המצה נכססת והערוך הביא פי' שהיא פהב"כ וחשש לה בשו"ע סי' קס"ח וברכתה מזונות וצריך גם בפסח לקבוע סעודה ממש שהיא שתי מצות מכונה בנפח.
והמצות שהם לחם היינו מצות שהיו בזמנם שהם רכות.
ומש"כ הגרע"י והגר"ש משאש שלחמו של פסח הם וא"צ לקבוע ממש לענ"ד צריך לקבוע ממש שאפשר ברכות, ותו אם לא יהיה אלא עוגות בעולם כי יחסר דבר המביא לידי אפיית פת (לדוגמא) נברך עליהם המוציא???
והמצות שהם לחם היינו מצות שהיו בזמנם שהם רכות.
ומש"כ הגרע"י והגר"ש משאש שלחמו של פסח הם וא"צ לקבוע ממש לענ"ד צריך לקבוע ממש שאפשר ברכות, ותו אם לא יהיה אלא עוגות בעולם כי יחסר דבר המביא לידי אפיית פת (לדוגמא) נברך עליהם המוציא???