ראובן יוסף מיארה
Well-known member
האם ידוע מה דעת הרב מוצפי, הרב בניהו שמואלי, הרב בצרי ועוד
גם בספרו לא כתב ע"זהרב מוצפי נמנע מלהביע דעתו בעניין
ולמאי נ"מהאם ידוע מה דעת הרב מוצפי, הרב בניהו שמואלי, הרב בצרי ועוד
האם עיינת בירחון האוצר ובקובץ מנורה בדרום בניסן האחרון? היה בזה פולמוס גדול בין ב' ת"ח.אני לקראת סיום חיבור מקיף בעניין
זאת מנא לן, אשמח שתגיד לי שמות.רוב ככל המקובלים (הספרדים . באשכנזים אין לי יו''ר) בדורינו (בפרט אלו שזכרת) אומרים
ותול''מ.
איזה מקובלים קדמונים ס"ל שאין אומרים?זאת מנא לן, אשמח שתגיד לי שמות.
כי במקובלים הקדומים אי"ז פשוט כלל ואיכא פלוגתא גדולה כנודע.
עי' בספרי מרן ותרווה צמאונך. גם ברבנו הרש"ש אין זה פשוט שיש לומר. בחזו"ע פסח זכורני שכ' בזה, וכעת אין בידי הזמן לעי' שםאיזה מקובלים קדמונים ס"ל שאין אומרים?
אינו מצוי אצלי כעת, ובל"נ אעייןעי' בספרי מרן ותרווה צמאונך. גם ברבנו הרש"ש אין זה פשוט שיש לומר. בחזו"ע פסח זכורני שכ' בזה, וכעת אין בידי הזמן לעי' שם
האמת בכל הנושא הזה רואים בספרי מרן כמה העניין כאב לו, והתבטא וכתב בצורה לא רגילה (לא מצד התקפות, אבל סגנון)כשסיפר זאת חכם יצחק למרן ע"ה כ"כ כאב לו הדבר והתבא בדברים קשים ונוראים על אותו אחד
השאלה למה?האמת בכל הנושא הזה רואים בספרי מרן כמה העניין כאב לו, והתבטא וכתב בצורה לא רגילה (לא מצד התקפות, אבל סגנון)
היא גופא, שמרן זיע"א לא ראה את הדברים כך, והבין שלפי הפשט רוב ככל הראשונים פסקו שאין לומר, וכ"פ מרן השו"ע בסכינא חריפא (כלשון הפתה"ד), וכ"כ עשרות פוסקים. וגם בד' הרש"ש אינו מוסכם שבא מחמת הקבלה, ורבנו האר"י הביאו בשמו איפכא, ובמקובלים איכא פלוגתא. כך שלפי חשבון הדברים יוצא (שלד' מרן זיע"א) המברך אין לו ע"מ לסמוך, שהרי תמיד ההלכה לפי הפשט נגד הקבלה, וכאן גם אין דעת הקבלה אלא הוא פלוגתא, וסב"ל אף לפי המקובלים, וממילא המברך לא מצא ידיו ורגליו בביהמ"ד (לשון מרן זיע"א ביבי"א).השאלה למה?
זו מחלוקת ככל מחלוקות הפוסקים מדורי דורות, מאי שנא?
אם לא ראית את המאמרים הנ"ל אז הטענה אינה מוכרת, משום שהיא טענה חדשה וגילויים חדשים שלא ידעום העוסקים בענין זה. וגם הבר פלוגתא הרב אלעזר כהן מודה בעובדות הנ"ל אלא שחולק בשיקול הדעת האם יש להכריע כן למעשה או לא, אבל בודאי שההתנגדות לברכה פוחתת והולכת לאור הממצאים המצורפים.התענה מוכרת
טענו לי אותה כמה אברכים, אבל אעיין בעז"ה, יישר כחאם לא ראית את המאמרים הנ"ל אז הטענה אינה מוכרת