Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature may not be available in some browsers.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
לקראת יום השנה ה12 של מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א "המרכז למורשת מרן" יוצא במספר קמפיינים להגדיל את הפעילות השוטפת בע"ה, ולהרחיב את מעגל הלומדים בתורתו. לצורך כך נשמח שתכתבו לנו את צורת הראיה שלכם לפעילות, כיצד היא משפיעה עליכם, ובמה זה בא לידי ביטוי... בזכותכם עוד המונים יכולים להצטרף! >> לחצו כאן וענו על השאלון 👈
זכרו את דברי מרן: אין למעלה ממזכי הרבים!
בילקוט יוסף הוא כתב שאם המין השני חשוב יותר, אז מי שמברך "לא הפסיד", אבל לא כותב שצריך לברך, וא"כ גם מי שבירך על אורז לכאו' עדיף לא לברך על מין דגן אחר אע"פ שיותר חשוב, רק שמי שמברך 'לא הפסיד'.
בילקוט יוסף הוא כתב שאם המין השני חשוב יותר, אז מי שמברך "לא הפסיד", אבל לא כותב שצריך לברך, וא"כ גם מי שבירך על אורז לכאו' עדיף לא לברך על מין דגן אחר אע"פ שיותר חשוב, רק שמי שמברך 'לא הפסיד'. הצג קובץ מצורף 12811
בילקוט יוסף הוא כתב שאם המין השני חשוב יותר, אז מי שמברך "לא הפסיד", אבל לא כותב שצריך לברך, וא"כ גם מי שבירך על אורז לכאו' עדיף לא לברך על מין דגן אחר אע"פ שיותר חשוב, רק שמי שמברך 'לא הפסיד'. הצג קובץ מצורף 12811
אמנם זכורני מכתב שהראשל כתב תשובה והובא בעלון אור השבת
שפעמים האורז פוטר העוגה
כגון שתיכנן מראש לקחת את העוגה לקינוח אז לא נחשב שברך על האורז בסתמא
אך סתם כך בפירות זית ותפוח לא שייך זה
ומכאן ראיה שאף הילקוי חזר בו
בעצם הדין
ולגבי אורז ועוגה זה כאמור
אז מי שאכל קוגל ואוכל אח"כ עוגה צריך לברך שוב, כי זה בישול וזה אפיה, וזה יותר חשוב ??? או ששניהם מין דגן???
שו"ר שהרמ"א בסימן קעו כתב שאם בירך על מעשה קדירה פטר את הפרפרת, אע"פ שזה יותר חשוב. ואולי הרמ"א מיירי במתכוין להדיא, אלא דא"כ מה חידש לן. ואם דיבר בסתמא יש ראיה להנ"ל.
אז מי שאכל קוגל ואוכל אח"כ עוגה צריך לברך שוב, כי זה בישול וזה אפיה, וזה יותר חשוב ??? או ששניהם מין דגן???
שו"ר שהרמ"א בסימן קעו כתב שאם בירך על מעשה קדירה פטר את הפרפרת, אע"פ שזה יותר חשוב. ואולי הרמ"א מיירי במתכוין להדיא, אלא דא"כ מה חידש לן. ואם דיבר בסתמא יש ראיה להנ"ל.
בילקוט יוסף הוא כתב שאם המין השני חשוב יותר, אז מי שמברך "לא הפסיד", אבל לא כותב שצריך לברך, וא"כ גם מי שבירך על אורז לכאו' עדיף לא לברך על מין דגן אחר אע"פ שיותר חשוב, רק שמי שמברך 'לא הפסיד'. הצג קובץ מצורף 12811
בדרך כלל אם לא בביתו הוא אורח כגון אצל חמיו או בכולל שיש כל פעם בחודש כיבוד כמבוא' בהליכות ברכות
וגם זה לא מדויק מה שכתבת כי בביתו יש מחלוקת אם נקרא אורח אצל אשתו וכמו שסובר הרב יגאל כהן ועי' גם באוצר הברכות
וגם באורח זה תלוי אם בא לאכול או להשאיל ספר כמבוא' בבהליכות ברכות ואוצר הברכות
אז מי שאכל קוגל ואוכל אח"כ עוגה צריך לברך שוב, כי זה בישול וזה אפיה, וזה יותר חשוב ??? או ששניהם מין דגן???
שו"ר שהרמ"א בסימן קעו כתב שאם בירך על מעשה קדירה פטר את הפרפרת, אע"פ שזה יותר חשוב. ואולי הרמ"א מיירי במתכוין להדיא, אלא דא"כ מה חידש לן. ואם דיבר בסתמא יש ראיה להנ"ל.
מי אמר שפרפרת זה דוקא מזונות שהוא שייך בקביעות סעודה? עיינתי במשנ'ב ולא בטוח שאם יאכל 216 גרם יברך ברה''מ
ולכן אין משם ראיה
והליכות ברכות כ' שזה חידוש של בעל התניא ולא מצינו באף אחד מהפוס' שהביא דין זה
וקשה לומר שכולם נשמט מהם הרמ'א
במשנב כתב פירורים שאיבד תואר לחם משמם וכו'
עכ''פ לא מצינו אינה ראיה
זה לא קשור כי הנידון שם לא מצד מה שכתוב בסי' רו אלא מצד עיקר וטפל וכו' ואף שיש כלל לא מצינו אינה ראיה יש גם כלל שא''א להוציא הלכה ע''פ דיוק
אז מה שנשאר זה רק בעל התניא שכתב כמוך והליכות ברכות כתב שמסתימות הפוס' משמע לא כך אז איך שיהיה קימל סב''ל
וזה לא כמו בנימיו לוריא שכ' שזו רק דעת הרב אלישיב
כי זה גם הרב בעל התניא
וגם אין סברא לחלק בין דברי חזו''ע בין תפוח וזית אא''כ כיון מפורש לאכל העוגה בסוף אך בסתמא יברך עליה