• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם יש תמונות ועידכונים מהביקור ההסיטורי של מרן שליט"א השבת בבית שמש

מי שהתקבלו הוראותיו בתפוצות ישראל כמו מרן השוע. מרן החידא שקיבלנו הוראותיו. מרן רבינו זל שקיבלנו הוראותיו.
הרב מתח ביקורת על מי שקורא לכל רב גדול בכינוי מרן לשם כבוד ..
אמר שהביטוי לא יכול לשמש לשון מושאל
היות וזה מוריד מהערך היחודי
שו"ת יחוה דעת חלק ג סימן ה

וכן כתבו מרן הגאון רבי יוסף חיים בספר בן איש חי (ריש פרשת וארא),
 
שו"ת יחוה דעת חלק ג סימן ה

וכן כתבו מרן הגאון רבי יוסף חיים בספר בן איש חי (ריש פרשת וארא),
אשריך שזכית להיות חתום פה שטן
ומי יודיע שמרגע זה כבר אני יהיה בגד משמרה יוצאת ולעולם לא נכנסת
וזה גם לא מחייב כי הם כנראה גורסים חתום פי שטן
 
שו"ת יחוה דעת חלק ג סימן ה

וכן כתבו מרן הגאון רבי יוסף חיים בספר בן איש חי (ריש פרשת וארא),
זה לא כדאי לכתוב זלזול במרן שליט"א שאמר אחרת, אא"כ זו סתם שמועה בשמו שאינה נכונה, וצ"ע.
ולפמש"כ לעיל הכל א"ש.
ואגב, גם כשמרן כתב כן, בדר"כ לא כתבו.
 
קיבלנו הוראות מרן. ואדרבא אם היו מקומות בהם נהגו בטעות כמו דעות של חולקים. כמו בן איש חי. עליהם החובה להחזיר עטרה ליושנה לדברי מרן השוע.
וכידוע שעל הפרי חדש עשו רבני דורו חרם חוץ מכבודו בעקבות שחלק על הוראות מרן.
שנית. לגופן. בפועל פסקי בן איש חי לא התקבלו ברוב תפוצות ישראל גם בפסקים שלא חלק בם על מרן.
אבל הסיבה שמרן החידא קרוי מרן כתבוהפוסקים ומובא בעין יצחק היות וקיבלו דבריו במקום שמרן ורוב הפוסקים לא חיוו דעתם.
נהגו בטעות- קצת דרך ארץ לא תזיק.
 
כן. נהגו בטעות. היות וקיבלנו הוראות מרן.
והבן איש חי שינה.
והיה אסור לספרדים לשנות מדעת מרן.
כך דעת מרן היביע אומר. זה הבסיס לכלליו ופסקיו.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
כן. נהגו בטעות. היות וקיבלנו הוראות מרן.
והבן איש חי שינה.
והיה אסור לספרדים לשנות מדעת מרן.
כך דעת מרן היביע אומר. זה הבסיס לכלליו ופסקיו.
א. הבא''ח אינו הראשון שחלק על השו''ע והרבה הקדימו אותו.
ב. מי אמר שהספרדים שינואולי כך היה מנהגם מימים ימימה?
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
כן. נהגו בטעות. היות וקיבלנו הוראות מרן.
והבן איש חי שינה.
והיה אסור לספרדים לשנות מדעת מרן.
כך דעת מרן היביע אומר. זה הבסיס לכלליו ופסקיו.
מרן זצ"ל אם היה שומע אותך היה מנדה אותך על ביזוי ת"ח. כידוע.
מה לך ולמחלוקות בין גדולי ישראל?
מי שמך להכריע רב פלוני טעות ורב פלוני אמת, בשעה שמקובל בידינו אלו ואלו דברי אלוקים חיים!
אם אנחנו הולכים לאורו של מרן במקומות שחלק על הבאי"ח זה לא הופך את הבא"ח לטעות! ולא את אלו שהלכו בדרכו!
קצת כבוד וקצת שכל לא יזיק לך.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
ויגדל הנער ויהי גמל.
מאיפה החוצפה הזו מגיעה? מאיפה האומץ שלך? חסיד שוטה למהדרין מן המהדרין.
ומה הקשר 'נאמן למרן' בשעה שמרן זצ"ל אם היה שומע אותך היה מנדה אותך על ביזוי ת"ח. כידוע.
מה לך ולמחלוקות בין גדולי ישראל?
מי שמך להכריע רב פלוני טעות ורב פלוני אמת, בשעה שמקובל בידינו אלו ואלו דברי אלוקים חיים!
אם אנחנו הולכים לאורו של מרן במקומות שחלק על הבאי"ח זה לא הופך את הבא"ח לטעות! ולא את אלו שהלכו בדרכו!
קצת כבוד וקצת שכל לא יזיק לך.

מה יש לעיין? ברור שאחד הסעיפים הראשונים בלהיות נאמן למרן זה לכבד את כלל גדולי ישראל גם אלו שאנו לא נוהגים כמוהם.
לא דובר על בן איש חי. אלא על קבלת הוראות.
עיין לעיל.
 
חזור
חלק עליון