החזו"ע מדבר רק אם בירך בסתם, לא?
אם הוא בירך על אורז "מזונות" וכיוון להדיא לפטור בייגלה שרוצה לאכול אח"כ, לכו"ע לא יצטרך לברך?
אם הוא בירך על אורז "מזונות" וכיוון להדיא לפטור בייגלה שרוצה לאכול אח"כ, לכו"ע לא יצטרך לברך?
ביתו לאו דווקא ולאפוקי אורחאם בירך בביתו
נכון. בכיון להדיא פוטר.החזו"ע מדבר רק אם בירך בסתם, לא?
אם הוא בירך על אורז "מזונות" וכיוון להדיא לפטור בייגלה שרוצה לאכול אח"כ, לכו"ע לא יצטרך לברך?
הילקוט לא הביא את החזו'ע ע' במקוורות וכמובן מודה שהעיקר משנה אחרונה חזו'ע ולא הליכות עולם כמו שהבאתבילקוט יוסף הוא כתב שאם המין השני חשוב יותר, אז מי שמברך "לא הפסיד", אבל לא כותב שצריך לברך, וא"כ גם מי שבירך על אורז לכאו' עדיף לא לברך על מין דגן אחר אע"פ שיותר חשוב, רק שמי שמברך 'לא הפסיד'.
הצג קובץ מצורף 12811
מהליכות עולם העתק הדבקבילקוט יוסף הוא כתב שאם המין השני חשוב יותר, אז מי שמברך "לא הפסיד", אבל לא כותב שצריך לברך, וא"כ גם מי שבירך על אורז לכאו' עדיף לא לברך על מין דגן אחר אע"פ שיותר חשוב, רק שמי שמברך 'לא הפסיד'.
הצג קובץ מצורף 12811
ברוך שכיונתאז מי שאכל קוגל ואוכל אח"כ עוגה צריך לברך שוב, כי זה בישול וזה אפיה, וזה יותר חשוב ??? או ששניהם מין דגן???
שו"ר שהרמ"א בסימן קעו כתב שאם בירך על מעשה קדירה פטר את הפרפרת, אע"פ שזה יותר חשוב. ואולי הרמ"א מיירי במתכוין להדיא, אלא דא"כ מה חידש לן. ואם דיבר בסתמא יש ראיה להנ"ל.
תראה במכתבים שהעלת בדייב שכתב הראשון לציון שאין חילוק בין אם היה מונח לפניו הזית או בא אח''כ כל עוד לא כיון בהדיא לפוטרו צריך לברך שובבילקוט יוסף הוא כתב שאם המין השני חשוב יותר, אז מי שמברך "לא הפסיד", אבל לא כותב שצריך לברך, וא"כ גם מי שבירך על אורז לכאו' עדיף לא לברך על מין דגן אחר אע"פ שיותר חשוב, רק שמי שמברך 'לא הפסיד'.
הצג קובץ מצורף 12811
מה אתה אומר על הראיה מדברי הרמ"א שהבאתי???ברוך שכיונת
ברור שזה לכ''ע.החזו"ע מדבר רק אם בירך בסתם, לא?
אם הוא בירך על אורז "מזונות" וכיוון להדיא לפטור בייגלה שרוצה לאכול אח"כ, לכו"ע לא יצטרך לברך?
בדרך כלל אם לא בביתו הוא אורח כגון אצל חמיו או בכולל שיש כל פעם בחודש כיבוד כמבוא' בהליכות ברכותביתו לאו דווקא ולאפוקי אורח
מי אמר שפרפרת זה דוקא מזונות שהוא שייך בקביעות סעודה? עיינתי במשנ'ב ולא בטוח שאם יאכל 216 גרם יברך ברה''מאז מי שאכל קוגל ואוכל אח"כ עוגה צריך לברך שוב, כי זה בישול וזה אפיה, וזה יותר חשוב ??? או ששניהם מין דגן???
שו"ר שהרמ"א בסימן קעו כתב שאם בירך על מעשה קדירה פטר את הפרפרת, אע"פ שזה יותר חשוב. ואולי הרמ"א מיירי במתכוין להדיא, אלא דא"כ מה חידש לן. ואם דיבר בסתמא יש ראיה להנ"ל.
אז מה זה פרפרת לעומת מעשה קדירה? אם לא שזה אפוי וזה מבושל?מי אמר שפרפרת זה דוקא מזונות שהוא שייך בקביעות סעודה?
מקום הניחו...וקשה לומר שכולם נשמט מהם הרמ'א
במשנב כתב פירורים שאיבד תואר לחם משמם וכו'אז מה זה פרפרת לעומת מעשה קדירה? אם לא שזה אפוי וזה מבושל?
מקום הניחו...
ולא ראיתי אינה ראיה....