• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם יש ענין להטיל תכלת בטלית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
איני רואה טעם לדון בזה, ואיני מסיונר המשכנע. כל אחד יעשה כרצונו לחיים טובים ולשלום.
מתוך דבריכם משתמע שלמדתם את הסוגיא כראוי והגעתם למסקנה הארגון הוא התכלת המדובר, לא בקשתי לדון בזה אלא בקשתי לעלות כאן את עיקרי הטענות.
 
מתוך דבריכם משתמע שלמדתם את הסוגיא כראוי והגעתם למסקנה הארגון הוא התכלת המדובר, לא בקשתי לדון בזה אלא בקשתי לעלות כאן את עיקרי הטענות.
ממליץ לשמוע את השיעור של הרה"ג מאיר אליהו שליט"א בנושא זה
והוא גם העלה ללבוש תכלת (והוא עצמו שם)
 
אגב אכתוב מעט בלשון של זהורי'ת, מרן הראשל"צ עורר כמה פעמים שחוזר בתשובה לא יודע כ"כ לדון להלכה ולומר סברות כדרכה של תורה ואין לסמוך על חזב"ת להלכה למעשה.
נסחפת, מעורר על כך שצריך להזהר מאלו שאינם יודעים, אבל ח"ו לא מכליל.
וחלק בזה על גדול המקובלים בדורנו הגרי"מ הלל שליט"א, ואף שיש איזה מקובלים שמטילים תכלת בבגדיהם מ"מ ידוע שמשנתו של הגר"י הלל בקבלה היא עיקר שכן סמכו עליו כל גדולי הדור, ורוב הלומדים קבלה כיום הם תלמידיו בישיבתו העומדת לתלפיות אהבת שלום תכב"ץ.
גם בזה נסחפת.
ואתה עוד קורא לעצמך @תלמידו של מרן! ?!
 
נסחפת, מעורר על כך שצריך להזהר מאלו שאינם יודעים, אבל ח"ו לא מכליל.

גם בזה נסחפת.
ואתה עוד קורא לעצמך @תלמידו של מרן! ?!
כל מה שנחלק עם מרן הוא בענין המנהגים, דס"ל דאין לשנות המנהגים, וק"ו כשנכתבו בבן איש חי, ובזה מרן לא ס"ל כוותיה, אך בזה שהוא גדול הבקיאים בדברי האר"י אף א' מעולם לא נחלק ע"כ.
 
נערך לאחרונה:
כל מה שנחלק עם מרן הוא בענין המנהגים, דס"ל דאין לשבש המנהגים,
אתה נראה לי המשובש כאן.
איך אתה כותב כך על מרן זיע"א?

הוא גם לא מסכים להכניס את ספרי מרן זיע"א לכל בתי המדרשות שלו. ואכמ"ל בכמה עד דברים הם נחלקו.

בזה שהוא גדול הבקיאים בדברי האר"י אף א' מעולם לא נחלק ע"כ.
לא שמעתי מעולם מי שהסכים עם זה בכדי שאצטרך למי שחולק על זה.
 
אתה נראה לי המשובש כאן.
איך אתה כותב כך על מרן זיע"א?

הוא גם לא מסכים להכניס את ספרי מרן זיע"א לכל בתי המדרשות שלו. ואכמ"ל בכמה עד דברים הם נחלקו.


לא שמעתי מעולם מי שהסכים עם זה בכדי שאצטרך למי שחולק על זה.
א. שיניתי את הלשון, סליחה טעות.
ב. הכל הוא בגלל שהוא חולק על דרכו בפסיקה, הוא אוחז שצריך ללכת אחר המנהגים ואחר דברי הבא"ח, אך הוא רוחש כבוד גדול למרן (אני אישית דיברתי איתו כמה פעמים והוא דיבר בהערכה עצומה למרן).
ג. המפורסמות אין צריכות ראיה, מבין תלמידיו בקבלה [מידיעה] - מרן הגר"ש אויערבך זיע"א, הגאון ר' שמשון דוד פנקוס זצ"ל, המשגיח הגר"ד סגל שליט"א, הגאון ר' מיכל זילבר שליט"א [שלמד איתו 52 שנה!].
 
ג. המפורסמות אין צריכות ראיה, מבין תלמידיו בקבלה [מידיעה] - מרן הגר"ש אויערבך זיע"א, הגאון ר' מיכל זילבר שליט"א
ב"ה זכיתי להיות מתלמידיהם, ומתלמידי תלמידיהם, וגם מתלמידי הגר"ש פישר זצוק"ל שהיה חברם ואביר הרועים בקבלה כידוע
ואתה לא מדייק כלל וכלל בלשון המעטה ידידי. ואכמ"ל.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון