• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בשר בד"ץ עדה חרדית לספרדים ???

בקיצור, כל אחד יאמר את דעתו שהוא בטוח בה במיליון אחוז ויאמר את אשר ידוע לו בידיעה גמורה למרות שזה סותר את הידיעה הגמורה של חבירו וחבר חבירו עד סוף כל המגיבים, ואין לדבר סוף

במקום לחפש לרעות בשדות זרים תביאו ראיות מהפוסקים, אם יש לסמוך על הכשר או על הכשרים הידועים כמהדרין וכד'
לא.
יש קונצנזוס ציבורי שהכשר בית יוסף [+ חוג חת"ס פ"ת ועוד הכשרים] הם הכשרים גרועים ומלאים בעיות.
חבל להמשיך לטמון את הראש בחול רק בגלל שבלוגו של ההכשר מופיע שמו של מרן זצ"ל.
 
לא.
יש קונצנזוס ציבורי שהכשר בית יוסף [+ חוג חת"ס פ"ת ועוד הכשרים] הם הכשרים גרועים ומלאים בעיות.
חבל להמשיך לטמון את הראש בחול רק בגלל שבלוגו של ההכשר מופיע שמו של מרן זצ"ל.
אוכל רק לומר שלגבי העופות כמה וכמה אומרים שהם מעולים ביותר, ביניהם הרב אלחנן פרץ.
 
יש קונצנזוס ציבורי שהכשר בית יוסף [+ חוג חת"ס פ"ת ועוד הכשרים] הם הכשרים גרועים ומלאים בעיות.
אפשר לומר, (במקום המילה קונצנזוס) יש להם דין כמו תלמיד חכם שיצאו עליו שמועות רעות
בהזדמנות בל"נ אביא את הרמב"ם בנושא
 
בכשרו נלע"ד
1. יורה דעה - בראשות הג"ר שלמה מחפוד
2. בית יוסף -מיסודו של מרן זי"ע
3. בראשות הרב אברהם רובין
בעבר בית יוסף היה הכי טוב לספרדים אמנם היום לאחר פטירת מרן זי"ע יורה דעה (הרב מחפוד) יותר טוב
 
בכשרו נלע"ד
1. יורה דעה - בראשות הג"ר שלמה מחפוד
2. בית יוסף -מיסודו של מרן זי"ע
3. בראשות הרב אברהם רובין
בעבר בית יוסף היה הכי טוב לספרדים אמנם היום לאחר פטירת מרן זי"ע יורה דעה (הרב מחפוד) יותר טוב
מה זה "נלע"ד", ע"פ מה.
בדקת את השטח? אתה מסתמך על מישהו? או סתם הרגשת הלב, או הסתמכות על שמועות ונייעס?!
 
לגבי עדות של עד אחד באיסורין
רמב"ם הלכות עדות פרק יא הלכה ז - עד אחד נאמן באיסורין אף על פי שהוא פסול לשאר עדויות, שהרי רשע בעבירה ששחט שחיטתו כשירה ונאמן לומר כהלכה שחטתי, אבל החשוד על דבר אינו נאמן על שלו אבל נאמן הוא על אחרים.

הלכה ח - לפיכך החשוד על דבר יש לו לדון בו ולהעיד בו לאחרים, חזקה אין אדם חוטא כדי שיהנו אחרים, כיצד נאמן עם הארץ לומר פירות פלוני מתוקנים הם, ונאמן הנחשד למכור בשר בכור לומר בשר זה שמוכר פלוני חולין הוא וכן כל כיוצא בזה משאר האיסורין, לפי שאימת האיסורים על הרשעים ואין אימת הממון עליהן. ע"כ. והראב"ד חולק שעד שחשוד פסול לעדות ע"ש.

רמב"ם הלכות שחיטה פרק י הלכה יד -

כל טבח שהוא יודע הטריפות האלו והרי הוא בחזקת כשרות מותר לו לשחוט ולבדוק לעצמו ולמכור ואין בזה חשש, שעד אחד נאמן באיסורין בין יש לו הנייה בעדותו בין אין לו הנייה בעדותו, וכבר ביארנו שאין לוקחין בשר מטבח ששוחט ובודק לעצמו בחוצה לארץ או בארץ ישראל בזמן הזה, אלא אם כן היה מומחה, ואם יצאת טריפה מתחת ידו מנדין אותו ומעבירין אותו ואינו חוזר לכשרותו עד שילך למקום שאין מכירים אותו ויחזיר אבידה בדבר חשוב או יוציא טריפה לעצמו בדבר חשוב.

ומצאתי גם כאן
 
נערך לאחרונה:
לגבי בחור ישיבה אם יאכל את הבשר שנותנים בישיבה, עיין בשו"ת המצורף בעמ' ריז מה שכתב מרן הראשון לציון שליט"א
אע"פ שאתה כאן בפורום רשום מלפני חצי שנה ההודעות שלך הראשונות זה רק היום אז.... ברוך הבא, לגברא רבה, יחיד אל דגול מרבבה.
 
היה פעם מישהו ששאל את הרב פוזן זללה"ה האם ספרדי חייב לשאול דווקא רב ספרדי,
והרב ענה לו בשאלה האם הג'ינג'י חייב לשאול דווקא רב ג'ינג'י???
וד"ל.
כלפי מה דברים אמורים אם אני שואל רב שיש לו הכשר על הבשר שלו האם זה כשר לספרדים והוא אומר לי כן אז בגלל שהוא לא מהעדה שלי הוא לא נאמן כי הוא אשכנזי,
מה זה בשר חלק זה משהו על פי הסוד שרק הספרדים מכירים?
ואם כן מה יעשו התמנים שרוצים לשאול רב ספרדי,
ומה יעשו האתיופים שרוצים לשאול רב תמני???
אני מקוה שהמסר הובן רב זה שהוא אשכנזי זה לא בעיה,
ואם אתה שואל אותו אם זה חלק לשיטת הספרדים ודאי שהוא נאמן גם אם הוא לא אוכל בשבת מטבוחה.
ואפי' אם באלעד הוא הצביע לפורוש ה"י.
 
האם ספרדי חייב לשאול דווקא רב ספרדי,
בטהרת הבית ישנה תשובה ארוכה על חכם שאסר אין חברו רשאי להתיר
לבסוף הרב פסק (כמדומה ע"פ התשב"ץ) שאם חכם אשכנזי אסר לספרדי שע"פ מנהגנו מותר, חכם אחר יכול להתיר ללא חשש ואין צורך את ההיתרים שיש בהלכה זו
אם הרב האשכנזי היה בקי במנהגינו ובפסקי רבותינו אפשר לשאול, אבל המציאות מוכיחה לא כך בפרט בפסקי מרן שרובם לא פתחו ספריו אפילו פעם אחת, ולמה שלא יהיה מחויב לשאול רב ספרדי? (אגב, במציאות גם רבנים ספרדים לא כ"כ בקיאים במנהגי האשכנזים ובפסיקיהם ואין זה גריעותא)
 
חזור
חלק עליון