• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

בני התורה האתיופים - מה יהיה עליהם?

ויש בעניין זה עוד אריכות ונפק''מ עכ''פ כיום עוברים דרך אגף זה תקציבים כספיים לקהילה.
הייתי מדייק, אמורים לעבור או לחילופין, עברו בעבר...
וכידוע ליודעי ח"ן...
אך העיקר שבספר הוא שתקוותי שבעשור הקרוב יגמרו כל הבירורי יהדות של הקהילה ברבנות ע''י רבני הקהילה מבררי היהדות, ויהיו בני הקהילה כאחד שבטי ישראל תחת הרבנות הראשית השפה לכל נפשות ישראל. ורבני הקהילה שליט''א יהיו פנויים להשקיעו את כוחם ומרצם לעלות את קומתם הרוחנית של בני הקהילה בטיפול הבעיות בקליטה הרוחנית כנ''ל (עד הראשל''צ הבא מהקהילה 😯) ואכמ''ל ועוד חזון (עובדיה יוסף) למועד.
אכי"ר.
ואין לקהילה רב או מנהיג שמייצג אותם כרבם והם קיבלו אותו עליהם כרבם וכרשכבה''ג (עוד מאתיופיה ואכמ''ל) לכן כל התארים הנ''ל מיותרים.
כל בני הקהילה הולכים לאורו של מרן מלכא בהלכה ואין אחריו ולא כלום, ובהנהגה כבר אמרו עשה לך רב והסתלק מן הספק, אחד המרבה ואחד הממעיט העיקר שיכוון ליבו לשמיים כדאיתא בשלהי מנחות (קי.)
אם אני מבין נכון את הרב מציע הרעיון @ציון ש שליט"א
הוא לא נכנס לדון אם אכן הרב ראובן הוא כזה...
הוא התכוון שבמודעה צריך לתת לו את התארים הללו מטעמים מובנים לכל העוסק ברזי השיווק והנדסת תודעה וכו'...
ואמינא לרעיוניה טב...
כך צריך להיות.
העברתי את ההערה לידידי האחראי על כך כבר אתמול בלילה.
 
אם אני מבין נכון את הרב מציע הרעיון @ציון ש שליט"א
הוא לא נכנס לדון אם אכן הרב ראובן הוא כזה...
הוא התכוון שבמודעה צריך לתת לו את התארים הללו מטעמים מובנים לכל העוסק ברזי השיווק והנדסת תודעה וכו'...
ואמינא לרעיוניה טב...
כך צריך להיות.
העברתי את ההערה לידידי האחראי על כך כבר אתמול בלילה.
תואר הרב הראשי של הקהילה כאמור הינו למעשה להזכיר לרבנות הראשית (ומטעמם, ושבשתא כיוון דעייל עייל), וגם לנו שעדיין בני הקהילה לא מאוחדים כאחד שבטי ישראל אליבא דהרבנות הראשית (גם אם מיירי בחשש כל דהוא) וזה מוכרח לבוא על תיקונו.
וכאמור שבשנים הקרובות כבר לא יהיה צורך בבירור היהדות אחרי שרוב ככל מהקהילה עברו זאת או מאחיהם (מאותו האמא) ואז מלאכת רבני הקהילה תתמעט בזה והלוואי ותתרבה למקומות אחרים כנ''ל. וימים יגידו.
 
תואר הרב הראשי של הקהילה כאמור הינו למעשה להזכיר לרבנות הראשית (ומטעמם, ושבשתא כיוון דעייל עייל), וגם לנו שעדיין בני הקהילה לא מאוחדים כאחד שבטי ישראל אליבא דהרבנות הראשית (גם אם מיירי בחשש כל דהוא) וזה מוכרח לבוא על תיקונו.
וכאמור שבשנים הקרובות כבר לא יהיה צורך בבירור היהדות אחרי שרוב ככל מהקהילה עברו זאת או מאחיהם (מאותו האמא) ואז מלאכת רבני הקהילה תתמעט בזה והלוואי ותתרבה למקומות אחרים כנ''ל. וימים יגידו.
אני חושב שיותר מתאים התואר "רב הקהילה האתיופית". כמו שמכנית לרב העדה הבוכרית ורב העדה האפגנית וכן ע"ז הדרך.
הרה"ר ליהודי אתיופיה, זה נשמע כאילו זה יהדו שונה שצריכים רב ראשי נפרד. ח"ו.
 
אני חושב שיותר מתאים התואר "רב הקהילה האתיופית". כמו שמכנית לרב העדה הבוכרית ורב העדה האפגנית וכן ע"ז הדרך.
הרה"ר ליהודי אתיופיה, זה נשמע כאילו זה יהדו שונה שצריכים רב ראשי נפרד. ח"ו.
ברוך שכיוונתי!
אלו הם קיצור דבריי ועיקר כוונתי הנ''ל
 
מאת הייתה זאת, וכשם שבס''ד ראינו את ההשגחה פרטית במועד הכנס הראשון כנ''ל, ככוחי אז כוחי עתה בכנס הקרוב אי''ה.
שעלה במחשבה שהכנס אי''ה יחול במוצ''ש פ' משפטים, והלוא תחילת הפרשה מלמדת אותנו את הדין של עבד עברי וכו' ומפרשה זו בחר יודע תעלומות לגלות לכל באי בית המדרש בכל קהילות ישראל את חזקת יהדותם של קהילת ביתא ישראל הנה הנם יהודי חבש זכר לגלות עשרת השבטים יוצאי ירך דן בן יעקב אבינו ע''ה (בלי ספק הדקדוק לשון הרדב''ז), ודתם לכל שואל שדינם כתינוקות שנשבו לבין הגויים וכל ישראל מצויים לפדותם, ובפרט מי שמצוה זו באה על ידו שאין לו להחמיצה וזריזין מקדימים למצוות כפסקו של הגואל הראשון של יהודי אתיופיה הלוא הוא גאון עוזנו הרדב''ז ותלמידו המהריק''ש.

והמשיך דרכו כמצווה ועושה הגואל האחרון של יהודי אתיופיה הלוא הוא מרן מלכא זצ''ל שעל פיו ישק דבר לפדיון שבויים אלו, והצלתם הרוחנית כדברי הרדב''ז "שלא היו ביניהם חכמי קבלה (בתורה שבע''פ) ולכן תפסו להם פשטי הכתובים" ובפרט בהצלתם הגשמית לאותה שעה ע''י עלייתם לארה''ק כאחד שבטי ישראל (אם כי באיחור של למעלה מ-25 שנה מקום המדינה)

ומיני אז לאותה שעה ולדורות נותרה ההצלה הרוחנית והעיקר שבספר (בהזנחה נוראה), שאותה אנו מבקשים כפי שהזכיר הרדב''ז להשוות מעמדנו לשאר שבטי ישראל, ואף לעלות על גביהם כמ''ש כי ה' יתן חכמה מפיו דעת ותבונה, על אותו משקל שנאמ' "מסיר שפה לנאמנים ודעת זקנים יקח" (מידה כנגד מידה למי שחושש לראות את גדולי הדור הבאים, והראש''ל הבא מהקהילה)

ואין לך מצות פדיון שבויים גדולה מזו כידוע, וכן היה רגיל מרן מלכא לדרוש את מצוות השבת אבידה גם על קירוב הרחוקים לתורה ומצוות כ''ש בנידו''ד דמיירי בקרובים ביותר מהקהילה, שזכו והקימו בתים תורניים לתפארת, ולא בקשו לקחת את בנותיהם של הראשי ישיבות ולא לתת להם את בנותינו, אלא אך ורק להתמודד מולם (בישיבות שלהם) בגובה העיניים בעסק התורה הקדושה (מלבד הסכנה להגרר בנקל מאוד לפיטויים של העולם ואכמ''ל ומימלא גדול המחטיאו יותר מן ההורגו), ואת הקדוש יבחר ה'.

ונקנח בדרוש שכתבתי בס''ד בספרי עה''פ שמעטיר את הכנס "ויהי בישורון מלך בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם, יַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵֽל" (וזאת הברכה,לג',ה')

שבשעה שמתאספים ראשי עם יחד, היינו מכל עיר ועיר, מגיע אותו רב העיר שבראשותה הוא עומד.
אומנם חייבים אנו לזכור שלכל ראשי העם (היינו ראשי הערים) בכלל ולעם ישראל בפרט יש ראש אחד של שבטי ישראל, הלוא הוא מרן מלכא ראש ממשלת התורה רבינו עובדיה יוסף זצ''ל, וזה רמוז בר''ת של "ראשי עם יחד" ומאן הוא, דאמרינן עליה דברי הזוהר הקדוש "אי רישא יתקן כולה יתקן" שהוא הראש של כל ראשי העם יחד, בשעה שמתאספים וכולם נקבצו באו לך, והוא : רבינו עובדיה יוסף.

וזה אסמכתא לדברי קודשו, של מורי ורבי הגה''צ כ''ק רבינו יורם מיכאל אברג'ל זצוק"ל, כדרך שנהג המגיד מדובנא עם רבו הגר''א מווילנא כדאיתא "בענף עץ אבות" (שלהי פרק ד' עמ' שיז')
ממה שזכתה נשמתי, התלמיד הקטן, לקבל ביום טוב ראשון של סוכות תשע"ה, כהרגלו בקודש בכל חול המועד של סוכות "שיותר ממה שהיה קוהלת חכם עוד לימד דעת את העם" ולימד לעם בספר של קהלת, ושם בפס' "דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת" במדרשי חז''ל, במקום הביא שמשה בדורו כשמואל בדורו שמואל בדורו כיפתח בדורו שנא' ובאת אל הכהן אשר יהיה בימיך, ואחרי שפתח בגדולתו של מרן רבינו יוסף חיים זצ"ל, אבי המוסדות של מו''ה, שנקראים על שמו, ושאחרי 11 שנה מפטירתו ב-יג' אלול תרס"ט, באה לעולם נשמתו של מרן מלכא ב-יב' תשרי תרפ"א, והרבה להאריך מגדולתו של מרן מלכא, (ועוד חזון [עובדיה יוסף] למועד)
ובין היתר סיפר מו''ה שבימי בחרותו בישיבת הנגב היו כל מיני בחורים שאומנם היו עילויים אבל עדיין לא זכו להבין ולהשכיל בגדולתו של מרן מלכא, והיו באים לספר למו''ה "שמעת איזה הלכה פסק הרב עובדיה בירחון תורה, קול סיני וכדומה" ובמקביל היו מוסיפים את כל החולקים עליו והייתי משיב להם על כל הלכה והלכה "אתם תעשו כך אני אעשה כמו שפסק מרן" וכך זה חזר הרבה פעמים עד שהרב הוצרך בימים ההם להמחיש להם, ובזמן הזה המחיש לנו והוריד את המגבעת מעל ראשו ואמר: "אתם רואים כמה שערות יש לי בראשי?! הרבה נכון! אבל ראש יש לי רק אחד! ככה מרן זה הראש, וראש יש רק אחד"!.עכת''ד. 😍😍😍😍😍😍
אחד מהדברים שנשארתי מרותק לכיסא, והחדיר בנו את אותה הנהגה לאורו של מרן מלכא הגר''ע יוסף זצוק''ל. וזה מה שרמוז בפס' הנ''ל שלכל ראשי העם בכלל ולעם ישראל בפרט יש ראש אחד של שבטי ישראל, והוא מרן מלכא ראש ממשלת התורה רבינו עובדיה.
 
רבי יעקב דסטה, אתה תהיה בכנס?
זה נראה שהוא אחד הנואמים.... הדרשה כבר מוכנה
מאת הייתה זאת, וכשם שבס''ד ראינו את ההשגחה פרטית במועד הכנס הראשון כנ''ל, ככוחי אז כוחי עתה בכנס הקרוב אי''ה.
שעלה במחשבה שהכנס אי''ה יחול במוצ''ש פ' משפטים, והלוא תחילת הפרשה מלמדת אותנו את הדין של עבד עברי וכו' ומפרשה זו בחר יודע תעלומות לגלות לכל באי בית המדרש בכל קהילות ישראל את חזקת יהדותם של קהילת ביתא ישראל הנה הנם יהודי חבש זכר לגלות עשרת השבטים יוצאי ירך דן בן יעקב אבינו ע''ה (בלי ספק הדקדוק לשון הרדב''ז), ודתם לכל שואל שדינם כתינוקות שנשבו לבין הגויים וכל ישראל מצויים לפדותם, ובפרט מי שמצוה זו באה על ידו שאין לו להחמיצה וזריזין מקדימים למצוות כפסקו של הגואל הראשון של יהודי אתיופיה הלוא הוא גאון עוזנו הרדב''ז ותלמידו המהריק''ש.

והמשיך דרכו כמצווה ועושה הגואל האחרון של יהודי אתיופיה הלוא הוא מרן מלכא זצ''ל שעל פיו ישק דבר לפדיון שבויים אלו, והצלתם הרוחנית כדברי הרדב''ז "שלא היו ביניהם חכמי קבלה (בתורה שבע''פ) ולכן תפסו להם פשטי הכתובים" ובפרט בהצלתם הגשמית לאותה שעה ע''י עלייתם לארה''ק כאחד שבטי ישראל (אם כי באיחור של למעלה מ-25 שנה מקום המדינה)

ומיני אז לאותה שעה ולדורות נותרה ההצלה הרוחנית והעיקר שבספר (בהזנחה נוראה), שאותה אנו מבקשים כפי שהזכיר הרדב''ז להשוות מעמדנו לשאר שבטי ישראל, ואף לעלות על גביהם כמ''ש כי ה' יתן חכמה מפיו דעת ותבונה, על אותו משקל שנאמ' "מסיר שפה לנאמנים ודעת זקנים יקח" (מידה כנגד מידה למי שחושש לראות את גדולי הדור הבאים, והראש''ל הבא מהקהילה)

ואין לך מצות פדיון שבויים גדולה מזו כידוע, וכן היה רגיל מרן מלכא לדרוש את מצוות השבת אבידה גם על קירוב הרחוקים לתורה ומצוות כ''ש בנידו''ד דמיירי בקרובים ביותר מהקהילה, שזכו והקימו בתים תורניים לתפארת, ולא בקשו לקחת את בנותיהם של הראשי ישיבות ולא לתת להם את בנותינו, אלא אך ורק להתמודד מולם (בישיבות שלהם) בגובה העיניים בעסק התורה הקדושה (מלבד הסכנה להגרר בנקל מאוד לפיטויים של העולם ואכמ''ל ומימלא גדול המחטיאו יותר מן ההורגו), ואת הקדוש יבחר ה'.

ונקנח בדרוש שכתבתי בס''ד בספרי עה''פ שמעטיר את הכנס "ויהי בישורון מלך בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם, יַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵֽל" (וזאת הברכה,לג',ה')

שבשעה שמתאספים ראשי עם יחד, היינו מכל עיר ועיר, מגיע אותו רב העיר שבראשותה הוא עומד.
אומנם חייבים אנו לזכור שלכל ראשי העם (היינו ראשי הערים) בכלל ולעם ישראל בפרט יש ראש אחד של שבטי ישראל, הלוא הוא מרן מלכא ראש ממשלת התורה רבינו עובדיה יוסף זצ''ל, וזה רמוז בר''ת של "ראשי עם יחד" ומאן הוא, דאמרינן עליה דברי הזוהר הקדוש "אי רישא יתקן כולה יתקן" שהוא הראש של כל ראשי העם יחד, בשעה שמתאספים וכולם נקבצו באו לך, והוא : רבינו עובדיה יוסף.

וזה אסמכתא לדברי קודשו, של מורי ורבי הגה''צ כ''ק רבינו יורם מיכאל אברג'ל זצוק"ל, כדרך שנהג המגיד מדובנא עם רבו הגר''א מווילנא כדאיתא "בענף עץ אבות" (שלהי פרק ד' עמ' שיז')
ממה שזכתה נשמתי, התלמיד הקטן, לקבל ביום טוב ראשון של סוכות תשע"ה, כהרגלו בקודש בכל חול המועד של סוכות "שיותר ממה שהיה קוהלת חכם עוד לימד דעת את העם" ולימד לעם בספר של קהלת, ושם בפס' "דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת" במדרשי חז''ל, במקום הביא שמשה בדורו כשמואל בדורו שמואל בדורו כיפתח בדורו שנא' ובאת אל הכהן אשר יהיה בימיך, ואחרי שפתח בגדולתו של מרן רבינו יוסף חיים זצ"ל, אבי המוסדות של מו''ה, שנקראים על שמו, ושאחרי 11 שנה מפטירתו ב-יג' אלול תרס"ט, באה לעולם נשמתו של מרן מלכא ב-יב' תשרי תרפ"א, והרבה להאריך מגדולתו של מרן מלכא, (ועוד חזון [עובדיה יוסף] למועד)
ובין היתר סיפר מו''ה שבימי בחרותו בישיבת הנגב היו כל מיני בחורים שאומנם היו עילויים אבל עדיין לא זכו להבין ולהשכיל בגדולתו של מרן מלכא, והיו באים לספר למו''ה "שמעת איזה הלכה פסק הרב עובדיה בירחון תורה, קול סיני וכדומה" ובמקביל היו מוסיפים את כל החולקים עליו והייתי משיב להם על כל הלכה והלכה "אתם תעשו כך אני אעשה כמו שפסק מרן" וכך זה חזר הרבה פעמים עד שהרב הוצרך בימים ההם להמחיש להם, ובזמן הזה המחיש לנו והוריד את המגבעת מעל ראשו ואמר: "אתם רואים כמה שערות יש לי בראשי?! הרבה נכון! אבל ראש יש לי רק אחד! ככה מרן זה הראש, וראש יש רק אחד"!.עכת''ד. 😍😍😍😍😍😍
אחד מהדברים שנשארתי מרותק לכיסא, והחדיר בנו את אותה הנהגה לאורו של מרן מלכא הגר''ע יוסף זצוק''ל. וזה מה שרמוז בפס' הנ''ל שלכל ראשי העם בכלל ולעם ישראל בפרט יש ראש אחד של שבטי ישראל, והוא מרן מלכא ראש ממשלת התורה רבינו עובדיה.
 
התעוררות מיוחדת בפרט מראש ישיבת בניין אב שליט''א, שיסד והתווה את תחילת הפעילות של כל מי שנכח שם וכל מי שעתידים להצטרף עם שאלות ותשובות של האברכים, עם הצבת מטרות ראשוניות של חיזוק האיגוד שכעת בחיתוליו, ומסתמא שבימים הקרובים מי שהעלה את החומר מהכנס הראשון לא יחסוך עצמו גם מהכנס השני.
ויש עוד פעילויות שעתידות לקרות בחודשים הקרובים (ועוד חזון עובדיה יוסף למועד) לחיזוק והידוק של כל האברכים בארץ הע''י.
ובזה בעצם תלוי הכוח של האיגוד (וכדאמרי אינשי ''כוחנו באחדותנו" וכן מבואר לרוב בחז''ל כידוע ופורסם כדבר בעיתו לכנסי איגוד)
ובכלל של התלמידים חכמים מהקהילה שיאירו את אורם בעולם התורה וההלכה להתקיים בהם "אור (תרתי משמע) חדש מציון תאיר" אל תקראי חדש אלא מחבש 😃
צא ולמד שצבע העין החיצונית עשויה להשתנות אצל בני האדם בכל מיני גוונים משחור לחום ירוק כחול תכלת וכו' אך לעולם האישון יהיה אך ורק שחור ורק דרכו גזרה חכמתו יתברך שיצא מאור העניים, ומי יודע כמה זמן הקב''ה מחכה לאור תורתם של בני הקהילה ועל זה יאות הפס' "ומתוק האור לעיניים".😉
איך קוראים לאיגוד?
הוכרז על "חניכי הישיבות"
 
התעוררות מיוחדת בפרט מראש ישיבת בניין אב שליט''א, שיסד והתווה את תחילת הפעילות של כל מי שנכח שם וכל מי שעתידים להצטרף עם שאלות ותשובות של האברכים, עם הצבת מטרות ראשוניות של חיזוק האיגוד שכעת בחיתוליו, ומסתמא שבימים הקרובים מי שהעלה את החומר מהכנס הראשון לא יחסוך עצמו גם מהכנס השני.

הוכרז על "חניכי הישיבות"
אם הרב @יעקב דסטה מתכוון אליי, אז אני ממתין שהרב פרץ ממארגני הכינוס ישלח לי את התמונות והסיקור ע"מ שאני אעלה אותם כאן.
הוא מספר שהיה נפלא והורגש מאוד הצמא ורצון של הציבור לכך בס"ד,

לגבי השם שאלתי את הרב פרץ על הנאמר פה,
והוא אמר כי אומנם זה הוצע בכינוס, והגר"ד אברהם הקפיד לדייק שהשם צריך להיות בעל משמעות ישיבתית ולא מבכה או אפילו 'מעצימה',
עדיין לא הוחלט משהו ברור...
 
היסטוריה: הקמת איגוד לבני התורה מהקהילה האתיופית בארה"ק

לראשונה התכנסו אברכי כוללים מבני הקהילה האתיופית למעמד היסטורי בהשתתפות גדולי רבני הקהילות שליט"א בו הכריזו על הקמת 'איגוד' לבני התורה.



במוצש"ק פרשת משפטים לסדר "כל אשר דיבר ה' נעשה ונשמע", התקיים בירושלים מעמד ייחודי, 'בהתאסף' הקמת איגוד לבני התורה מהקהילה האתיופית שיעמוד בראשות מרנן ורבנן גדולי הדור ראשי הישיבות שליט"א שאף כיבדו את המעמד בנוכחותם ונשאו דברים, המעמד התקיים בהיכל ישיבת 'עטרת הלוי' של הגאון הרב אברהם עידן שליט"א שאף מלווה את האיגוד בהכוונה ושיבוץ.

את המעמד פתח הרה"ג הרב ראובן וובשת שליט"א המשמש כרב הקהילות ליוצאי אתיופיה בארה"ק וסקר את קשיי הקליטה הרוחניים שליוו את בני הקהילה בעלותם ארצה לפני כיובל ואת מאמצם הכביר לשמר מורשת אבות במסירות נפש עצומה, לאחמ"כ הוא תיאר את הפריחה העצומה הקיימת כיום בקרב בני התורה מהקהילה ברחבי הארץ.

במהלך הערב התקיים רב-שיח מיוחד עם ראש ישיבת 'בנין אב' הגר"ד אברהם שליט"א המלווה ומדריך את מנהלי האיגוד שהרחיב לדבר בחשיבות העניין ובחשיבות כוח היחיד במיזמים שכאלו, את המשא המרכזי נשא נשיא איגוד 'עמלי התורה' וגאב"ד 'כתר תורה' הגאון הגדול הרב שלמה ידידיה זעפרני שליט"א שהביע את שמחתו העצומה, ודיבר על כוח ההשפעה ונקודת המבט הנכונה הנדרשים מאברך ספרדי בן-תורה בדורנו.

דברים נרגשים נשא חבר ביה"ד הרבני הגדול לשעבר הגאון הגדול הרב ציון בוארון שליט"א אשר טרח להגיע למעמד במיוחד ודיבר נרגשות על הצלת הנפשות שיש במיזם ייחודי זה ואף אמר כי ישנה חובה על כל ירא ושלם מבני העדה להירתם בכל כוחו לעניין זה.

רבני הקהילות שנכחו במעמד וביניהם הגאון הרב ישראל בלאצ'ו שליט"א רב הקהילות בתל-ציון, ירושלים ונתניה, הגאון הרב יוחנן הדנה שליט"א מרבני הקהילה באלעד, הרב משה בלאי שליט"א רב הקהילה בנווה יעקב ועוד הביעו את סיפוקם ושמחתם המרובה על כך שמיזם זה קורם עור וגידים והודו למנהלי האיגוד הרב עודד תמנה, הרב גמליאל מדהני, הרב נתנאל פרץ והרב ניסים יברקן שליט"א, שעמלו על אירגונו בס"ד.

הגאון הגדול הרב אלחנן פרץ שליט"א אב"ד חוקת משפט ומראשי ישיבת רינת התורה מסר את ברכתו למעמד אשר עקב אילוצים נמנע ממנו מלהגיע אליו, ובמעמד גם הוקראו דבריהם הנלהבים של חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'אור החיים' הגאון הגדול הרב ראובן אלבז שליט"א שהורה על החיוב של כאו"א לרתום את יכולתו למיזם זה והעיד על היכרותו רבת השנים עם האברכים בני הקהילה, ושל הגאון הגדול הרב חיד"א אברג'ל נשיא רשת הכוללים 'רב פעלים קול רינה' בארה"ק ורו"מ 'באר מים חיים' אשר לו תלמידים רבים מבני הקהילה.

מעמד זה מצטרף למעמד ההיסטורי 'ונקבצו' הקמת 'איגוד לבני הישיבות' מהקהילה האתיופית שהתקיים בחנוכה האחרון בירושלים בראשות ובהשתתפות נשיא האיגוד מרן ראש הישיבה וחבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול הרב אברהם סאלים שליט"א, הגאון הגדול הרב שלום ביטאן שליט"א ראש ישיבת דעת חיים, הגאון הגדול הרב חנוך כהן שליט"א, ראש ישיבות באר התלמוד, ועוד ועוד.
 

קבצים מצורפים

  • האברכים בכינוס.jpg
    האברכים בכינוס.jpg
    183.3 KB · צפיות: 19
  • האברכים במעמד.jpg
    האברכים במעמד.jpg
    198.9 KB · צפיות: 18
  • הגר''צ בוארון נואם במעמד.jpg
    הגר''צ בוארון נואם במעמד.jpg
    214.2 KB · צפיות: 21
  • הרבנים במעמד.jpg
    הרבנים במעמד.jpg
    150.3 KB · צפיות: 21
  • מנהל האיגוד הרב יברקן.jpg
    מנהל האיגוד הרב יברקן.jpg
    153.8 KB · צפיות: 21
היסטוריה: הקמת איגוד לבני התורה מהקהילה האתיופית בארה"ק

לראשונה התכנסו אברכי כוללים מבני הקהילה האתיופית למעמד היסטורי בהשתתפות גדולי רבני הקהילות שליט"א בו הכריזו על הקמת 'איגוד' לבני התורה.



במוצש"ק פרשת משפטים לסדר "כל אשר דיבר ה' נעשה ונשמע", התקיים בירושלים מעמד ייחודי, 'בהתאסף' הקמת איגוד לבני התורה מהקהילה האתיופית שיעמוד בראשות מרנן ורבנן גדולי הדור ראשי הישיבות שליט"א שאף כיבדו את המעמד בנוכחותם ונשאו דברים, המעמד התקיים בהיכל ישיבת 'עטרת הלוי' של הגאון הרב אברהם עידן שליט"א שאף מלווה את האיגוד בהכוונה ושיבוץ.

את המעמד פתח הרה"ג הרב ראובן וובשת שליט"א המשמש כרב הקהילות ליוצאי אתיופיה בארה"ק וסקר את קשיי הקליטה הרוחניים שליוו את בני הקהילה בעלותם ארצה לפני כיובל ואת מאמצם הכביר לשמר מורשת אבות במסירות נפש עצומה, לאחמ"כ הוא תיאר את הפריחה העצומה הקיימת כיום בקרב בני התורה מהקהילה ברחבי הארץ.

במהלך הערב התקיים רב-שיח מיוחד עם ראש ישיבת 'בנין אב' הגר"ד אברהם שליט"א המלווה ומדריך את מנהלי האיגוד שהרחיב לדבר בחשיבות העניין ובחשיבות כוח היחיד במיזמים שכאלו, את המשא המרכזי נשא נשיא איגוד 'עמלי התורה' וגאב"ד 'כתר תורה' הגאון הגדול הרב שלמה ידידיה זעפרני שליט"א שהביע את שמחתו העצומה, ודיבר על כוח ההשפעה ונקודת המבט הנכונה הנדרשים מאברך ספרדי בן-תורה בדורנו.

דברים נרגשים נשא חבר ביה"ד הרבני הגדול לשעבר הגאון הגדול הרב ציון בוארון שליט"א אשר טרח להגיע למעמד במיוחד ודיבר נרגשות על הצלת הנפשות שיש במיזם ייחודי זה ואף אמר כי ישנה חובה על כל ירא ושלם מבני העדה להירתם בכל כוחו לעניין זה.

רבני הקהילות שנכחו במעמד וביניהם הגאון הרב ישראל בלאצ'ו שליט"א רב הקהילות בתל-ציון, ירושלים ונתניה, הגאון הרב יוחנן הדנה שליט"א מרבני הקהילה באלעד, הרב משה בלאי שליט"א רב הקהילה בנווה יעקב ועוד הביעו את סיפוקם ושמחתם המרובה על כך שמיזם זה קורם עור וגידים והודו למנהלי האיגוד הרב עודד תמנה, הרב גמליאל מדהני, הרב נתנאל פרץ והרב ניסים יברקן שליט"א, שעמלו על אירגונו בס"ד.

הגאון הגדול הרב אלחנן פרץ שליט"א אב"ד חוקת משפט ומראשי ישיבת רינת התורה מסר את ברכתו למעמד אשר עקב אילוצים נמנע ממנו מלהגיע אליו, ובמעמד גם הוקראו דבריהם הנלהבים של חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'אור החיים' הגאון הגדול הרב ראובן אלבז שליט"א שהורה על החיוב של כאו"א לרתום את יכולתו למיזם זה והעיד על היכרותו רבת השנים עם האברכים בני הקהילה, ושל הגאון הגדול הרב חיד"א אברג'ל נשיא רשת הכוללים 'רב פעלים קול רינה' בארה"ק ורו"מ 'באר מים חיים' אשר לו תלמידים רבים מבני הקהילה.

מעמד זה מצטרף למעמד ההיסטורי 'ונקבצו' הקמת 'איגוד לבני הישיבות' מהקהילה האתיופית שהתקיים בחנוכה האחרון בירושלים בראשות ובהשתתפות נשיא האיגוד מרן ראש הישיבה וחבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול הרב אברהם סאלים שליט"א, הגאון הגדול הרב שלום ביטאן שליט"א ראש ישיבת דעת חיים, הגאון הגדול הרב חנוך כהן שליט"א, ראש ישיבות באר התלמוד, ועוד ועוד.
מושלם!!
היכן פורסם?
לדעתי שווה לשלם כסף כדי שיכנס ביתד של יום שלישי
 
הם לא יעשו את זה כשרבניהם מורים דבעי' גיור לחומרא (ולא משנה מה ההלכה באמת).
ונניח שכן... מי אמר שלא עשו גיור לחומרא?!?
הן אמת שאי''צ . ואסור אפילו לומר שצריך כיון שמוציא לעז על קהילה שלימה וכשירה מעם יראל והאומר כן חייב נידוי.
אך אין בכתבה שום קשר לנושא האם צריך גיור אלא רק שמקימים איגוד לאותה קהילה קדושה.
ואדרבה לשיטתם הפסולה הרי הם גרים ויש מצווה לקרב את הגר!
'הכל עיניין של מיתוג ושיווק'
 
במוצש"ק פרשת משפטים לסדר "כל אשר דיבר ה' נעשה ונשמע", התקיים בירושלים מעמד ייחודי, 'בהתאסף' הקמת איגוד לבני התורה מהקהילה האתיופית שיעמוד בראשות מרנן ורבנן גדולי הדור ראשי הישיבות שליט"א שאף כיבדו את המעמד בנוכחותם ונשאו דברים, המעמד התקיים בהיכל ישיבת 'עטרת הלוי' של הגאון הרב אברהם עידן שליט"א שאף מלווה את האיגוד בהכוונה ושיבוץ.

את המעמד פתח הרה"ג הרב ראובן וובשת שליט"א המשמש כרב הקהילות ליוצאי אתיופיה בארה"ק וסקר את קשיי הקליטה הרוחניים שליוו את בני הקהילה בעלותם ארצה לפני כיובל ואת מאמצם הכביר לשמר מורשת אבות במסירות נפש עצומה, לאחמ"כ הוא תיאר את הפריחה העצומה הקיימת כיום בקרב בני התורה מהקהילה ברחבי הארץ.

במהלך הערב התקיים רב-שיח מיוחד עם ראש ישיבת 'בנין אב' הגר"ד אברהם שליט"א המלווה ומדריך את מנהלי האיגוד שהרחיב לדבר בחשיבות העניין ובחשיבות כוח היחיד במיזמים שכאלו, את המשא המרכזי נשא נשיא איגוד 'עמלי התורה' וגאב"ד 'כתר תורה' הגאון הגדול הרב שלמה ידידיה זעפרני שליט"א שהביע את שמחתו העצומה, ודיבר על כוח ההשפעה ונקודת המבט הנכונה הנדרשים מאברך ספרדי בן-תורה בדורנו.

דברים נרגשים נשא חבר ביה"ד הרבני הגדול לשעבר מרן עמוד ההוראה הגאון הגדול הרב ציון בוארון שליט"א אשר טרח להגיע למעמד במיוחד ודיבר נרגשות על הצלת הנפשות שיש במיזם ייחודי זה ואף אמר כי ישנה חובה על כל ירא ושלם מבני העדה להירתם בכל כוחו לעניין זה.

רבני הקהילות שנכחו במעמד וביניהם הגאון הרב ישראל בלאצ'ו שליט"א רב הקהילות בתל-ציון, ירושלים ונתניה, הגאון הרב יוחנן הדנה שליט"א מרבני הקהילה באלעד, הרב משה בלאי שליט"א רב הקהילה בנווה יעקב ועוד הביעו את סיפוקם ושמחתם המרובה על כך שמיזם זה קורם עור וגידים והודו למנהלי האיגוד הרב עודד תמנה, הרב גמליאל מדהני, הרב נתנאל פרץ והרב ניסים יברקן שליט"א, שעמלו על אירגונו בס"ד.

הגאון הגדול הרב אלחנן פרץ שליט"א אב"ד חוקת משפט ומראשי ישיבת רינת התורה מסר את ברכתו למעמד אשר עקב אילוצים נמנע ממנו מלהגיע אליו, ובמעמד גם הוקראו דבריהם הנלהבים של חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'אור החיים' הגאון הגדול הרב ראובן אלבז שליט"א שהורה על החיוב של כאו"א לרתום את יכולתו למיזם זה והעיד על היכרותו רבת השנים עם האברכים בני הקהילה, ושל הגאון הגדול הרב חיד"א אברג'ל נשיא רשת הכוללים 'רב פעלים קול רינה' בארה"ק ורו"מ 'באר מים חיים' אשר לו תלמידים רבים מבני הקהילה.

מעמד זה מצטרף למעמד ההיסטורי 'ונקבצו' הקמת 'איגוד לבני הישיבות' מהקהילה האתיופית שהתקיים בחנוכה האחרון בירושלים בראשות ובהשתתפות נשיא האיגוד ראש הישיבה וחבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול הרב אברהם סאלים שליט"א, הגאון הגדול הרב שלום ביטאן שליט"א ראש ישיבת דעת חיים, הגאון הגדול הרב חנוך כהן שליט"א, ראש ישיבות באר התלמוד, ועוד ועוד.
האתיופים המשוכנזים
צריך להקים איגוד אחר יותר ספרדי
עם מרן הראשל"צ שליט"א וחברי מועצת חכמי התורה כדוגמת: מורינו הגר"מ מאיה, מורינו הגר"ד יוסף, הגר"ר אלבז, הגר"ש בן שמעון, הגר"י כהן, והגר"ש מחפוד.
וכמובן גם חלק מהרבנים שיש שם כיום כדוגמת: הגר"צ בוארון והגר"ד אברהם והגר"ח כהן,
כך נלע"ד
שהרי הם בזכות מרן רבינו עובדיה ולא בזכות המשוכנזים שחושבים (יותר נכון שממציאים ובליבם חושבים שלא) שכל עולם התורה קם בזכותם וחס ושלום שקם בזכות איזה ת"ח מירושלים שכתב כמה ספרים ועבד באיזה עבודה ציוניות (ח"ו)
 
האתיופים המשוכנזים
צריך להקים איגוד אחר יותר ספרדי
עם מרן הראשל"צ שליט"א וחברי מועצת חכמי התורה כדוגמת: מורינו הגר"מ מאיה, מורינו הגר"ד יוסף, הגר"ר אלבז, הגר"ש בן שמעון, הגר"י כהן, והגר"ש מחפוד.
וכמובן גם חלק מהרבנים שיש שם כיום כדוגמת: הגר"צ בוארון והגר"ד אברהם והגר"ח כהן,
כך נלע"ד
שהרי הם בזכות מרן רבינו עובדיה ולא בזכות המשוכנזים שחושבים (יותר נכון שממציאים ובליבם חושבים שלא) שכל עולם התורה קם בזכותם וחס ושלום שקם בזכותאיזה ת"ח מירושלים שכתב כמה ספרים ועבד באיזה עבודה ציוניות ( ח"ו )
?! ?!
?! ?!
 
חזור
חלק עליון