בסייעתא דשמיא
New member
בהחלט שאלה במקומה.שלום לכולם
אם יש מי שיודע פרטים על התשובה ביחוה דעת ח"ז
שמרן אומר לא לומר תחנון
איזה ישיבה זו
מי השואל
אולי רק שם מרן ראה לנכון להשיב כי הכיר השואל וכו
יום טוב
זו ישיבה באשקלון כהמשך לת"ת, מיסודו של ח"כ הרב איציק כהן (תושב אשקלון). בחורים יקרים ונפלאים אך מרביתן באים מבתים עממים שבדרך כלל יש להם מתוך תום, יחס של כבוד למדינה, שריה, ראשיה ויועציה. ואם אמירת תחנון תגרום לכך שיצא לישיבה שם כביכול "קיצוני" ובשל כך ימנע אחד לשלוח את בנו לישיבה - אין הפסד תחנון שווה לאיבוד בחור ישיבה.
לכן מרן הורה להם כפי שהורה. (ואעפ"כ הורה שלא לומר הלל).
אך עיניך הרואות, שמרן שלא חת מפני איש, מעולם לא הורה בשום שיעור לרבים וכ"ש לא לישיבה (גם לא לישיבת חזון עובדיה) שלא לומר תחנון ביום זה. אלא אומרים תחנון ומבקשים בו סליחה מבורא עולם "אשמנו..." עבור הכלל, גם על החטאים שאחינו הטועים עושים ביום זה וכנפסק בשו"ע או"ח בסימן תקכט אף לגבי הרגלים הקדושים : "חייבים בית דין להעמיד שוטרים ברגלים, שיהיו משוטטים ומחפשים בגנות ובפרדסים ועל הנהרות, שלא יתקבצו שם לאכול ולשתות אנשים ונשים ויבואו לידי עבירה. וכן יזהירו בדבר זה לכל העם, שלא יתערבו אנשים ונשים בבתיהם בשמחה, ולא ימשכו ביין, שמא יבואו לידי עבירה, אלא יהיו כולם קדושים". ויעויין קידושין פא ע"א סקבא דשתא - ריגלא וברש"י שם.