עתה ראיתי מש"כ הרב שליט"א בספרו שו"ת מבשרת ציון ח"ג קונטרס מעשה רב בתחילת הספר אות ע"ה, כפי שכתבת בשמו, וצ"ע ממש"כ שם באות ס' אודות הרב השד"ה ז"ל. וצ"ע.קצת קשה להולמו עי' היטב בתורה בציון עמ' ריט ובעיקר רכב שם כתב ברור שאביו עלה לגליל העליון משנת תשיא עד תשלד ולא לקח עמו מעולם כהנים כלל למרות חסידותו והקפדתו לשמוע מידי יום ברכת כהנים אף שהיה לו טרחה יתירה מכך לפי שהיה מתפלל לפי הכוונות ותפילתו ארכה זמן רב..
יודעים יותר טוב מהבן עצמו??? נשמע מענין!גם מש"כ כמה וכמה פעמים שאביו חכם סלמאן זצ"ל היה תלמידו של השד"ה ז"ל, אינו מחוור, היות וחכם סלמאן ז"ל עלה ארצה כמה שנים אחר פטירת השד"ה ז"ל.
ושאלתי וביררתי אצל יודעי העיתים הוותיקים שבירושלים, ואמרו לי שאכן חכם סלמאן לא היה תלמידו של השד"ה ז"ל אלא תלמיד תלמידו חכם יעקב מונסא ז"ל.
חכם אברהם מונסא זצ"ל ידע היטב, וכנראה שיותר מהגרב"צ שליט"א אחר אלף המחילות מרום כבוד תורתו שליט"א לאורך ימים טובים.יודעים יותר טוב מהבן עצמו??? נשמע מענין!
אגב, אביו עלה 5 פעמים לארץ קודם שהתיישב בה. ומצו"ב מקווה שיהיה קריא
אנכי זכיתי לישב לפני האי גאון וקדוש בבית כנסת של הרב מרדכי עטיה ברחוב יוסף ן' מתתיהו. ויש לי כמה כתיבות שכתב לי שם, וכמה עניינים נשגבים של גילוי רוה"ק שראיתי אצלו. ועוד חזון למועד.חכם אברהם מונסא זצ"ל, מלאך ה' צבאות, כמדומני מסר שעורים בשושנים לדוד
וצ"ע ממש"כ שם באות ס' אודות הרב השד"ה ז"ל. וצ"ע.
(ושם לא יועילו התירוצים שכתב אודות רבינו האריז"ל שעלה עם תלמידיו הכהנים לציון רשב"י, עיי"ש ודו"ק).
בספרו כתב הרב שליט"א וז"ל אות באות: "ואמר שקבלה בידו כפי ששמע מזקני רבני צפת לפני שישים שנה, שכל מעלה ההר במירון סביב קבר הרשב"י מלא קברים ומערות קבורה ואסור לכהנים לבוא לשם כלל, ואמר לי שכן חקר ומצא כדבריהם."שאלה - 251183
לכבוד הרב שליט"א
אחה"מ כעבדא קמיה מריה רציתי לברר, כי ראיתי כתוב בספרים על רבנים קודם 120 שנה ... ואיך נכנס להר אחר שכולו מלא קברים
תשובה
בזמן ששלטו כאן התורכים לא היה הכביש הראשי למירון, ובית הקברות היהודי העתיה היה בנוי שם בחזית.
ונכנסו כהנים וישראלים מכיוון נחל עמוד היכן שעיקול כביש חיפה היום במורד הר מירון ולא עברו דרך בית הקברות אלא ישירות למערת הרשב״י זיע״א שמתחת לבנין.
אני זוכר בלי נדר שראיתי בשו''ת ויען הכהן של חכם תונסי מבני ברק (אולי הרב אדיר הכהן שמו) שכתב שהשמועה הזו לא נכונה ומעולם לא היה שם בית קברות מסביב. ואם לא ראיתי כן בספרו הנ''ל, אז כנראה שראיתי שהביאו כן מספר חזקת טהרה של רב אשכנזי, אולי הרב יוסף ברנדוספר. ואין לי עתה ספרים אלו.בספרו כתב הרב שליט"א וז"ל אות באות: "ואמר שקבלה בידו כפי ששמע מזקני רבני צפת לפני שישים שנה, שכל מעלה ההר במירון סביב קבר הרשב"י מלא קברים ומערות קבורה ואסור לכהנים לבוא לשם כלל, ואמר לי שכן חקר ומצא כדבריהם."
(שו"ת מבשרת ציון ח"ג עמ' 50, ההדגשה אינה במקור, פשוט.)
ובעמ' 45 כתב אודות השד"ה ז"ל וז"ל אות באות: "... ונסע עם עשרים מתלמידיו למירון לשבת קודש אשר לפני ראש השנה, ובמשך כמה ימים הקיפו את ציון רבי אלעזר ז"ל עם ארבעת המינים מחג הסוכות שעבר בידם, וכו'". (ההדגשה אינה במקור. פשוט.)
ואחר אלף המחילות, לו יהי שעלה דרך נחל עמוד, הרי "כל מעלה ההר במירון סביב קבר הרשב"י מלא קברים ומערות קבורה ואסור לכהנים לבוא לשם כלל" כלשון הרב שליט"א, אז מה יועיל שעלה דרך מסוימת, סוף סוף הקיף משך כמה ימים את ציון רבי אלעזר ז"ל, והאזור שם מלא קברים.
ואשר על כן לי הקטן והפשוט פשוט כפי שאמר לי הרב ציון כהן זנגי זצ"ל, שאכן חכם סלמאן זצ"ל לקח איתו כהן לברכת כהנים בציון הרשב"י, הלא הוא חכם סאלח כהן זנגי ז"ל גיסו של חכם סלמאן זצ"ל, וכדעת רביה דרביה המקובל השד"ה ז"ל שהיה נכנס בשופי לציונו של רשב"י ולא למערות שמתחת לבנין, אלא לבנין הקבר, והקיף את ציונו של רבי אלעזר כאמור, ותל"מ.
חבל שכת"ר כותב דברים נגד אדם גדול לפני שמברר את הדברים עימו.עתה ראיתי מש"כ הרב שליט"א בספרו שו"ת מבשרת ציון ח"ג קונטרס מעשה רב בתחילת הספר אות ע"ה, כפי שכתבת בשמו, וצ"ע ממש"כ שם באות ס' אודות הרב השד"ה ז"ל. וצ"ע.
(ושם לא יועילו התירוצים שכתב אודות רבינו האריז"ל שעלה עם תלמידיו הכהנים לציון רשב"י, עיי"ש ודו"ק).
גם מש"כ כמה וכמה פעמים שאביו חכם סלמאן זצ"ל היה תלמידו של השד"ה ז"ל, אינו מחוור, היות וחכם סלמאן ז"ל עלה ארצה כמה שנים אחר פטירת השד"ה ז"ל.
ושאלתי וביררתי אצל יודעי העיתים הוותיקים שבירושלים, ואמרו לי שאכן חכם סלמאן לא היה תלמידו של השד"ה ז"ל אלא תלמיד תלמידו חכם יעקב מונסא ז"ל.
במחילה מכת"ר שליט"א עיינתי היטב בדברים, ואכן אני רואה כדבריי שאכן חכם סלמאן זצ"ל לא היה תלמידו של השד"ה זצ"ל, אלא ביקרו כשהיה בארץ ושאל אותו שאלות וכו' וכו', ונאמנים עלי מאוד דברי הגה"ח חכם אברהם מונסא זצ"ל שאמר שהיה תלמיד אביו חכם יעקב מונסא זצ"ל תלמידו של השד"ה זצ"ל.כי יראה כת"ר בגליון תורה הזהב (גליון 20, מצורף), שביאר דבריו היטב. (ומן הסתם גם בשאר העניינים יבאר הדברים היטב).
הצג קובץ מצורף 3667הצג קובץ מצורף 3668הצג קובץ מצורף 3669
אשרי המאמין ואבוי למטיל ספק בקדשים!חבל שכת"ר כותב דברים נגד אדם גדול לפני שמברר את הדברים עימו.
במחילה מכת"ר שליט"א עיינתי היטב בדברים, ואכן אני רואה כדבריי שאכן חכם סלמאן זצ"ל לא היה תלמידו של השד"ה זצ"ל, אלא ביקרו כשהיה בארץ ושאל אותו שאלות וכו' וכו', ונאמנים עלי מאוד דברי הגה"ח חכם אברהם מונסא זצ"ל שאמר שהיה תלמיד אביו חכם יעקב מונסא זצ"ל תלמידו של השד"ה זצ"ל.
אני זוכר בלי נדר שראיתי בשו''ת ויען הכהן של חכם תונסי מבני ברק (אולי הרב אדיר הכהן שמו) שכתב שהשמועה הזו לא נכונה ומעולם לא היה שם בית קברות מסביב. ואם לא ראיתי כן בספרו הנ''ל, אז כנראה שראיתי שהביאו כן מספר חזקת טהרה של רב אשכנזי, אולי הרב יוסף ברנדוספר. ואין לי עתה ספרים אלו.
במחילה לא הראת לי מאומה בזה.מפורש שחור ע"ג לבן הראיתיך שישב ולמד ממנו את סידור הרש"ש.
פרשנות בגרוש.תלמיד של היום זה לא תלמיד של אז ישב וירד לסוף דעתו בזמן מועט לרוב חכמתו וקדושתו כמו שהעיד שם..
חלילה וחס, אבל איך יעיד על מה שראה קודם שנולד?מה, הרב מוצפי משקר חלילה? יש לו ענין להמציא ולספר על אביו דמיונות?
אין ספק שחכם סלמאן זצ"ל היה ציס"ע וקדוש וכו' וכו' ואף אחד לא פקפק לרגע בגדלותו.תראה כמה חכם אפרים הכהן היה מהרהר אחר שאלותיו, חכם בן ציון את כל ספקותיו בקבלה היה שואל את חכם סלמאן..
לו היית מכיר את רבי ציון כהן זנגי ז"ל, ממש עבד השם מדורות קדומים, ואם תתן לו כל חללי לא ישנה מילה בדיבורו.מה נתפסת על משפ' זנגי???
אולי מספיק כבר עם הנהי והבכיינות הזו, והטלת מום בחכמים ממוצא שונה בטענות שווא.ודי בזה כי אין נ"מ בכל זה ושלא נגלוש למחוזות לא רצויים
כמה פעמים שמענו מהרב מוצפי שהיה בוועד של מקומות הקדושים (או של מירון/טבריה) והיו שם רבנים אשכנזים כמובן ואותו הכניסו כבובה שלא יגידו את הספרדים לא מחשיבים.. ולא התחשבו כלל בדעתו אף שראו שהאמת כדבריו. ואם תשאל למה תברר עמו. (בסוד אגלה את אזנך -הרבה פוליטיקה....)
ברוך תהיה לה'ישר כח גדול לכל העונים
רבי יצחק מה שכתבת בשם שות ויען הכהן. ראיתי שם שכותב להתיר
וכן יש ספר של הרב ברנדסופר שכותב להתיר וכותב שם שזה המצאה שקוראים להר מירון הר המערות
לעומת זה ראיתי שאחיו אוסר ועוד שכותבים שיש מלא קברים שם
מחלוקת גדולה בעניןן
אולי יעלה לנו הכתיבותאנכי זכיתי לישב לפני האי גאון וקדוש בבית כנסת של הרב מרדכי עטיה ברחוב יוסף ן' מתתיהו. ויש לי כמה כתיבות שכתב לי שם, וכמה עניינים נשגבים של גילוי רוה"ק שראיתי אצלו. ועוד חזון למועד.
[ואפשר שמסר גם במקומות אחרים, אך התאמצתי להיזכר היכן ישבתי לפניו וזה היה רק שם כמדומה]
כדבריך ראיתי בתולדות השד"ה המצ"ב, יעו"ש.במחילה מכת"ר שליט"א עיינתי היטב בדברים, ואכן אני רואה כדבריי שאכן חכם סלמאן זצ"ל לא היה תלמידו של השד"ה זצ"ל, אלא ביקרו כשהיה בארץ ושאל אותו שאלות וכו' וכו', ונאמנים עלי מאוד דברי הגה"ח חכם אברהם מונסא זצ"ל שאמר שהיה תלמיד אביו חכם יעקב מונסא זצ"ל תלמידו של השד"ה זצ"ל.
יישר כח, אבל אין זה משלי כלל אלא ממה ששמעתי מפי קודשו של הגה"צ חכם אברהם מונסא זצ"ל.כדבריך ראיתי בתולדות השד"ה המצ"ב, יעו"ש.