• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ברוך דיין האמת - הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל

כאב עצום ונורא על פטירתו של מרן זקן ראשי הישיבות וזקן מועצגה"ת הגאון האדיר רב"מ אזרחי זצוקללה"ה עמוד התורה והמוסר, שהעמיד אלפי תלמידים בהם גדולי ישראל, ראשי ישיבות, רבני ערים, ויושבי על מדין, ובראשם מרן ראש הישיבה הגר"ש בצלאל שליט"א הגאון רבי דוד אברהם שליט"א ר"י בנין אב, הגאון רבי יהודה דרעי שליט"א הרה"ר לבאר שבע, הגאון רבי יצחק פרץ שליט"א הרה"ר לרעננה, ועוד רבים וגדולים, והיה ליבם של ישראל "בלהחיות רוח שפלים ולהחיות לב נדכאים"
כמה בחורים ואברכים הוא רומם ובירך העמיד ותמך בלי לבדוק מוצאם, סגנונם, מצבם הרוחני, והאופי שלהם,
ואיזה כבוד הוא נהג ברבותינו זיע"א ושליט"א למרות הרוחות הרעות שנשבו במגזר שאליו הוא השתייך... ובייחוד ברשכבה"ג מרן אביר הרועים הגר"ע יוסף זצוק"ל וכן בבנו ממשיך דרכו מרן פוסק הדור הגר"י יוסף שליט"א ובראש"ל הגאון הגדול רש"מ עמאר שליט"א שהיו צעירים ממנו בשני עשורים(!).
1698321938024.png
קרדיט צילום: שלומי כהן
 
נערך לאחרונה:
היום שמעתי ברדיו מאוחד השדרנים שהיה בהכנסת ס''ת לרפואת אשת הרב דוד לאו, והמנוח זצ''ל יצא משם בכבדות גדולה ואהרון וחור תמכו בידיו מזה ומזה, וכבר נכנס לרכבו, ולפתע ראה את מו''ר הראש''ל שליט"א מגיע, ומיד קפץ ממקומו כנער צעיר לברך את רבינו לשלום, וכשאמר לו חכם יצחק מחילה מכבודו מדוע אתה טורח כל כך אין צורך אני רציתי להגיע אליך לברכך לשלום, ענה לו הגרב"מ ח"ו צריך לכבד את התורה!
 
נערך לאחרונה:
ההלוויה תצא מביתו מחר בשעה 9:00 בבוקר
מרחוב קאסוטו 22 בשכונת בית וגן בירושלים להר הזיתים
הודיעו כי ההלוייה תתקיים כרגיל, אבל לא יתאפשר למלווים לעלות אל הר הזיתים (כנראה לשם ייסע רכב הח"ק בלבד).
 
אולי התחלף לכת"ר עם הרב שבתאי אטון זצ"ל
צודק יש"כ.
האמת שגם האורל"צ זי"ע חשק בכל ליבו להיקבר ביום שישי משום שאין בו חיבוט הקבר לאחר חצות... ועד כדי כך שאמר שאם יקרה כן שיקברו אותו בלי טהרה אלא ישימו אותו ככה בקבר עם הבגדים הקדושים שלו... ואם הוא גאון הגאונים זי"ע פחד מחיבוט הקבר מה יענו אזובי הקיר????
 
הלווייתו של הרב שך הייתה ביום שישי
שמעתי שבהלווית מרן הרב שך זי"ע אמר מרן הגרבמ"צ זצוק"ל בהלצה [כידוע שהיה ג"כ יודע לבדח ולשמח את הבריות כמו מרן חכם שלום הכהן זצוק"ל]: שהוא מרגיש עכשיו כבד מאד על הכתפיים שלו... אז שאלו אותו למה? הוא אמר: שעכשיו כל משא הדור נפל עליי.....!!! ועכשיו נזדמן שהלוויתו תהיה באותו יום בשבוע. זיע"א.
 
חזור
חלק עליון