• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

האם ניתן לסמוך על הכשרות של מצות יהודה בפסח??

אאל"ט במצות יהודה יש 3 מכונות שונות
1 של הרבנות
2 של העה"ח
3 מכונה קטנה לחבורות פרטיות
וההבדלים הם שבמכונה של העדה"ח מפסיקים את האפיה כל ח"י רגעים ומנקים וברבנות אופים ברצף אפי' שבוע וסומכים על זה שכיון שזה כל הזמן בפעולה אין שהיות
אני כותב את זה על סמך הזיכרון ואני מקווה שאני לא מחליף במאפיה אחרת וכן אולי יש עוד הבדלים שאני לא מודע אליהם
 
כמדומה שאינם שמורה
אז אכן, מו"ר הגרעי"ט ביאר זאת בשיעור כי ישנם שלוש דרגות, שמורה, חי רגעים ובהשגחה, כוונתו של מרן זיע הוא בשמורה שאצ להחמיר אך בחי רגעים ברור שאין כוונתו בזה, ומ"מ גם שאינם חי רגעים מותרת עכ"פ לילדים. וגם בזה המהדר על הברכה
 
כמדומה שאינם שמורה
ואז מה?
שמורה זה בסך הכל "מנהג חסידות ופרישות" (כלשון מרן זצוק"ל, וכידוע שמרן רק בשנותיו האחרונות אכל מצה שמורה)
וע"ע כאן.
 
ואז מה?
שמורה זה בסך הכל "מנהג חסידות ופרישות" (כלשון מרן זצוק"ל, וכידוע שמרן רק בשנותיו האחרונות אכל מצה שמורה)
וע"ע כאן.
הסברתי למה אין ע"ז עד"ח.
 
חזור
חלק עליון