נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
בין כך ובין כך, מה שאומר וחוזר בשיעור השבועי היא ההוראה לרבים והיא ההוראה האחרונה.אמנם בעלון אור יצחק כמו שכבר הבאתי הראשל כתב שהמקל כחידא יש לו עמ לסמוך שזו טעות סופר במרן
וש להסתפק אם חזר בו
או שיש לחלק בין הוראה לרבים לתשובה ביחיד בכתב
אבל בשבוע שעבר אמר שמה שזה היה בבדיחותא, ושאלתי מה א"כ הפשט ברצינות.שאם אכל לא צריך להקיא
כך אמר חכם יצחק לפני כמה שבועות
השאלה האם כת"ר מבין את דעתו, או רק "מבטל" את דעתו? כי לא הבננו מה הוא "דיעבד" לפי מרן שליט"א.דיברנו רבות בזה עם מרן שליט"א
אני הייתי מהמתירים בדיעבד, וגם כתבתי בזה תשובה ודבר עימי הגר"ד נקי על כך
אבל לאחר שראיתי שמרן שליט"א דעתו לאסור כתבתי את דעתו ותו לא מידי
מה שמרן שליט"א אמר שאם מזמין פיצה וקיבל עם טונה, ורוצה לאכול אותה כמות שהיא, זה לא דיעבד. הכוונה שזה לא ההיתר של דיעבד, וכל ההיתר של דיעבד המבואר בהל"ע, הוא כשהדג לא בעין.לא הבננו מה הוא "דיעבד" לפי מרן שליט"א.
מהיכן החילוק בין בעין ללא בעין?מה שמרן שליט"א אמר שאם מזמין פיצה וקיבל עם טונה, ורוצה לאכול אותה כמות שהיא, זה לא דיעבד. הכוונה שזה לא ההיתר של דיעבד, וכל ההיתר של דיעבד המבואר בהל"ע, הוא כשהדג לא בעין.
הרב הסביר מסברא שהוא כמו כל תערובת שמותרת בדיעבד אם נתערב, שלא תתיר עוף בעין אף אם יש כנגדו ששים חלב.מהיכן החילוק בין בעין ללא בעין?
האם מישהו יכול להעלות הסבר זה ממרן שליט"א?הרב הסביר מסברא שהוא כמו כל תערובת שמותרת בדיעבד אם נתערב, שלא תתיר עוף בעין אף אם יש כנגדו ששים חלב.
והיינו שכך הבין מרן זיע"א כשאמר שא"צ ששים, דעכ"פ ההיתר מדין ביטול בתערובת.
כי כל עוד זה בעין, ואתה לא מוציא, זה נחשב לכתחילה.