירדתי לסוף דעתך קודם לכן.
ולגופם של דברים, דעתי הינה שבעולמנו 'עולם השקר' שיטת או הכל או כלום היא ג"כ עצת היצר, בעבודת ה' ובכל תחום. ולכן אחרי שכולנו (או עכ"פ כך אני מקווה) פה בפורום הסקנו כי בתחום המדובר ישנו עוול, אז אנחנו רוצים מיד 'לתקן עולם במלכותו יתברך' וזו אכן אמת ושאיפה עצומה.
אך היות 'ובתוך עמנו אנו יושבים' כולנו מבינים, ואשמח לאישור החברים על כך, ששום שינוי לא קורה ביום בהיר ולא במכה אחת. ולכן א"א לצפות מהגר"ד אברהם שליט"א לקבל 20 אתיופים במכה אחת, כי גם אם כולם יהיו יראים ושלמים 'אנשי אמת זרע קודש בה' דבקים ומאירים וכו'....' זה יסגור לו את הישיבה באותו הרגע, כי ברחוב לא ידברו כמו כבודו שליט"א אלא יאמרו שאו שנטרפה דעתו עליו חלילה, או שישיבתו מחביאה איזו בעיה וכעז"ה, וד"ל...
ולכן א"א להמעיט לרגע כמימריה בחשיבות הצעד בו נקט רה"י שליט"א וראשי הישיבות שעימו.
ובד בבד צריכים לטקס עצות כיצד להסיר את החרפה הזו מעלינו בצורה מושכלת שלא תזיק לשום צד. (מפנה אותך לדברים שכתב ציון ש למעלה. שפתיים ישק, וניכר שמכיר את הלכי הרוח בציבור היקר, העדין והחששן שלנו...)
זו גם הסיבה שלצד מה שדבריך צודקים כי 'השינוי ביחס צריך להיות ביחס בתוכנו', זה לא סותר כי הדברים האמורים עד כה הינם מוכרחי המציאות.

ובקיצור: הרב צודק כלפי שמיא.
הגר"ד אברהם שליט"א ושאר המתדיינים פה מתדיינים כלפי ארעא...

בתקווה שהובנתי, אשמח לתגובות המעיינים להכיר את הלכי הרוח...
 
לרב הכותב, ראשית כל כרגע דבריך אכן ברורים מאוד, גם אני כשאולי אמר: לא ירדתי לסוף דעתך קודם לכן.
ולגופם של דברים, דעתי הינה שבעולמנו 'עולם השקר' שיטת או הכל או כלום היא ג"כ עצת היצר, בעבודת ה' ובכל תחום. ולכן אחרי שכולנו (או עכ"פ כך אני מקווה) פה בפורום הסקנו כי בתחום המדובר ישנו עוול, אז אנחנו רוצים מיד 'לתקן עולם במלכותו יתברך' וזו אכן אמת ושאיפה עצומה.
אך היות 'ובתוך עמנו אנו יושבים' כולנו מבינים, ואשמח לאישור החברים על כך, ששום שינוי לא קורה ביום בהיר ולא במכה אחת. ולכן א"א לצפות מהגר"ד אברהם שליט"א לקבל 20 אתיופים במכה אחת, כי גם אם כולם יהיו יראים ושלמים 'אנשי אמת זרע קודש בה' דבקים ומאירים וכו'....' זה יסגור לו את הישיבה באותו הרגע, כי ברחוב לא ידברו כמו כבודו שליט"א אלא יאמרו שאו שנטרפה דעתו עליו חלילה, או שישיבתו מחביאה איזו בעיה וכעז"ה, וד"ל...
ולכן א"א להמעיט לרגע כמימריה בחשיבות הצעד בו נקט רה"י שליט"א וראשי הישיבות שעימו.
ובד בבד צריכים לטקס עצות כיצד להסיר את החרפה הזו מעלינו בצורה מושכלת שלא תזיק לשום צד. (מפנה אותך לדברים שכתב ציון ש למעלה. שפתיים ישק, וניכר שמכיר את הלכי הרוח בציבור היקר, העדין והחששן שלנו...)
זו גם הסיבה שלצד מה שדבריך צודקים כי 'השינוי ביחס צריך להיות ביחס בתוכנו', זה לא סותר כי הדברים האמורים עד כה הינם מוכרחי המציאות.

ובקיצור: הרב צודק כלפי שמיא.
הגר"ד אברהם שליט"א ושאר המתדיינים פה מתדיינים כלפי ארעא...

בתקווה שהובנתי, אשמח לתגובות המעיינים להכיר את הלכי הרוח...
זו הייתה כוונתי הבנת נכון בסוף רוצה לראות תוצאות בסוך הכל תלוי בתכלס אני הוסיף לך מבחינת העניין כל הכבוד לרב דוד אברהם שהיה מוכן לדבר על העניין אבל צריכים להתעורר עוד ראשי ישיבות שיתעוררו לנושא
 
אני אישית חושב שאחד הפתרונות הוא גם פוליטי בא נלך אחורה הרי אתה זוכר שבשנות השמונים רק כאשר החלה לקום תנועת ש"ס אז הספרדים התחילו להשתחרר מהאשכנזים ואז התחילו להפתח מוסדות ברגע שתקום מסגרת חזקה גם מבחינה פוליטית דברים יזוזו אחרת הרי אתה זוכר שהיו הולכים לרב שך לדבר איתו אז הוא היה אומר שהוא מבין את העניין והספרדים צודקים אבל זה לא עזר כל עוד לא קמה מסגרת פוליטית לספרדים
 
אני אישית חושב שאחד הפתרונות הוא גם פוליטי בא נלך אחורה הרי אתה זוכר שבשנות השמונים רק כאשר החלה לקום תנועת ש"ס אז הספרדים התחילו להשתחרר מהאשכנזים ואז התחילו להפתח מוסדות ברגע שתקום מסגרת חזקה גם מבחינה פוליטית דברים יזוזו אחרת הרי אתה זוכר שהיו הולכים לרב שך לדבר איתו אז הוא היה אומר שהוא מבין את העניין והספרדים צודקים אבל זה לא עזר כל עוד לא קמה מסגרת פוליטית לספרדים
זה נכון. רק כאן אנחנו חוזרים לדברים של -ציון ש שכתב למעלה, כי כוח פוליטי לרוץ לבד, בוודאי אין להם.
רק צריך להתחיל להתאגד (שלכאורה את זה עושים בימים אלו), ולהתחיל להכריח את המערכת הפוליטית הקיימת להתייחס אליהם.
 
זה נכון. רק כאן אנחנו חוזרים לדברים של -ציון ש שכתב למעלה, כי כוח פוליטי לרוץ לבד, בוודאי אין להם.
רק צריך להתחיל להתאגד (שלכאורה את זה עושים בימים אלו), ולהתחיל להכריח את המערכת הפוליטית הקיימת להתייחס אליהם.
אוקי איך עושים דבר כזה מה לצאת נגד אריה דרעי בגלוי
 
אוקי איך עושים דבר כזה מה לצאת נגד אריה דרעי בגלוי
שוב, זה לירות לעצמם ברגליים, הסיפור הוא ללכת על חבל דק בלי ליפול לשום כיוון, וצריכים הרבה רגישות ואכן אני מקווה שיש להם אותה...
כשהם יתאגדו ויעלו פעם אחר פעם את הנושא למודעות, בלי להרפות, מתוך הצפת הנושא מזויות נכונות ולא בוסריות, זה יכריח באיזה שלב שהוא - מקווה במוקדם - גם את המערכת הפוליטית להתייחס אליהם, בכדי שלא ליצור שיימינג... ולזות שפתיים.
ולמי שיודע, דרעי עבד ועובד שלא לעורר רעשים בפרט מסוג זה...
 
בישיבת באר התלמוד תמיד היו מקבלים אתיופים ...
בישיבת שיח יצחק (אוחנה) לא שולל אתיופים ובעבר היו לו תלמיד אחד או שנים
בישיבת נחלת ישראל (אשדוד) - אחיו ל אבי אמסלם אאם יבוא להיבחן לא שולל אפשרות של קבלה
עוד ישיבה באשדווד שהוקמה במיוחד לבני העידה האתיופית
וכן פורת יוסף (העתיקה) ישנו בחור אתיופי
חלק מהאינפורמציה באדיבות @עובדי ה' ולכך העזרת ה' כשיקלט עוד מידע אמין או אני או הרב @עובדי ה'
נעלה את זה (אני סומך מאוד על הנל בהכירי אותו שהוא אדם אמין )
כל הכתיבה הזו כאן זה כביכול שכתוב של דברים שנאמרו בעבר בדרך המלך
לאחר בדיקה מעמיקה אז ( בהפגנת המיליון של האתיופים)
הגענו להנ"ל .
 
כל הכתיבה הזו כאן זה כביכול שכתוב של דברים שנאמרו בעבר בדרך המלך
לאחר בדיקה מעמיקה אז ( בהפגנת המיליון של האתיופים)
הגענו להנ"ל .
תביא לנו את השכתוב מדרך המלך ...😯
ועל איזה הפגנת המיליון אתה מתכוון ? של קיץ תשע''ט ?
 
כל הכתיבה הזו כאן זה כביכול שכתוב של דברים שנאמרו בעבר בדרך המלך
לאחר בדיקה מעמיקה אז ( בהפגנת המיליון של האתיופים)
הגענו להנ"ל .
ראשית כל, יישר כוח.
שנית, מאי קא אתי לאשמועינן?!
אם נתונים, יש תשובה (חלקה כבר הוזכר למעלה).
ואם כעובדה יבשה, קשה לי להבין מהי הרלוונטיות שלה, בזמן שעשרות לא מתקבלים לעשרות ישיבות.
ובעיקר, 'קא בכינא על האי שופרא דבלי'..., על אותם מצויינים שלישיבות המצויינות הראויות להם לא מתקבלים.
כך שגם אם איזו ישיבה מקבלת אותם, אז היות וזה הרבה פחות מרמתם, כמעט ולא הועלנו כלום.
והדרא תיובתא לדוכתיה...
ושוב כל הדיון מתחיל.
מקווה שהובנתי, ושלא כתבתי חריף מידי.
אך שוב אני מזכיר - ביודעי ומכירי קאמינא...
 
ממשיכים.
מוצש"ק כנס לאברכים
מצוין!!!
1 איך קוראים לאיגוד?
2 צריך כינוסים יותר מקומיים.
3 הרב וובשת צריך כינוי שהוא לא 'הרב הראשי' אלא יותר 'מנהיג' כמו גאב''ד או ראב''ד או רב קהילות יוצאי אתיופיה וכדו'
 
הרב וובשת צריך כינוי שהוא לא 'הרב הראשי' אלא יותר...
מקורו של תואר זה שלא בטהרה יצא לצערנו הרב מהרבנות הראשית דאז תשמ''ה אחרי מבצע משה, שלא ידעה ולא הצליחה לצאת מהפולמוס במעמדם של הקהילה והלחצים שהופעלו עליהם מהרבנים החרדים האשכנזים, אז אחרי שבני הקהילה לא זזו משם עד שיבטלו מעליהם את גזירת כפיית הגיור, אז בשעה''ד ובדיעבד הם הפילו את "האחריות" על הגר''ד שלוש זצ''ל חבר ברבנות הראשית דאז ורבה של נתניה שהיה יחיד ומיוחד שם, ובכוח תורתו צלל כעופרת והוציא מים אדירים בספרו נדחי ישראל יכנס לדון לאמיתה של תורה ובכובד ראש גדול.ע''ש. והם שנמנעו מזה העדיפו לעשות לעצמם חיים קלים ולנו חיים קשים, ופטרו אותנו בצלילה כעופרת במים הזדונים.
ועשו אותו למעשה "הרב הראשי של הקהילה" בלי התואר, ושהוא יהיה הכתובת מטעמם לכל שירותי הדת של הקהילה ובפרט ליוחסין. עד שבשנת תשנ''ב כשל כח הסבל, ובפרט אחרי שחלה ברכתו של מרן מלכא בכת''י (תשמ''ו) שהורה לשארית ביתא ישראל (שהיו תלויים ועומדים באתיופיה כי הופסקה מבצע משה) את הפס' "התיצבו וראו ישועת ה' ",
ולא אחרה הישועה מלבוא וביום אחד
עלו בס''ד במבצע שלמה (תשנ''א).
ומשם הם העבירו את התפקיד והמינוי לרב יוסף הדנה כאגף במשרד הדתות ומשם לרב ראובן.
ויש בעניין זה עוד אריכות ונפק''מ עכ''פ כיום עוברים דרך אגף זה תקציבים כספיים לקהילה.
אך העיקר שבספר הוא שתקוותי שבעשור הקרוב יגמרו כל הבירורי יהדות של הקהילה ברבנות ע''י רבני הקהילה מבררי היהדות, ויהיו בני הקהילה כאחד שבטי ישראל תחת הרבנות הראשית השפה לכל נפשות ישראל. ורבני הקהילה שליט''א יהיו פנויים להשקיעו את כוחם ומרצם לעלות את קומתם הרוחנית של בני הקהילה בטיפול הבעיות בקליטה הרוחנית כנ''ל (עד הראשל''צ הבא מהקהילה 😯) ואכמ''ל ועוד חזון (עובדיה יוסף) למועד.

...אלא יותר 'מנהיג' כמו גאב''ד או ראב''ד או רב קהילות יוצאי אתיופיה וכדו'
ואין לקהילה רב או מנהיג שמייצג אותם כרבם והם קיבלו אותו עליהם כרבם וכרשכבה''ג (עוד מאתיופיה ואכמ''ל) לכן כל התארים הנ''ל מיותרים.
כל בני הקהילה הולכים לאורו של מרן מלכא בהלכה ואין אחריו ולא כלום, ובהנהגה כבר אמרו עשה לך רב והסתלק מן הספק, אחד המרבה ואחד הממעיט העיקר שיכוון ליבו לשמיים כדאיתא בשלהי מנחות (קי.)
 
חזור
חלק עליון