מה כוונתו? ומדוע?
נראה שכת"ר מגלה טפח ומכסה הרבה יותר מטפחיים
איני יודע מי כבודו מלבד שאתה מזוהה בכינוי שלך ובתמונה של הרב עזריאל הילדסהיימר ע''ה שהיה רבה של ברלין והוא היה אחד מה-3 עמודי הוראה שנסמך עליהם מרן מלכא בפסקו הראשון והמפורסם בשנת תשל''ג כממשיכי פסקו של גאון עוזנו הרדב''ז זצ''ל
והיה הראשון בשנת תרכד' (1864 למניינם) והלאה שהכה שורשים (לאור פרסום וגלוי דברי התייר ר' יעקב אבן ספיר הלוי ע''ה לעולם על הישרדותם של בני הקהילה), ופעל למען הקהילה וסתר דברי המסתפקים ואכמ''ל
עכ''פ ודאי דאיכא עוד כברת דרך כדי להבין עד היכן הדברים מגיעים,
ובמה שהדגשת על מש''כ למעלה "שאיני מאמין
כמעט באף אחד". זה בעניין שלצערי רציתי לעמוד על דברי תורתו של מרן מלכא בנוגע לפסקו ומנהגו האחרון (תשמ''ה) ביבי''א על הקהילה בביטול הגיור לחומרא בעלמא שהיה נהוג עד אז, וכמעט שהכשילו אותי בו, ובפרט שאחרי פטירתו הרבה מאוד טעו ונמשכו אחרי מנהגו הראשון בחומרא זו קודם היבי''א, ופרסמו כן והורו כן.
ובדקתי מהרבנים הקרובים ונאמנים ביותר לפסקי מרן מלכא כנתינתם מסיני והיושבים ראשונה במלכות, ומצאתי שעדיין מפחדים לסמוך לכתחילה על פסקו בביטול הגיור לחומרא בעלמא בפרסום. ומנסים על חשבוננו לפייס את הרבנים האשכנזים, ואנו "אין לי אלא דברי בן
עמרם"
מרן
מלכא
רבינו
עובדיה. ודי בזה.
ואנחנו כבר התעייפנו מלדון בזה בציבור אא''כ זה יותר מעשי אז אפשר בפרטי, ודי שזה עולה שוב למודעות ובפרט בק''ק ההולכים לאורו של מרן מלכא, וכל אשר לאל ידו לתת יד ולעודד ולתמוך בהצלחתם הרוחנית של בני הקהילה כאחד שבטי ישראל במחשבה דיבור ומעשה יבורך מפי עליון
וטיפה מן הים בעניין של היחס של המגזר החרדי נוכל להבין ולהשכיל מהראיון שיזמו ועשו בשבועון המשפחה (מחילה שלצערי הסריקה לא יצאה איכותית) בקיץ תשע''ח עם רבי משה בלאי שליט''א ראש ישיבה לבעלי תשובה וכולל בנוה יעקב, ועוד כמה אברכים מירושלים ת''ו (בעניין זה כדבר בעיתו ובמקביל לתקשורת הכללית שעסקה המחאות של בני הקהילה בכל מרחבי הארץ באותו עניין של גזענות ואפליה)
וכמדומני שהשרשור הזה כבר מיצה את עצמו בעניין העבר וההווה, ולגבי העתיד (מלבד האמור לעיל) כ''א ימשיך בדרכו הלאה בעולם העשייה "למען אח
י ורעי" -
חבשים
יהודי
אתיופיה
ורבנו
עובדיה
יוסף
זה ממרן הראש"ל הגר"א בקשי דורון זצ''ל
מאיזה ספר זה בדיוק? ומה הוא לנידו''ד?