הצי"ץ הכהן
Member
טוב נראה לי הדיון ירד לרמה אחרת. לעסנו מידי
אתה יכול לציין לי מ"מ מדוייק יותר?בעניין קבלת הוראות בקשר למרן השוע והחידא
תוכל לתת דוגמאות? כי בספר דברי שלום ואמת טולידאנו מביא רשימה ארוכה של דברים שנהגו במרוקו כמרן, ואפי' יותר ממה שמרן הגרע"י זיע"א פסק כמרן.לא פחות ממה שפסקו שם כהגחיד"א ז''ל וכמרן ז"ל.
מה לא. מה כתבתי ומה טענת?
שו"ת יחוה דעת חלק ג סימן המי שהתקבלו הוראותיו בתפוצות ישראל כמו מרן השוע. מרן החידא שקיבלנו הוראותיו. מרן רבינו זל שקיבלנו הוראותיו.
הרב מתח ביקורת על מי שקורא לכל רב גדול בכינוי מרן לשם כבוד ..
אמר שהביטוי לא יכול לשמש לשון מושאל
היות וזה מוריד מהערך היחודי
אשריך שזכית להיות חתום פה שטןשו"ת יחוה דעת חלק ג סימן ה
וכן כתבו מרן הגאון רבי יוסף חיים בספר בן איש חי (ריש פרשת וארא),
לא הבנתי כלום.אשריך שזכית להיות חתום פה שטן
ומי יודיע שמרגע זה כבר אני יהיה בגד משמרה יוצאת ולעולם לא נכנסת
וזה גם לא מחייב כי הם כנראה גורסים חתום פי שטן
בקיצור הרי הרב עובדיה כתוב על הבא"ח מרן אז מה אתם מבלבלים במוחלא הבנתי כלום.
אכן כן.בקיצור הרי הרב עובדיה כתוב על הבא"ח מרן אז מה אתם מבלבלים במוח
זה לא כדאי לכתוב זלזול במרן שליט"א שאמר אחרת, אא"כ זו סתם שמועה בשמו שאינה נכונה, וצ"ע.אז מה אתם מבלבלים במוח
שו"ת יחוה דעת חלק ג סימן ה
וכן כתבו מרן הגאון רבי יוסף חיים בספר בן איש חי (ריש פרשת וארא),
ולפמש"כ לעיל הכל א"ש.זה לא כדאי לכתוב זלזול במרן שליט"א שאמר אחרת, אא"כ זו סתם שמועה בשמו שאינה נכונה, וצ"ע.
מה נתבאר?ולפמש"כ לעיל הכל א"ש.
נהגו בטעות- קצת דרך ארץ לא תזיק.קיבלנו הוראות מרן. ואדרבא אם היו מקומות בהם נהגו בטעות כמו דעות של חולקים. כמו בן איש חי. עליהם החובה להחזיר עטרה ליושנה לדברי מרן השוע.
וכידוע שעל הפרי חדש עשו רבני דורו חרם חוץ מכבודו בעקבות שחלק על הוראות מרן.
שנית. לגופן. בפועל פסקי בן איש חי לא התקבלו ברוב תפוצות ישראל גם בפסקים שלא חלק בם על מרן.
אבל הסיבה שמרן החידא קרוי מרן כתבוהפוסקים ומובא בעין יצחק היות וקיבלו דבריו במקום שמרן ורוב הפוסקים לא חיוו דעתם.
א. הבא''ח אינו הראשון שחלק על השו''ע והרבה הקדימו אותו.כן. נהגו בטעות. היות וקיבלנו הוראות מרן.
והבן איש חי שינה.
והיה אסור לספרדים לשנות מדעת מרן.
כך דעת מרן היביע אומר. זה הבסיס לכלליו ופסקיו.
מרן זצ"ל אם היה שומע אותך היה מנדה אותך על ביזוי ת"ח. כידוע.כן. נהגו בטעות. היות וקיבלנו הוראות מרן.
והבן איש חי שינה.
והיה אסור לספרדים לשנות מדעת מרן.
כך דעת מרן היביע אומר. זה הבסיס לכלליו ופסקיו.
לא דובר על בן איש חי. אלא על קבלת הוראות.ויגדל הנער ויהי גמל.
מאיפה החוצפה הזו מגיעה? מאיפה האומץ שלך? חסיד שוטה למהדרין מן המהדרין.
ומה הקשר 'נאמן למרן' בשעה שמרן זצ"ל אם היה שומע אותך היה מנדה אותך על ביזוי ת"ח. כידוע.
מה לך ולמחלוקות בין גדולי ישראל?
מי שמך להכריע רב פלוני טעות ורב פלוני אמת, בשעה שמקובל בידינו אלו ואלו דברי אלוקים חיים!
אם אנחנו הולכים לאורו של מרן במקומות שחלק על הבאי"ח זה לא הופך את הבא"ח לטעות! ולא את אלו שהלכו בדרכו!
קצת כבוד וקצת שכל לא יזיק לך.
מה יש לעיין? ברור שאחד הסעיפים הראשונים בלהיות נאמן למרן זה לכבד את כלל גדולי ישראל גם אלו שאנו לא נוהגים כמוהם.