כפי שכתבתי יש ג' טענות ממוקדות:
א. לאורך כל הקונ' אינו מבחין בחילוק פשוט שכתבו רבים מהראשונים לגבי מליח ופת, שהפת טפילה בגלל שלא באה להכשיר את "המאכל" אלא להכשיר את "פיו", כלומר שלא רוצה מאכל אחר, אלא רוצה את המליח מלוח כמות שהוא, אבל רוצה שיעבור לו בגרון בצורה נעימה. ומחמת כן הביא כמה ראיות שאינם נכונות כלל.
ג. העתיק כמה פעמים את דברי השבט הלוי שכתב להוכיח שברכת השניצל שהכל מד' השו"ע ונו"כ בסי' רב סעי' יג. וצ"ע דהרי רבים מהאחרונים העירו על דבריו דאין משם ראיה שציפוי ממין דגן טפל דשם מדובר בשקדים המצופים בדבש ובזה לכו"ע פשיטא שהציפוי בטל. וגם בילקו"י שהתפרסם כאן העיר על דברי השבט הלוי, ואילו המחבר הנ"ל מעתיק את דבריו כמה פעמים בשתיקה.
ו. מה שכותב בעמ' 67 ד"ה ובאמת שמוכח מפשט הסוגיא כדברי השו"ע ורבים מהראשונים, וצ"ע איך אפשר להוכיח מהסוגיא נגד ראשונים בסוגיא זו עצמה?
זאת מלבד שיש מה להאריך ולדון בכל ביאוריו בראשונים ובדברי מרן בב"י ס' רד ובכס"מ, וכמו שדן בזה מרן הראש"ל שליט"א.
א. לאורך כל הקונ' אינו מבחין בחילוק פשוט שכתבו רבים מהראשונים לגבי מליח ופת, שהפת טפילה בגלל שלא באה להכשיר את "המאכל" אלא להכשיר את "פיו", כלומר שלא רוצה מאכל אחר, אלא רוצה את המליח מלוח כמות שהוא, אבל רוצה שיעבור לו בגרון בצורה נעימה. ומחמת כן הביא כמה ראיות שאינם נכונות כלל.
ג. העתיק כמה פעמים את דברי השבט הלוי שכתב להוכיח שברכת השניצל שהכל מד' השו"ע ונו"כ בסי' רב סעי' יג. וצ"ע דהרי רבים מהאחרונים העירו על דבריו דאין משם ראיה שציפוי ממין דגן טפל דשם מדובר בשקדים המצופים בדבש ובזה לכו"ע פשיטא שהציפוי בטל. וגם בילקו"י שהתפרסם כאן העיר על דברי השבט הלוי, ואילו המחבר הנ"ל מעתיק את דבריו כמה פעמים בשתיקה.
ו. מה שכותב בעמ' 67 ד"ה ובאמת שמוכח מפשט הסוגיא כדברי השו"ע ורבים מהראשונים, וצ"ע איך אפשר להוכיח מהסוגיא נגד ראשונים בסוגיא זו עצמה?
זאת מלבד שיש מה להאריך ולדון בכל ביאוריו בראשונים ובדברי מרן בב"י ס' רד ובכס"מ, וכמו שדן בזה מרן הראש"ל שליט"א.
נערך לאחרונה: