אם תטרח לחפש בפורום, תוכל לרוות נחת מאריכות דברים שהאריכו בכמה וכמה מקומות כאן בפורום, וכן בשיעוריו של הגר"ש ללוש שליט"א.שלום,
מה דעת מרן שליט"א בנוגע לבשר חלק לספרדים.
האם בשר חלק רבנות הוא הכשר מספק או שצריך הכשר של בד"צ (עטרה/הרב מחפוד/הרב מוצפי וכו..)
תודה
ואחה"מ, אבל כתבו כאן תלמידיו שביקרו בביתו ושם במקפיא יש בשרים של 'עטרה' בד"ץ בית יוסף ?!אני שאלתי את מרן שליט"א
לגבי בשר חלק בית יוסף בהכשר הרבנות הראשית לישראל ואמר לי לכתחילה...
מה הקושיא? זה שאני אומר שמותר לכתחילה לאכול שוקולד בד"ץ העדה החרדית, זה אומר שאסור לי לאכול חטיף בהשגחת חתם סופר?ואחה"מ, אבל כתבו כאן תלמידיו שביקרו בביתו ושם במקפיא יש בשרים של 'עטרה' בד"ץ בית יוסף ?!
אין כזה דבר השגחת חתם סופר, יש כזו חותמת. אין משגיחים ואין כלום.מה הקושיא? זה שאני אומר שמותר לכתחילה לאכול שוקולד בד"ץ העדה החרדית, זה אומר שאסור לי לאכול חטיף בהשגחת חתם סופר?
מה הכוונה?אין כזה דבר השגחת חתם סופר, יש כזו חותמת. אין משגיחים ואין כלום.
הכוונה פשוטה, שכת"ר מוזמן לחפש במסעדות שבהשגחתם ובמפעלים שבהשגחתם את המשגיח שלהם, ומובטח לו שלא ימצא. (כמובן יש משגיח של הרבנות, אבל לא שלהם).מה הכוונה?
אז על סמך מה החותמת?הכוונה פשוטה, שכת"ר מוזמן לחפש במסעדות שבהשגחתם ובמפעלים שבהשגחתם את המשגיח שלהם, ומובטח לו שלא ימצא. (כמובן יש משגיח של הרבנות, אבל לא שלהם).
על סמך הכסף.אז על סמך מה החותמת?
אולי בכו"ז הם סומכים על מצלמות או משהו אחר.
כבודו בדק את זה?, כי זה חידוש גדול בעבורי, ואם כך אולי כדאי לפרסם זאת.מי שמשלם על כשרות מקבל תעודה.
זה ידוע לחלק בין ב״ב שכן יש השגחה לפ״ת.אין כזה דבר השגחת חתם סופר, יש כזו חותמת. אין משגיחים ואין כלום.
איפכאזה ידוע לחלק בין ב״ב שכן יש השגחה לפ״ת.
קח דוגמא, חת"ס כותבים "למהדרין מן המהדרין" והרבנות המקומית כותבת שזה בכלל היתר מכירה....
הצג קובץ מצורף 3416
ואגב, יש עוד כשרויות שמסתמא אתה סומך עליהם וגם שם נוהגים כך. וכבר דובר ונכתב בזה באחד האשכולות כאןהכוונה פשוטה, שכת"ר מוזמן לחפש במסעדות שבהשגחתם ובמפעלים שבהשגחתם את המשגיח שלהם, ומובטח לו שלא ימצא. (כמובן יש משגיח של הרבנות, אבל לא שלהם).
אדרבה תציג הכשר אחד כזה שאני סומך עליו.ואגב, יש עוד כשרויות שמסתמא אתה סומך עליהם וגם שם נוהגים כך. וכבר דובר ונכתב בזה באחד האשכולות כאן
גם לפי מרן זיע"א אינו למהדרין אלא לכתחילה, כי המהדרין לא אוכלים היתר מכירה. ולכן הורה לבד"צ בית יוסף שלא יתנו הכשר להיתר מכירה.אולי סבירא להו כדעת מרן רבינו זצ"ל שהיתר מכירה הוי לכתחילה????