• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ברכת שהכל קודם נט''י

אבי רביבו

Well-known member
כידוע, טוב לשתות מעט קודם נטילה והמוציא, כדי לפטור המשקים שבסעודה.
השאלה היא, האם יכול לברך שהכל על כל דבר, אפי' דודאי נפטר בסעודה (כגון בשר), ויפטור את השתייה בסעודה, או שרק על שתייה שמסופקת יכול לברך, אך על דבר דודאי נפטר, אם יברך הוי ברכה שא''צ.
אשמח לסברות, ויותר אשמח למקורות.
 
צריכה היא ע'מ שלא יאכל בלא ברכה לדעת הרשב'א

בברכת התורה
זה גופא הספק, האם הולכים על עצם הברכה, והיא עצמה ראויה לברך מחמת הספק, וכדבריך.
או שהולכים אחר המאכל, ובזה לגבי המאכל הוי ברכה שא"צ, כיון דליכא כלפיו ספק.
גם אני בפשטות הבנתי כדבריך, אך מ"מ אין לי הכרח ממש.
 
מחילה
טעיתי
לעצם השאלה
דעת הראשל"צ החדש הגר"ד
דתמיד טוב לברך על סלטים מקודם לפי דפעמים רבות אוכלים סלטים גם אחר סיום אכילת הלחם ונכנס למחלקת אם הסלטים הוי טפל
אין זה ראיה, דדוקא בסלטים עצמם יש צד שצריך לברך עליהם אחר הסעודה, משא"כ בשהכל על בשר אין צד שיברך עליהם.
 
חזור
חלק עליון